Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/10197
Назва: Ідея слов’янської філософії у теоретичній спадщині І. Мірчука
Інші назви: The idea of slavic philosophy in the theoretical heritage of I. Mirchuk
Автори: Білецька, Вікторія Вікторівна
Билецкая, Виктория Викторовна
Biletska, V. V.
Дата публікації: 2017
Видавець: "Aleje Jerozolimskie 85/21, 02-001 Warszawa Polska"
Бібліографічний опис: Білецька В. В. Ідея слов’янської філософії у теоретичній спадщині І. Мірчука / В. В. Білецька // East European Scientific Journal. – 2017. – № 12 (28), pt. 4. – P. 54–58.
Короткий огляд (реферат): The article analyzes the views of I.Mirchuk on the philosophy of the Slavic peoples as an integral phenomenon that has its own problems and peculiarities. The characteristic features distinguishing the philosophy of certain Slavic peoples allowed us to draw a conclusion on the common foundations of Slavic philosophy, to which I.Mirchuk attributed: the practical nature of philosophy and its close connection with life; correspondence between theory and practice; anthropocentricity of philosophical knowledge; religiosity and the spread of messianic ideas. The internal and external problems of the development of the philosophy of the Slavic peoples, identified by I.Mirchuk, have been analyzed in detail. Special focus was on internal problems, which include: the weak influence of the tradition on the formation of new original concepts and horizontal tendencies of the direction of spiritual energy, expressed in the spread of philosophical ideas not only in the professional, but also in imaginative literature and art. While analyzing the views of the slavicist on Slavic philosophy, the relationship between the spiritual peculiarities of the people, his mentality with the specifics of the philosophical thought of a particular thinker was revealed. У статті проаналізовано погляди І.Мірчука на філософію слов’янських народів як на цілісне явище, що має свої проблеми та особливості. Виокремлення характерних рис філософії окремих слов’янських народів дозволило зробити висновок про спільні основи слов’янської філософії, до яких І.Мірчук відносив: практичний характер філософії та її тісний зв’язок із життям; відповідність між теорією та практикою; антропоцентричність філософського знання; релігійність та поширення месіаністичних ідей. Детально проаналізовано, означені І.Мірчуком, внутрішні та зовнішні проблеми розвитку філософії слов’янських народів. Особливу увагу приділено внутрішнім проблемам, до яких відносимо: слабкий вплив традиції на формування нових оригінальних концепцій та горизонтальні тенденції спрямованості духовної енергії, що виражалися у поширенні філософських ідей не лише у фаховій, але і у художній літературі та мистецтві. При аналізі поглядів слов’янознавця на слов’янську філософію розкрито взаємозв’язок між духовними особливостями народу, його ментальністю зі специфікою філософської думки конкретного мислителя.
Ключові слова: mentality
slavic philosophy
anthropocentrism
“truth”
national philosophy
менталітет
слов’янська філософія
антропоцентризм
“правда”
національна філософія
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/10197
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Фаховий медико-фармацевтичний коледж

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Віletska_V_V.pdf212,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.