Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11276
Назва: Флотуюча грудна клітка: загальні клініко-епідеміологічні аспекти
Інші назви: Флотирующая грудная клетка: общие клинико-эпидемиологические аспекты
Автори: Панасенко, Сергій Іванович
Панасенко, Сергей Иванович
Panasenko, S. I.
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Панасенко С. І. Флотуюча грудна клітка: загальні клініко-епідеміологічні аспекти / С. І. Панасенко // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2018. – Т. 18, вип. 1 (61). – С. 113–116.
Короткий огляд (реферат): В Україні інвалідизація травмованих сягає 11 %, а смертність від травм у віці до 70 років значно перевищує подібний показник країн з високим рівнем соціального розвитку. Розуміння епідеміології травми допомагає аналізувати чинники ризику, розробляти стратегію лікування, зменшувати інвалідність, запобігати смертності, в тому числі при закритій поєднаній травмі із флотацією грудної клітки. Мета дослідження полягала верифікації структури травматизму, вивченні механогене- зу травм грудної клітки та їх впливу на показники виживаності та летальності. Матеріали та методи: в ході клініко-епідеміологічного дослідження було вивчено і проаналізовано основні аспекти внутрішньогрупового розподілу та міжгрупових співвідношень виявлених видів травматизму, механогенезу травм, показники виживаності та летальності на 64 клінічних випадках закритої поєднаної травми із флотацією грудної клітки. В дослідженні застосовані автоматизовані методики об- робки статистичних показників у об’єктно-реляційній електронній базі даних. На основі клінічного спостереження 64 випадків закритої поєднаної травми із флотацією грудної клітки проаналізовано вплив на гендерний розподіл, виживаність і летальність основних показників травматизму і механогенезу даного різновиду травм. В результаті проведеного дослідження було встановлено, що причиною травми із розвитком феномену флотації грудної клітки найчастіше виступає дорожньотранспортний травматизм (62,5%) (ДТП), при цьому чоловіки страждають у тричі частіше. Найвища летальність (18,8%) спостерігається при ДТП, а виживаність у двічі перевищує летальність. Серед всього спектру складних механізмів травм, що призводять до флотації грудної клітки найчастіше зустрічаються транспортні травми пішоходів (28,1%) та водіїв (21,9%). Співвідношення виживаності і летальності при здавлюваннях тулуба складало 7:1, при ДТП із водіями 4:1, а при ДТП із пішоходами та пасажирами подібне співвідношення складало 2:1. Вид травматизму і механогенез травми мають суттєвий вплив на гендерні та результуючі показники при флотації грудної клітки, які тісно пов’язані між собою.В Украине инвалидизация травмированных достигает 11%, а смертность от травм в возрасте до 70 лет значительно превышает подобный показатель стран с высоким уровнем социального развития. Понимание эпидемиологии травмы помогает анализировать факторы риска, разрабатывать стратегию лечения, уменьшать инвалидность, предотвращать смертность, в том числе при закрытой сочетанной травме с флотацией грудной клетки. Цель исследования заключалась верификации структуры травматизма, изучении механогенеза травм грудной клетки и их влияния на показатели выживаемости и летальности. Материалы и методы: в ходе клинико-эпидемиологического исследования было изучено и проанализировано основные аспекты внутригруппового распределения и межгрупповых соотношений выявленных видов травматизма, механогенеза травм, показателей выживаемости и летальности на основании анализа 64 клинических случаев закрытой сочетанной травмы с флотацией грудной клетки. В исследовании применены автоматизированные методики обработки статистических показателей в объектно-реляционной электронной базе данных. На основе клинического наблюдения 64 случаев закрытой сочетанной травмы с флотацией грудной клетки проанализировано влияние на гендерное распределение, выживаемость и летальность основных показателей травматизма и механогенеза данного вида травм. В результате проведенного исследования было установлено, что причиной травмы с развитием феномена флотации грудной клетки чаще всего выступают ДТП (62,5%), при этом мужчины страдают в три раза чаще. Самая высокая летальность (18,8%) наблюдается при ДТП, хотя выживаемость в два раза превышает летальность. Среди всего спектра сложных механизмов травм, приводящих к травмам с флотацией грудной клетки, чаще всего встречаются транспортные травмы пешеходов (28,1%) и водителей (21,9%). Соотношение выживаемости и летальности при сдавливании тела составляло 7: 1, при ДТП с водителями 4: 1, а при ДТП с пешеходами и пассажирами подобное соотношение составляло 2: 1. Вид травматизма и механогенез травмы имеют существенное влияние на гендерные и результирующие показатели при травмах с флотацией грудной клетки, которые тесно связаны между собой. Nowadays up to 11% of Ukrainians who received traumas become handicapped, moreover, injury mortality up to the age of 70 significantly exceeds that value in developed countries. Understanding the epidemiology of injury allows us to analyze risk factors, to develop a treatment strategy, to reduce disability rate and prevent deaths, including patients with blunt thoracic trauma associated with flail chest. The purpose of this study was to verify the traumatism structure, to study the mechanical genesis of chest trauma and its effect on survival and mortality rates. Materials and methods. During the clinical and epidemiological research, the main aspects of intra-group distribution and inter-group relationships of the revealed types of traumatism, traumatic mechanisms, survival rates and mortality were studied and analyzed in 64 clinical cases of closed combined trauma with flail chest. Automated methods for processing statistical data in an object-relational electronic database were used in this research. Results. Having analyzed 64 cases of combined blunt thoracic trauma with flail chest we revealed the influence on the gender distribution, survival and mortality of the basic trauma indicators and mechanical genesis of this type of injuries. The results of the study has also demonstrated that traumatic injuries resulted from traffic accident in 62.5% of cases were the cause of trauma with the development of the flail chest phenomenon, and men suffer three times more often than women. The highest mortality (18.8%) is observed in traffic accidents, while survival rate twice exceeds the mortality rate. Among the whole range of complex trauma mechanisms that lead to flail chest, the most frequentones are traffic injuries with pedestrians (28.1%) and drivers (21.9%). The survival and mortality rate in cases of body compression was 7:1, in accidents with drivers 4:1, and in case of accidents with pedestrians and passengers, this ratio was 2:1. The type of trauma and its mechanical genesis is of a great significant impact on gender and resulting factors in patients with flail chest that are closely interconnected.
Ключові слова: флотуюча грудна клітка
травматизм
механогенез травми
флотирующая грудная клетка
травматизм
механогенез травмы
flail chest
traumatism
mechanical genesis of trauma
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11276
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 18, вип. 1 (61)
Наукові праці. Кафедра хірургії № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Flail_chest_general_clinical_and_epidemiological_characteristics.pdf288,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.