Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11383
Title: Practical suggestions for speaking skills: peculiarities of teaching and learning processes
Authors: Сліпченко, Лариса Борисівна
Слипченко, Лариса Борисовна
Slipchenko, L. B.
Issue Date: 2019
Publisher: Українська медична стоматологічна академія
Citation: Slipchenko L. B. Practical suggestions for speaking skills: peculiarities of teaching and learning processes / L. B. Slipchenko // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 7–8 листопада 2019 р.). – Полтава : Астрая, 2019. – С. 388–393.
Abstract: The article deals with the problems of teaching and learning speaking, in particular those, which are most relevant to the context of developing oral skills at the advanced level of foreign language proficiency. The given article investigates pedagogical technologies, didactic process determining the students, majoring in Medicine, as a subject of pedagogical activity. Practical suggestions for developing skills in speaking are given. The paper analyzes the general principles that make speaking more ‘relaxing’ and less ‘sacrificing’ to both a teacher and a student. It also examines forms of control and evaluation, and suggests some recommendations, which seem most suitable for advanced language learners in the light of the above theoretical considerations; У статті розглядаються проблеми викладання та навчання говоріння, зокрема ті, які є найбільш відповідними контексту розвитку усних навичок на просунутому рівні володіння іноземною мовою. Дана стаття досліджує педагогічні технології, дидактичний процес визначення студентів як суб'єкта педагогічної діяльності за спеціальністю "Медицина". Наведені практичні рекомендації щодо розвитку навичок говоріння. У статті проаналізовано загальні принципи, які дозволяють викладачам навчати, а студентам освоювати говоріння більш "розслабляючим" та менш "жертвуючим" способом. Дана стаття також вивчає форми контролю та оцінювання і пропонує деякі рекомендації, які здаються найбільш придатними для студентів, які вивчають мову на просунутому рівні, з огляду на вищезазначені теоретичні міркування; В статье рассматриваются проблемы преподавания и обучения говорения, в частности те, которые являются наиболее соответствующими для контекста развития устных навыков на продвинутом уровне владения иностранным языком. Данная статья исследует педагогические технологии, дидактический процесс определения студентов как субъекта педагогической деятельности по специальности "Медицина". Приведены практические рекомендации по развитию навыков говорения. В статье проанализированы общие принципы, которые позволяют преподавателям обучать, а учащимся осваивать говорение более "расслабляющим" и менее "жертвенным" способом. Данная статья также изучает формы контроля и оценки и предлагает некоторые рекомендации, которые кажутся наиболее подходящими для студентов, изучающих язык на продвинутом уровне, учитывая вышеуказанные теоретические рассуждения.
Keywords: students
majoring in Medicine
speaking skills
peculiarities of teaching and learning processes
general principles
студенти
спеціальність «Медицина»
навички говоріння
особливості процесів викладання та навчання
загальні принципи
студенты
специальность «Медицина»
навыки говорения
особенности процессов преподавания и обучения
общие принципы
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11383
Appears in Collections:Наукові праці
Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Practical_suggestions_for_speaking.pdf281,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.