Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11702
Назва: Актуальні аспекти взаємодії викладача і студентів у процесі проведення консультацій з метою активізації засвоєння професійно-орієнтованого іншомовного мовлення
Інші назви: Enhancement of Professional-oriented foreign language learning: current features of teacher-students interaction during the tutorials
Автори: Бєляєва, Олена Миколаївна
Беляева, Елена Николаевна
Bieliaieva, O. M.
Гончарова, Євгенія Євгенівна
Гончарова, Евгения Евгеньевна
Honcharova, Y. Y.
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Бєляєва О. Актуальні аспекти взаємодії викладача і студентів у процесі проведення консультацій з метою активізації засвоєння професійно-орієнтованого іншомовного мовлення / О. Бєляєва, Є. Гончарова // Молодь і ринок. – 2019. – № 10 (177). – С. 44–48.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються теоретичні та практичні засади організації та проведення консультацій на диференційній основі у процесі навчання професійно-орієнтованого іншомовного мовлення. Дається характеристика системи взаємообумовлених дій викладача та студентів в аспекті реалізації методів активізації та корекції дій студентів щодо засвоєння навчального матеріалу. Досліджується використання дидактичних впливів в ході надання допомоги суб’єктам навчального процесу стосовно їх освітніх проблем; The paper presents theoretical and practical approaches to organization and conduct of differentiation-based tutorials in teaching professional-oriented foreign language. The contribution of domestic and foreign scientists to the study of the identified problem has been analyzed. The relevance of the combination of individual approach and group work in educational process based on differentiation in the context of the implementation of the humanistic paradigm of the educational system has been substantiated. The necessity of introduction of differentiated approach to the process of teaching professional- oriented foreign language has been proved, since it facilitates learning of less successful students and develops learning potential in more successful students, creating favorable conditions for knowledge acquisition according to their skills, capabilities and individual-psychological features. The specificity of the system of teacher-students interaction in implementation of methods for acceleration and correction of students’ actions to acquire learning material has been given. The tutorial is defined as an organized interaction between the teacher and students, aimed at providing the latter with assistance in acquisition of professional-oriented learning material and developing the ability to put into practice the acquired knowledge, skills and abilities. The importance of the motivational-stimulating activity of an educator, which provides unity of cognition and communication by creating a positive emotional background for educational activities, equality of relations between the participants of the educational process, students' interest in individual work, organization of joint activities in different types of learning, taking into account the needs and requests of participants, encouraging students to self-control and self-regulation of their learning, has been revealed. The peculiarities of the use of didactic impacts in assisting the subjects of the educational process with regard to their educational problems in the process of organizing and conducting tutorials have been determined.
Ключові слова: консультація
професійно-орієнтоване іншомовне мовлення
диференційна основа
дидактичні впливи
мотиваційно-стимулювальна діяльність
індивідуально-психологічні особливості
motivational-stimulating activity
differentiation
tutorial
professional-oriented foreign language
didactic impacts
individual-psychological features
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.187044
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11702
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Aktualni_aspekty_vzaiemodii.pdf381,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.