Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11850
Назва: Specifics of applying ethical principlesin pediatric dental practice
Інші назви: Особливості застосування етичних принципів у роботі лікаря-стоматолога на дитячому прийомі
Особенности применения этических принципов в работе врача-стоматолога на детском приеме
Автори: Padalka, A. I.
Kostenko, V. G.
Sheshukova, O. V.
Падалка, Аліна Іванівна
Костенко, Вікторія Геннадіївна
Шешукова, Ольга Вікторівна
Падалка, Алина Ивановна
Костенко, Виктория Геннадиевна
Шешукова, Ольга Викторовна
Дата публікації: 2018
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Padalka A. I. Specifics of applying ethical principlesin pediatric dental practice / A. I. Padalka, V. G. Kostenko, O. V. Sheshukova // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2018. – Т. 18, вип. 2 (62). − С. 250–253.
Короткий огляд (реферат): Adhering to the principles of medical ethics and deontology is important in effective communication between doctors and patients and thus reaching the full compliance. Developing and choosing the most effective approaches to the management of young patients at the dentist’s is one among the most relevant and challenging issues of health care that is determined by a number of physiological and psychological characteristics of children at different age levels. Being a highly skilled professional, perfectly handling the latest technologies and techniques, a paediatric dentist should have knowledge regarding children psychology and competencies to win child’s favour. The dentist should be very watchful and sensitive not only to children, but to their parents or family members as well in order to avoid or to lessen psycho-emotional conflicts. This work is aimed to analyze and to assess the significance of the main issues and principles of medical ethics and deontology in the paediatric dental practice. To provide a highly qualified medical care to children, a dentist should have not only deep theoretical background, be quite skilful in applying proper techniques; the dentist should also understand the psychology of the diseased child and his or her parents, to clearly realize the ethical problems existing in this area. The doctor's skills to calm down or encourage the child, to inform parents about diagnostic methods, peculiarities of treatment plan, occurrence of possible complications, and at the same time to cheer them up and obtain full compliance regarding the treatment are considered as mandatory ethical professional requirements. The key characteristics of applying deontology principles in paediatric dental practice consists in necessity to introduce special child-friendly communicative skills based on the knowledge of age psychological peculiarities. The dentists must remember that failing to communicate with the children and their parents is a major factor in their dissatisfaction. Not only making correct diagnosis, but also the successful treatment outcomes depend on well built-up communication and thus, mutual complete understanding between doctors and young patients.Висока актуальність проблеми правильного підходу до лікування маленьких пацієнтів у лікаря-стоматолога обумовлюється рядом фізіологічних і психологічних особливостей дітей в різні вікові періоди. Лікарю потрібно бути уважним і чуйним до дитини та її батьків для запобігання психоемоційного конфлікту, а в разі його виникнення необхідно діяти лояльно, делікатно та терпляче. Важливим крите-рієм ефективної лікувальної взаємодії між лікарем і пацієнтом є етика та деонтологія.Мета роботи.Розглянути та проаналізувати основнімоменти та принципи медичної етики та деонтології у роботі лікаря-стоматолога на дитячому прийомі.Для кваліфікованого надання медичної допомоги дітям лікар-стоматолог повинен мати не тільки глибокі теоретичні знання, вміло використовувати практичні навички, а й тонко розуміти психологію хворої дитини та її батьків, чітко уявляти існуючі в цій області етичні проблеми. Уміння лікаря заспокоїти дитину, об'єктивно інформувати батьків про методи діагностики, план лікування, розвиток можливих ускладнень і при цьомупідбадьорити і налаштувати на активну допомогу є обов'язковою етичною вимогою. Важливо пам'ятати, що стосунки лікаря з пацієнтом не по-винні виходити за межі суто професійних. Принципова відмінність деонтології лікаря-стоматолога на дитячому прийомі полягає в необхідності використання спеціальних навичок спілкування з дітьми, які засновані на знанні їх вікових особливостей. Лікарю-стоматологу треба пам’ятати про те, що невміння спілкуватися з дитиною та її батьками — головний фактор їх незадоволення. Від того, чи є між лікарем та маленьким пацієнтом контакт залежить не тільки вірна діагностика але й успішне лікування дитини. Высокая актуальность проблемы правильного подхода к лечению маленьких пациентов у врача-стоматолога обусловливается рядом физиологических и психологических особенностей детей в раз-личные возрастные периоды. Доктору нужно быть внимательным и чутким к ребенку и его родителям для предотвращения психоэмоционального конфликта, а в случае его возникновения необходимо действовать лояльно, деликатно и терпеливо. Важным критерием эффективного лечебного взаимодействия между врачом и пациентом является этика и деонтология. Цель работы. Рассмотреть и проанализировать основные моменты и принципы медицинской этики и деонтологии в работе врача-стоматолога на детском приеме. Для квалифицированного оказания медицинской помощи детям врач-стоматолог должен иметь не только глубокие теоретические знания, умело использовать практические навыки, но и тонко понимать психологию больного ребенка и его родителей, четко представлять существующие в этой области этические проблемы.Умение врача успокоить ребенка, объективно информировать родителей о методах диагностики, плане лечения, развитии возможных осложнений и при этом уметь подбодрить и настроить на активную помощь является обязательным этическим требованием. Важно помнить, что отношения врача с пациентом не должны выходить за рамки профессиональных. Принципиальное отличие деонтологии врача-стоматолога на детском приеме заключается в необходимости использования специальных навыков общения с детьми, которые основаны на знании их возрастных особенностей. Врачу-стоматологу надо помнить о том, что неумение общаться с ребенком и его родителями -главный фактор их недовольства. От того, есть ли между врачом и маленьким пациентом контакт зависит не только правильная диагностика, но и успешное лечение ребенка.
Ключові слова: ethics
deontology
paediatric dentists
children
этика
деонтология
врач-стоматолог
дети
етика
деонтологія
лікар-стоматолог
діти
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11850
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 18, вип. 2 (62)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Padalka_Specifics_of_applying_ethical.pdf278,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.