Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11966
Назва: | Історико-ретроспективний аналіз педагогічного бачення професора М. В. Скліфосовського (1836–1904) |
Інші назви: | Historical and retrospective analysis of the pedagogical vision of professor N. V. Sklifosovsky (1836–1904) Историко-ретроспективный анализ педагогического видения профессора Н. В. Склифосовского (1836–1904) |
Автори: | Міщенко, Ігор Віталійович Шарлай, Наталія Миколаївна Mishchenko, I. V. Sharlai, N. N. |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Міщенко І. В. Історико-ретроспективний аналіз педагогічного бачення професора М. В. Скліфосовського (1836–1904) / І. В. Міщенко, Н. М. Шарлай // Історія науки і біографістика : електронне наукове фахове видання, 2019. – № 2. – С. 266–267. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядаються провідні аспекти науково-педагогічної діяльності М.В. Скліфосовського, обґрунтовано його внесок у розвиток вітчизняної медичної науки наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні історико-педагогічних аспектів становлення та розвитку ідей вищої медичної освіти у науково-педагогічній спадщині М.В. Скліфосовського, актуалізації його внеску в розвиток вітчизняної медичної науки наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Вирішення поставленої мети досягнуто шляхом вирішення таких завдань: проаналізувати основні віхи життєвого та творчого шляху М.В. Скліфосовського, систематизувати фактори, що визначили становлення його як вченого і особистості; охарактеризувати основні досягнення вченого у різних галузях медичної науки та класифікувати його основні публікації; вивчити специфіку викладацької діяльності М.В. Скліфосовського та трансформацію його поглядів в умовах сьогодення. В результаті проведеного історикоретроспективного аналізу описано біографічний нарис життя та професійної діяльності Миколи Скліфосовського, визначено хронологічні періоди професійної діяльності. Обґрунтовано внесок Миколи Скліфосовського у розвиток світової клінічної та військово-польової хірургії та визначено особливості його викладацької діяльності й фактори формування ідей професійної медичної освіти у науково-педагогічній спадщині. В процесі аналітичного пошуку встановлено необхідність трансформації ідей дослідника в нинішніх умовах реформування медичної галузі України. Вітчизняна система охорони здоров’я нині перебуває в пошуку шляхів виходу з кризової ситуації та побудови нової моделі, наближеної до європейських стандартів. І цей процес обов’язково потребує зміни парадигми базової середньої та вищої медичної освіти. Одним із найважливіших ресурсів успішної реалізації реформ є належне кадрове забезпечення та якісна підготовка медичного персоналу. |
Ключові слова: | М. В. Скліфосовський ґенеза медичної освіти педагогічні погляди військово-польова хірургія практичний метод системний метод N. V. Sklifosovsky genesis of medical education pedagogical views military field surgery practical method system method |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/11966 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці. Кафедра фізіології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Іstoriko_retrospektivniy_analіz.pdf | 384,87 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.