Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12012
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСкріннік, Євгенія Олександрівна-
dc.contributor.authorСкринник, Евгения Александровна-
dc.contributor.authorSkrinnik, Ye. O.-
dc.date.accessioned2020-02-21T21:08:56Z-
dc.date.available2020-02-21T21:08:56Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСкріннік Є. О. Умови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі / Є. О. Скріннік // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – 2018. – Вип. 30. – С. 76–80.uk_UA
dc.identifier.issn2411-2135-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12012-
dc.description.abstractУ статті розглядається проблема професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі. Визначені поняття саморозвитку, самовиховання та самоосвіти педагога. Розглянуто значення сучасних педагогічних технологій фізичного виховання, здоров'язбереження та фізичної рекреації у професійній діяльності майбутнього лікаря. Обґрунтовано значення розвитку творчого потенціалу та підвищення рівня педагогічної культури у процесі самовдосконалення викладача вищої школи. Визначено умови активізації професійно-особистісного зростання викладачів фізичного виховання; В статье рассматривается проблема профессионально-личностного самосовершенствования преподавателей физического воспитания в высшей медицинской школе. Определены понятия саморазвития, самовоспитания и самообразования педагога. Рассмотрено значение современных педагогических технологий физического воспитания, здоровьесбережения и физической рекреации в профессиональной деятельности будущего врача. Обосновано значение развития творческого потенциала и повышения уровня педагогической культуры в процессе самосовершенствования преподавателя высшей школы. Определены условия активизации профессионально-личностного роста преподавателей физического воспитания; The article deals with the problem of professional-personal self-improvement of teachers of physical education in a higher medical school. The concepts of self-development, self-education and self-education of the teacher are defined. The importance of modern pedagogical technologies of physical education, healthcare and physical recreation in the professional activity of the future doctors is considered. The importance of the development of creative potential and raising the level of pedagogical culture in the process of self-improvement of the teacher of higher education is substantiated. Conditions of activation of professional and personal growth of teachers of physical education are determined. Significant changes in the pedagogical theory and educational practice of the educational process require constant professional and personal self-improvement of the teacher, in particular the teacher of physical education at the higher medical school. Improving the content and methods of the educational process, updating the components of the training of future physicians, need to master teachers with modern technologies of physical education, healthcare and physical recreation. Realization of the conditions for activating professional and personal self-improvement of the teacher of physical education at the higher medical school will promote improvement of theoretical knowledge and practical skills of mastering modern pedagogical technologies, ensuring a high level of general and pedagogical culture, improvement of personal qualities necessary for professional activity and achievement of the goal - training highly qualified doctors who can not only treat patients effectively, but also and embody the principles of a healthy lifestyle and a valuable attitude to health on their own example. Therefore, the desire for a qualitative result of the preparation of the future doctor should be the main condition for activating the professional and personal self-improvement of the teacher of physical education, which also serves as a way of self-realization and assertion of the personality of the teacher.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНПУ імені М. Драгомановаuk_UA
dc.subjectпрофесійно-особистісне самовдосконаленняuk_UA
dc.subjectвикладачuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectфізична рекреаціяuk_UA
dc.subjectздоров’язбереженняuk_UA
dc.subjectмайбутні лікаріuk_UA
dc.subjectпрофессионально-личностное самосовершенствованиеuk_UA
dc.subjectпреподавательuk_UA
dc.subjectфизическое воспитаниеuk_UA
dc.subjectздоровьесбережениеuk_UA
dc.subjectфизическая рекреацияuk_UA
dc.subjectбудущие врачиuk_UA
dc.subjectprofessional and personal self-improvementuk_UA
dc.subjectteacheruk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjecthealthcareuk_UA
dc.subjectphysical recreationuk_UA
dc.subjectfuture doctorsuk_UA
dc.titleУмови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школіuk_UA
dc.title.alternativeConditions for the activation of professional-personal self-improvement of teachers of physical education in the higher medical schooluk_UA
dc.title.alternativeУсловия активизации профессионально-личностного самосовершенствования преподавателей физического воспитания в высшей медицинской школеuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізичної та реабілітаційної медицини



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.