Сучасна академічна лекція

Ескіз недоступний

Дата

2015

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»

Анотація

Розглянуто одну з найстаріших організаційних форм навчання – академічну лекцію. Проаналізовано переваги і недоліки лекції. Схарактеризовано функції і принципи лекції. Диференційовано теоретичні і психолого-педагогічні вимоги, які висуваються до сучасної академічної лекції. Акцентовано увагу на необхідності застосування інтерактивних прийомів під час лекції, які не лише дають змогу відійти від трансляції готових знань студентам, але й створюють умови для діалогу й активної взаємодії особи, що навчає, і осіб, що навчаються. У висновках автор зазначає, що недоліки академічної лекції, на які традиційно вказують науковці, можуть бути усунені шляхом постійного розвитку й удосконалення методичної грамотності, комунікативної та професійної компетентностей викладача; Рассматривается одна из старейших организационных форм обучения – академическая лекция. Проанализированы преимущества и недостатки лекции. Охарактеризованы функции и принципы лекции. Дифференцированы теоретические и психолого-педагогические требования, предъявляемые к современной академической лекции. Акцентируется внимание на необходимости использования интерактивных приёмов во время лекционных занятий, позволяющих не только отойти от трансляции готовых знаний студентам, но и создающих условия для диалога и активного взаимодействия обучающего и обучающихся. В заключении автор указывает, что недостатки, которыми традиционно характеризуется академическая лекция, могут быть устранены путём постоянного развития и усовершенствования методической грамотности, коммуникативной и профессиональной компетентностей преподавателя; Academic lecture is regarded as one of the oldest organizational forms of education. The advantages and disadvantages of the lecture were analyzed. The functions and principles of lecture were defined. Theoretical and psycho-pedagogical requirements of a modern academic lecture were differentiated. The necessity of interactive methods usage during the lectures, that allow not only to abandon presentation of provided knowledge to the students, but also to create conditions for dialogue and active interaction between lecturer and student is focused on. In conclusion the author contends that the drawbacks of academic lecture, which are traditionally identified by researchers, can be eliminated by means of constant development and improvement of lecturer’s methodical, communicative and professional competencies.

Опис

Ключові слова

академічна лекція, переваги і недоліки лекції, функції та принципи лекції, інтерактивні прийоми, академическая лекция, преимущества и недостатки лекции, функции и принципы лекции, интерактивные приёмы, academic lecture, the advantages and disadvantages of lecture, functions and principles of lecture, interactive techniques

Бібліографічний опис

Бєляєва О.М. Сучасна академічна лекція / О. М. Бєляєва // Світ медицини та біології. – 2015. – № 4 (53). – С. 143–146.