Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12558
Назва: Симуляція у медичній освіті: історія розвитку
Інші назви: Simulation in medical education: history of the development
Симуляция в медицинском образовании: история развития
Автори: Дельва, Ірина Іванівна
Литвиненко, Наталія Володимирівна
Дельва, Михайло Юрійович
Пінчук, Вікторія Анатоліївна
Кривчун, Анжеліна Михайлівна
Дельва, Ирина Ивановна
Литвиненко, Наталья Владимировна
Дельва, Михаил Юрьевич
Пинчук, Виктория Анатольевна
Кривчун, Анжелина Михайловна
Delva, I. I.
Lytvynenko, N. V.
Delva, M. Yu.
Pinchuk, V. A.
Krivchun, A. M.
Дата публікації: 2019
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Симуляція у медичній освіті: історія розвитку / І. І. Дельва, Н. В. Литвиненко, М. Ю. Дельва [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2019. – Т. 19, вип. 2 (66). – С. 183–185.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Цінним інструментом вдосконалення клінічної практики в медичній освіті може бути симуляція — імітація певної реальної речі, ситуації чи процесу з метою навчання або тренування фахівців, демонстрації можливих ефектів певних маніпуляцій, здійснення експериментів, які неможливі в реальності. Вона дозволяє проводити навчальний процес в контрольованому, безпечному середовищі, без ризику для пацієнта, з необмеженою кількістю повторів для відпрацювання навичок, зниженим стресом під час перших самостійних маніпуляцій, незалежно від розкладу роботи клініки, з об’єктивною оцінкою досягнутого рівня майстерності. Мета - огляд історії та методології використання симуляційної техніки в медичній освіті. Основна частина. Використання симуляції в медицині відоме ще з античності. Витоки медичної симуляції в наш час походять від інших наук, зокрема авіації. 1960-ті роки – створена симуляція серцево-легеневої реанімації. У 1968 році - симулятор кардіологічного пацієнта. У 1964 році вперше використані актори для зображення пацієнтів.1980-1990-ті роки – розроблені програмне забезпечення та комп'ютеризовані системи, які могли імітувати фізіологічні реакції. 2000-ні роки - моделювання віртуальної реальності. 2014 рік – перший на території України Навчально-інноваційний центр практичної підготовки лікаря на базі Одеського національного медичного університету. Висновки. Ефективність симуляційного навчання підтверджена широким використанням в усьому світі протягом багатьох років. Поряд з традиційними методами, симуляція є потужним освітнім інструментом навчання як імітація реальної професійної діяльності.
Введение. Ценным инструментом совершенствования клинической практики в медицинском образовании может быть симуляция - имитация определенной реальной вещи, ситуации или процесса с целью обучения или тренировки специалистов, Она позволяет проводить учебный процесс в контролируемой, безопасной среде, без риска для пациента, с неограниченным количеством повторов для отработки навыков, сниженным стрессом во время первых самостоятельных манипуляций, независимо от расписания работы клиники, с объективной оценкой достигнутого уровня мастерства. Цель - обзор истории и методологии использования симуляционной техники в медицинском образовании. Основная часть. Использование симуляции в медицине известно еще с античности. Истоки медицинской симуляции в наше время происходят от других наук, в частности авиации. 1960-е годы - создана симуляция сердечно-легочной реанимации. В 1968 году - симулятор кардиологического пациента. В 1964 году впервые использованы актеры для изображения пациентив.1980-1990-е годы - разработаны программное обеспечение и компьютеризированные системы, которые могли имитировать физиологические реакции. 2000-е годы - моделирование виртуальной реальности. 2014 - первый на территории Украины Учебно-инновационный центр практической подготовки врача на базе Одесского национального медицинского университета. Выводы. Эффективность симуляционного обучения подтверждена широким использованием во всем мире в течение многих лет. Наряду с традиционными методами, симуляция является мощным образовательным инструментом обучения как имитация реальной профессиональной деятельности.
Simulation may be a useful tool to improve clinical skills during the professional medical training. In this work we consider simulation as artificial representation of a certain real-world system, process or situation used for professional training. This tool is designed to enhance clinical competence and to provide medical teaching in controlled and safe conditions without any risks for both patients and students. Using simulation teaching allows students to acquire occupational skills through making mistakes and learning from them without the fear of being distressed or distressing the patient before the first independent manipulations will have been done. Moreover, simulation aids are designed to provide accurate assessment of the quality of the manipulation performed. The aim of this article is to review the history and methodology of simulation teaching in medical education. The simulation as a teaching tool has been known in medicine since ancient times. Aviation and airspace industries have been using simulation-based training for many years and medical education has borrowed some approaches from them. In the sixties of the last century there was created a simulation system for cardiopulmonary resuscitation; in 1964 actors were invited to play roles of patients and soon, in 1968, a cardiologic patient simulator were created. During the last two decades of the XX century there were designed software and computerized systems that could imitate physiological reactions. At present, interactive virtual training programs are being extensively introduced into educational activity. In 2014 the first Ukrainian Training and Innovation Centre for Practical Medical Training was established. The effectiveness of simulation training has been confirmed by extensive use throughout the world for many years. Together with conventional time-tested methods, simulation is a powerful educational tool as it imitates real occupational tasks.
Ключові слова: симуляція
медична освіта
лікарі
симуляция
медицинское образование
врачи
simulation
medical education
students
doctors
УДК: 378.147:369.068
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.19.2.183
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12558
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 19, вип. 2 (66)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Delva_Simulation_i_medical_education.pdf334,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.