Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12559
Назва: Медичний блог у генристичному вимірі
Інші назви: Медицинский блог в генристическом измерении
Medical blog in genristic dimention
Автори: Левченко, Катерина Іванівна
Левченко, Екатерина Ивановна
Levchenko, K. I.
Дата публікації: 2019
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Левченко К. І. Медичний блог у генристичному вимірі / К. І. Левченко // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2019. – Т. 19, вип. 2 (66). – С. 191–195.
Короткий огляд (реферат): Зростає популярність медичних блогів як новітнього комунікативного середовища й однієї з перспективних царин лінгвістичного пізнання. Утім, україністика все ще не має праць, присвячених їх вивченню з генристичних позицій, що й зумовлює актуальність дослідження. Мета роботи – проаналізувати медичний блог як жанр Інтернет-комунікації. Для досягнення зазначеної мети виконано такі завдання: з’ясовано критерії виокремлення такого блогу як самостійного жанру; описано його генристичні особливості. У дослідженні застосовано загальнонаукові й власне лінгвістичні методи й прийоми: описовий метод із прийомами спостереження, зіставлення й узагальнення та методики дискурсивного й інтерпретативного аналізу мовлення. Жанрові особливості медичних блогів проаналізовано на базі моделі мовленнєвого жанру Т.В. Шмельової. Описано комунікативну мету, образ автора й адресата, образ минулого, образ майбутнього, тип диктумного змісту й окреслено мовне втілення. Комунікативна мета медичного блогу – донести фахову думку спеціаліста до читачів, висвітлити ті питання, які найчастіше виникають у лікарській практиці, поширити медичні й наукові знання серед користувачів Інтернету, що властиво інформаційним жанрам. Медичні блоги також популяризують здоровий спосіб життя й ілюструють нюанси медичних процедур, аби допомогти читачам обрати правильну стратегію підтримання здоров’я чи його відновлення. Така комунікативна поведінка реалізує інформаційно-імперативну мету ведення блогу. Образ автора репрезентовано з позицій освіченості, професіоналізму, відповідальності, безкорисливості й моральності. Прикметна також відсутність серед авторів явищ анонімності, «віртуалів» і мовленнєвих масок, властивих щоденниковим блогам. Медичний блог передбачає необмежену кількість адресатів: колег-лікарів і пацієнтів. Жанр ініціальний і передбачає продовження комунікації автор–адресат у майбутньому. Диктумний зміст медичного блогу орієнтований на дійсність, із чіткою науковою позицією й раціональністю. Автори тяжіють переважно до втілення жанру за допомогою унормованого мовлення.
Nowadays there is growing popularity of medical blogs as new communicative environment and one of the promising areas of linguistic knowledge. However, in Ukrainian linguistic studies, there are few works devoted to exploring their genre characteristics that predetermines the relevance of this research. The purpose of the work is to analyze the medical blog as a genre of Internet communication. To achieve this aim, we designed and fulfilled the following objectives: to clarify the criteria for identifying a medical blog as an independent genre and to describe its genre characteristics. The methodology of this research included general scientific and linguistic methods and techniques: a descriptive method, observation techniques, comparisons and generalizations, discourse analysis, conversational analysis. The genre characteristics of medical blogs have been analyzed based on T.V. Shmeleva’s genre model. The communicative purpose, the author’s role and representation as a test addressor and the characteristics of potential addressee, the image of the past, the image of the future, and the type of dictum context and the linguistic tools for their implementation into the texts. The communicative goal of a medical blog is to convey the professional opinion of a specialist to readers, highlight issues that most often arise in medical practice, and disseminate medical and scientific knowledge among Internet users that is typical of information genres. Medical blogs also promote a healthy lifestyle and illustrate the nuances of medical procedures to help readers choose the right strategy for keeping fit and healthy. This type of communicative behaviour implements the informative and imperative goals of blogging. The author is presented from the standpoint of education, professionalism, responsibility, unselfishness and morality. Another distinctive feature is no phenomena of author’s anonymity, “virtual” and speech masks inherent in the diary blogs. The medical blog provides an unlimited number of recipients: fellow doctors and patients. This is an initial genre, providing for the extension of the communication of the addressor-addressee in the future. Dictum context of a medical blog is focused on reality, with a clear scientific position and rationality. The authors mainly use standard speech patterns within this type of genre.
Растет популярность медицинских блогов как новой коммуникативной среды и одной из перспективных сфер лингвистического познания. Впрочем, в украинистике все еще нет работ, посвященных их изучению с генристических позиций, что и обусловливает актуальность исследования. Цель работы – проанализировать медицинский блог как жанр Интернет-коммуникации. Для достижения указанной цели выполнены следующие задачи: выяснено критерии выделения такого блога как самостоятельного жанра, описано его генристические особенности. В исследовании применены общенаучные и собственно лингвистические методы и приемы: описательный метод с приемами наблюдения, сопоставления и обобщения, а также методики дискурсивного и интерпретативного анализа речи. Жанровые особенности медицинских блогов проанализированы на базе модели речевого жанра Т.В. Шмелевой. Описано коммуникативную цель, образ автора и адресата, образ прошлого, образ будущего, тип диктумного содержания и обозначено языковое воплощение. Коммуникативная цель медицинского блога – донести профессиональное мнение специалиста к читателям, осветить на те вопросы, которые чаще всего возникают во врачебной практике, распространить медицинские и научные знания среди пользователей Интернета, что свойственно информационным жанрам. Медицинские блоги также популяризируют здоровый образ жизни и иллюстрируют нюансы медицинских процедур, чтобы помочь читателям выбрать правильную стратегию поддержания здоровья или его восстановления. Такое коммуникативное поведение реализует информационно-императивную цель ведения блога. Образ автора представлен с позиций образованности, профессионализма, ответственности, бескорыстия и нравственности. Отличительно также отсутствие среди авторов явлений анонимности, «виртуалов» и речевых масок, присущих дневниковым блогам. Медицинский блог предусматривает неограниченное количество адресатов: коллег-врачей и пациентов. Это инициальный жанр, предусматривающий продление коммуникации автор-адресат в будущем. Диктумное содержание медицинского блога ориентировано на действительность, с четкой научной позицией и рациональностью. Авторы тяготеют преимущественно к воплощению жанра с помощью нормированной речи.
Ключові слова: медичний дискурс
Інтернет-дискурс
мовленнєвий жанр
блог
генристика
медицинский дискурс
интернет-дискурс
речевой жанр
блог
генристика
medical discourse
Internet discourse
speech genre
blog
genristics
УДК: 82-1/-9:004.77:61
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
10.31718/2077-1096.19.2.191
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12559
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 19, вип. 2 (66)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Levchenko_Medical_blog.pdf352,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.