Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12560
Назва: Міжпредметна інтеграція в медичному університеті: пропедевтика внутрішніх хвороб та медична і біологічна фізика
Інші назви: Межпредметная интеграция в медицинском университете: пропедевтика внутренних болезней и медицинская и биологическая физика.
Interdisciplinary integration in a medical university: propedeutics of internal diseases and medical and biological physics
Автори: Микитюк, О. П.
Микитюк, О. Ю.
Mykytіuk, O. P.
Mykytіuk, O. Yu.
Дата публікації: 2019
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Микитюк О. П. Міжпредметна інтеграція в медичному університеті: пропедевтика внутрішніх хвороб та медична і біологічна фізика / О. П. Микитюк, О. Ю. Микитюк // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2019. – Т. 19, вип. 2 (66). – С. 196–201.
Короткий огляд (реферат): В даній роботі обговорюється міжпредметна інтеграція навчальних дисциплін медичного університету - пропедевтики внутрішніх хвороб та медичної і біологічної фізики, які вивчаються студентами медичного і стоматологічного факультетів. Показано, що інтеграція названих дисциплін найбільше проявляється при вивченні звукових методів дослідження в клініці, гідро- і гемодинаміки та їх ролі при діагностиці стану серцево-судинної системи, зокрема реологічних властивостей крові, гідравлічного опору судин та ін. Значна увага приділяється поясненню фізичних основ електрокардіографії. Зокрема, звукові методи дослідження в клініці, головним чином перкусія і аускультація, є дуже важливими для практичної медицини, особливо при діагностуванні бронхо-легеневої системи. Студенти в процесі вивчення пропедевтики внутрішніх хвороб оволодівають важливими поняттями для здійснення методу перкусії і аналізу особливостей отриманих звуків: принцип резонансу, перкуторна сфера. Також важливим для діагностики є метод пальпації голосового тремтіння. Здатність студента – майбутнього лікаря – розуміти механізми змін, що виникають при певних патологіях, створює підґрунтя для глибокого аналізу динаміки цих процесів. Студенти аналізують особливості звуків - різну інтенсивність, гучність, наявність чи відсутність музичного компоненту - які створюються тканинами різної щільності, в порожнинах або безповітряними органами у відповідь на поширення перкуторних звуків. При вивченні методу аускультації студенти набувають знань і вмінь диференціювати звуки – тони і шуми, що супроводжують функціонування внутрішніх органів. Розділ медичної і біологічної фізики, що стосується гідро- та гемодинаміки, є важливим для вивчення руху крові у серцево-судинній системі організму людини і діагностування та терапії захворювань цієї системи. Студенти дізнаються про причини виникнення турбулентної течії, функціональних і органічних шумів в області серця та їх зв'язок з фазами серцевої діяльності, засвоюють фізичні основи вимірювання артеріального тиску. У статті також показано інтеграцію фізичних основ електрокардіографії у практичну медицину.
В данной работе обсуждается межпредметная интеграция учебных дисциплин медицинского университета - пропедевтики внутренних болезней и медицинской и биологической физики, изучаемых студентами медицинского и стоматологического факультетов. Показано, что интеграция названных дисциплин больше всего проявляется при изучении звуковых методов исследования в клинике, гидро- и гемодинамики и их роли при диагностике состояния сердечно-сосудистой системы, в частности реологических свойств крови, гидравлического сопротивления сосудов и др. Также уделяется внимание объяснению физических основ электрокардиографии. Звуковые методы исследования в клинике, главным образом перкуссия и аускультация, очень важны для практической медицины, особенно при диагностировании бронхо-легочной системы. Студенты в процессе изучения пропедевтики внутренних болезней овладевают понятиями для осуществления метода перкуссии и анализа особенностей полученных звуков: принципом резонанса, перкуторная сфера. Способность студента - будущего врача - понимать механизмы изменений, возникающих при определенных патологиях, создает основу для глубокого анализа динамики этих процессов. Студенты анализируют особенности звуков и шумов различной интенсивности, которые создаются тканями различной плотности, безвоздушными органами в ответ на распространение перкуторных звуков. При изучении метода аускультации студенты приобретают знания и умения дифференцировать звуки - тоны и шумы, сопровождающие функционирование внутренних органов. Раздел медицинской и биологической физики, в котором изучается гидро- и гемодинамика, является важным для изучения движения крови в сердечно-сосудистой системе организма человека и диагностирования и терапии заболеваний этой системы. Студенты узнают о причинах возникновения турбулентного течения, функциональных и органических шумов в области сердца и их связи с фазами сердечной деятельности. В статье также показано интеграцию физических основ электрокардиографии в практическую медицину.
This paper highlights the issues on interdisciplinary integration of the disciplines as the propedeutics of internal diseases and medical and biological physics studied by students of medical and dental faculties. It has been shown that the integration of these disciplines is the most pronounced when studying acoustic wave methods of investigation in the clinical practice; hydro- and hemodynamics and their role in diagnosing the cardiovascular diseases, and, in particular the rheological properties of blood, the hydraulic resistance of blood vessels. Considerable attention is paid to explaining the physical basics of electrocardiography. Acoustic wave investigation techniques in the clinical practice, percussion and auscultation first and foremost are very important test-timed techniques, especially when diagnosing the broncho-pulmonary system. While studying the propedeutics of internal diseases, students acquire concepts for applying the percussion and analysing the characteristic sounds heard: the principle of resonance, the percussion sphere. The medical students’ ability to understand the mechanisms of changes that occur in certain pathologies creates the basis for a deeper analysis of the dynamics of these processes. Students analyze the characteristics of sounds and noises of varying intensity, which are created by tissues of different density, by airless organs in response to the amplification of percussion sounds. When studying the auscultation technique, the students acquire knowledge and skills to differentiate sounds, tones and noises produced by the functioning of internal organs. The section of medical and biological physics devoted to hydro- and hemodynamics is important for stronger understanding the blood circulation through the cardiovascular system in the human body and for diagnosing and treating diseases of this system. Students will learn about the causes of turbulent flow, functional and organic noise in the heart area and their connection with the phases of cardiac activity. The article has also demonstrated the integration of the physical fundamentals of electrocardiography into practical medicine.
Ключові слова: пропедевтика внутрішніх хвороб
медична і біологічна фізика
міжпредметна інтеграція
пропедевтика внутренних болезней
медицинская и биологическая физика
межпредметная интеграция
propedeutics of internal diseases
medical and biological physics
interdisciplinary integration
УДК: 378.147.016:616.1/.4-07:577.3
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.19.2.196
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12560
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 19, вип. 2 (66)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mykytіuk_Interdisciplinary_integration.pdf357,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.