Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12852
Назва: Формування здорового способу життя у підлітків
Автори: Харченко, Наталія Вікторівна
Харченко, Світлана Володимирівна
Харченко, Наталия Викторовна
Харченко, Светлана Владимировна
Kharchenko, N. V.
Kharchenko, S. V.
Дата публікації: 23-тра-2020
Видавець: ДЗ «Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України»
Бібліографічний опис: Харченко Н. В. Формування здорового способу життя у підлітків / Н. В. Харченко, С. В. Харченко // Сучасні медичні технології. – 2020. – № 2. – С. 54–58.
Короткий огляд (реферат): Мета роботи. Вивчення мотивації сучасних школярів-підлітків до здорового способу життя. Матеріали та методи. Використовувався анкетний метод, що включав самооцінку мотиваційних складових формування здорового способу життя. Результати. Серед життєвих цілей і цінностей в обох групах найбільш значущими виявилися категорії, що визначають життєві cенси. Для групи 13–15 років ними виявилися здоров'я (70,5%) щаслива, дружна сім'я (63,0%), друзі (48,8%), здоров'я близьких людей (28,9%), любов (15,3%). Для групи 16–18 років вибір включав цінність сім'ї (74,8%), здоров'я (68,4%), гарну освіту (45,4%). У блоці анкети, що відноситься до факторів, які стимулюють рух до ЗСЖ, результати за двома групами виявилися майже ідентичними. Провідними у 9 і 11-класників були турбота про своє здоров'я (92,8 і 90,2% опитаних, відповідно), турбота про своє майбутнє (75,8 і 83,4%), приклад батьків та інших родичів (65,5 і 58,8%), а також турбота про своїх майбутніх дітей (45,2 і 55,8%). Для 9-класників більш значущими, ніж для 11-класників, виявилися також такі стимули, як приклад друзів і педагогів (24,2% і 18,0%, відповідно). Стимулюючий вплив реклами і приклади «зірок» відзначили лише 4 підлітка старшої групи. Висновок. Здоров'я серед позитивних мотивацій обстежених школярів займає одне з перших місць, будучи стійкою домінантою в віковому діапазоні 13–18 років. Реальне мотивування до здорового способу життя збігається з перспективним, а усвідомлений вибір збігається з цілями, засвідчуючи про формування особистості, здатної приймати відповідальність за своє здоров'я
Purpose of the study. Motivations of healthy lifestyle for modern teenage students are studying. Materials and methods. The questionnaire method was used, which included self-assessment of the motivational components of the formation of a healthy lifestyle. Results. Among the life goals and values in both groups, the most important were the categories that determine life values. For the group of 13–15 years, they found themselves in health (70,5%) happy, close family (63,0%), friends (48,8%), health of loved ones (28,9%), love (15,3%). For the 16–18 age group, choices included family value (74,8%), health (68,4%), and good education (45,4%). In the block of the questionnaire related to the factors that stimulate movement to HL, the results for the two groups were almost identical. Leading 9th and 11th graders were caring for their health (92,8% and 90,2%, respectively), caring for their future (75,8% and 83,4%), the example of parents and other relatives (65,5 and 58,8%), as well as caring for their future children (45,2 and 55,8%). For the 9th graders more important than for the 11th graders, there were also such incentives as the example of friends and teachers (24,2% and 18,0% respectively). The stimulating impact of advertising and examples of «stars» noted only 4 teenagers of the older group. Conclusion. Health among the positive motivations of the surveyed students is one of the first places, being a stable dominant in the age range of 13–18 years. Real motivation for healthy lifestyles coincides with promising ones, and conscious choices coincide with goals, testifying to the formation of an individual capable of taking responsibility for one's health.
Ключові слова: здоровий спосіб життя
школярі-підлітки
мотивація
сім’я
стимул
family
healthy lifestyle
motivation
teenage students
incentive
УДК: 379.81
ISSN: 2072-9367
DOI: https://doi.org/10.34287/MMT.2(45).2020.10
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/12852
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра громадського здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kharchenko_2020.pdf129,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.