Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13614
Title: Упровадження стренфлексу як засобу професійно-прикладної фізичної підготовки у систему фізичного виховання студентів-медиків
Other Titles: Introduction of strenflex as a mean of professionallyapplied physical preparation in the system of physical education of medical students-medicines
Authors: Петришин, Олександр Володимирович
Petryshyn, O. V.
Issue Date: 2019
Publisher: ПП Зволейко Д. Г.
Citation: Петришин О. В. Упровадження стренфлексу як засобу професійно-прикладної фізичної підготовки у систему фізичного виховання студентів-медиків / О. В. Петришин // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. – 2019. – Вип. 26, ч. 1. – С. 167–171.
Abstract: У статті розглянуто професійно-прикладну підготовку студентів-медиків як процес навчання, який збагачує індивідуальний фонд професійно корисних рухових умінь і навичок, виховання фізичних і безпосередньо пов'язаних із ними здібностей, від яких прямо або опосередковано залежить професійна працездатність майбутніх лікарів. Означене актуалізує необхідність удосконалення програм професійно-прикладної фізичної підготовки студентів медичних закладів вищої освіти з обґрунтуванням оздоровчо-тренувальної технології фізичного виховання майбутніх лікарів, заснованої переважно на використанні силових видів спорту, зокрема стренфлексу. Аналіз науково-методичної літератури засвідчив, що у вітчизняному та зарубіжному освітньому просторі успішно впроважуються та функціонують авторські методики професійно-прикладної фізичної підготовки студентів-медиків.
The article considers professionally-applied preparation of medical students as a process of studies, which enriches an individual fund of professionally useful efferent abilities and skills,the formation of physical and related to them capabilities which from the professional capacity of future doctors. The research foresees the study of the problems of professionally-applied physical preparation in the system of physical education of medical higher educational establishments, in particular the problem of forming of professional qualities and skills needed by future medical specialists during their subsequent professional activity. A research purpose consists in the grounding of the necessity of perfection of the programs of professionally-applied physical preparation of students of higher medical educational establishments, based mainly on the use of power types of sport, in particular strenflex. It actualizes the necessity of perfection of the programs of the professionally applied-physical preparation of students of higher medical educational establishments with the grounding of health-improvementtraining technology of physical education of future doctors, based mainly on the use of power types of sport, in particular strenflex. Thus, the analysis of scientific methodical literature shows that in domestic and foreign educational space there have been successfully implemented the author methods of the professionally applied physical preparation of students of medical higher educational establishments function.
Keywords: професійно-прикладна фізична підготовка
теоретичні засади
силові види спорту
стренфлекс
медичний заклад вищої освіти
студенти
professionally applied physical preparation
theoretical principles
power types of sport
strenflex
higher medical establishment
student
UDC: 796.015.2
ISSN: 2309-9763
DOI: 10.32626/2309-9763.2019–26–1.167-171
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13614
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра фізичної та реабілітаційної медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Introduction_of_strenflex.pdf149,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.