Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті

Анотація

Метою роботи є обґрунтування можливості інтеграції дистанційних форм навчання для проведення практичних занять на прикладі роботи кафедри внутрішньої медицини № 1 Української медичної стоматологічної академії в умовах пандемії COVID-19. Ефективність дистанційного навчання залежить від способів надання навчальних матеріалів, контролю над виконанням навчальної програми, можливостей безперешкодного контакту з викладачем. Акцент у дистанційному навчанні зміщується на самостійну роботу студента, а роль викладача трансформується в наставника, який організовує самостійне навчання студентів, розвиває їхній професійний рівень і творчий потенціал. Наведено аспекти роботи у віртуальних сервісах Google Classroom, де студентам надано навчальні матеріали, посилання на сторонні ресурси. За кожною темою закріплені тестові завдання для оцінки засвоєння матеріалу, також застосовувалося опитування у Google Forms. Додатково проводилися навчальні онлайн-ігри та вікторини за допомогою сервісу Kahoot Learning games, що дало змогу дещо урізноманітнити навчальний процес і підвищити мотивацію до навчання. Досвід проведення відеоконференцій за допомогою сервісів Zoom, TeamLink, Skype засвідчив, що студентам необхідна робота в групі та безпосередній контакт із викладачем. Таке спілкування створило можливість ефективно опрацювати складнощі, що виникали під час засвоєння матеріалу. Певні форми дистанційного навчання можуть бути успішно імплементовані в освітній процес вищих медичних навчальних закладів на етапі додипломної освіти.
Целью работы является обоснование возможности интеграции дистанционных форм обучения для проведения практических занятий на примере работы кафедры внутренней медицины № 1 Украинской медицинской стоматологической академии в условиях пандемии COVID-19. Эффективность дистанционного обучения зависит от способов подачи учебных материалов, контроля за выполнением учебной программы, возможностей контакта с преподавателем. Акцент в дистанционном обучении смещается на самостоятельную работу студента, а роль преподавателя трансформируется в наставника, который организовывает самостоятельное обучение студентов, развивает их профессиональный уровень и творческий потенциал. Приведены аспекты работы в виртуальных сервисах Google Classroom, где студентам представлены учебные материалы. За каждой темой закреплены тестовые задания для оценки усвоения материала, также применялся опрос с помощью Google Forms. Дополнительно проводились учебные онлайн-игры и викторины на сервисе Kahoot Learning games, что позволило несколько разнообразить учебный процесс и повысить мотивацию к обучению. Опыт проведения видеоконференций с помощью Zoom, TeamLink, Skype показал, что студентам необходима работа в группе и непосредственный контакт с преподавателем. Такое общение позволило проработать сложности, возникающие при усвоении материала. Определенные формы дистанционного обучения могут быть успешно реализованы в образовательный процесс высших медицинских учебных заведений на этапе додипломного образования.

Опис

Ключові слова

дистанційне навчання, вища медична освіта, відео конференція, Google Classroom, Zoom, Kahoot, дистанционное обучение, высшее медицинское образование, видеоконференция

Бібліографічний опис

Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті / І. М. Скрипник, Г. С. Маслова, Н. П. Приходько [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2020. – № 3 (39). – С. 29–32.