Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13830
Назва: Перспективи вдосконалення навчального плану для лікарів-інтернів-стоматологів у розділі «Карієс»
Інші назви: Prospects for improving the curriculum for dentist interns in the caries section
Автори: Скрипников, Петро Миколайович
Шинкевич, Вікторія Ігорівна
Удальцова-Гродзинська, Кристина Олександрівна
Писаренко, Олена Анатоліївна
Skrypnykov, P. M.
Shynkevych, V. I.
Udaltsova-Hrodzynska, K. O.
Pysarenko, O. A.
Дата публікації: вер-2020
Видавець: Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
Бібліографічний опис: Перспективи вдосконалення навчального плану для лікарів-інтернів-стоматологів у розділі «Карієс» / П. М. Скрипников, В. І. Шинкевич, К. О. Удальцова-Гродзинська, О. А. Писаренко // Медична освіта. – 2020. – № 3. – С. 114–117.
Короткий огляд (реферат): На післядипломному етапі освіти у навчанні лікарів-інтернів важливою є підкреслена інтеграція знань етіології і факторів ризику карієсу з практичними заходами у вигляді менеджменту пацієнта з карієсом. Метою статті був аналіз навчальної програми з теми «Карієс» і порівняння його із Міжнародною системою класифікації та менеджменту карієсу з метою вдосконалення теоретичних основ навчання. Тематика «Карієс» при вивченні у ВНЗ подрібнена на численні теми, серед яких виокремлені теми профілактики. З процесу діагностики випадають ланки визначення факторів ризику, виявлення найменших каріозних дефектів, визначення активності карієсу, і залишається пошук власне дефекту зуба для подальшого відновлення. А прогноз обґрунтований індексами тесту емалевої резистентності (ТЕР) та/або КПВ. Останнім часом у медицину увійшло поняття «менеджмент», яке полягає в комплексності діагностичних, лікувальних та профілактичних заходів, потрібних при встановленні діагнозу конкретному пацієнту. Міжнародна система класифікації та менеджменту карієсу (ICCMSTM) має за перспективи перетворити нинішнє міжнародне розуміння патогенезу, профілактики і контролю карієсу в цілісний спосіб комплексної оцінки й індивідуального плану «турботи» при карієсі, з метою: попередити появу нових вогнищ ураження, попередити вже існуючі ураження від подальшого розвитку, зберегти тканини зуба без оперативного втручання на початкових стадіях карієсу, і за допомогою оперативного лікування – при більш розвинених стадіях карієсу. Це має досягатися при управлінні факторами ризику через всі елементи в циклі менеджменту карієсу і повторних візитів пацієнта з відповідними інтервалами для періодичного контролю та огляду. Нові відомості необхідно імплементувати на додипломних і післядипломних етапах медичної освіти, щоб лікарі та викладачі могли розмовляти спільною мовою.
During the postgraduate education it is crucial to emphasize the integration of knowledge about the etiology of dental caries lesions and caries risk factors with clinical treatment decision and patient management. The aim of the article was to analyze the curriculum on the topic of caries and compare it with the International Caries Classification and Management System – ICCMSTM in order to improve the theoretical foundations of education. When studying at the universities, the topic of caries is divided into numerous topics, among which topics of the caries prevention are separated. The caries risk factors, the smallest carious defects identification, caries activity determination are dropped out from caries diagnostic process, and remains only searching of the actual tooth defects and further filling. And the caries likelihood is based on the test of enamel resistance and/or index CFR (caries, filling, removal). Recently, the concept of “management” has entered medicine. The term means the complexity of diagnostic, therapeutic and preventive measures required for the diagnosis of a particular patient. The mission of the International Caries Classification and Management System is to translate the current international understanding of the pathogenesis, prevention and control of dental caries in a holistic way through a comprehensive assessment and personalized caries care plan. This is in order to: prevent new lesions from appearing, prevent existing lesions from advancing further, preserve tooth structure with non-operative care at more initial stages and conservative operative care at more extensive caries stages. This should be done while managing risk factors through all of the elements in the caries management cycle and recalling patients at appropriate intervals, with periodic monitoring and reviewing. New data must be implemented in the undergraduate and postgraduate stages of medical education so dentists and teachers can speak a common language.
Ключові слова: карієс
індекси карієсу
активність карієсу
післядипломна освіта
dental caries
caries indices
caries activity
postgraduate education
УДК: 378.147:616.31
ISSN: 1681-2751
DOI: 10.11603/me.2414-5998.2020.3.11451
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/13830
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра післядипломної освіти лікарів-стоматологів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
perspectivy_vdoskonalennia.pdfтекст статті181,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.