Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14088
Назва: Організація самостійної роботи студентів при вивченні патофізіології в умовах дистанційного навчання
Автори: Акімов, Олег Євгенович
Міщенко, Артур Володимирович
Соловйова, Наталія Веніамінівна
Костенко, Віталій Олександрович
Дата публікації: 27-лис-2020
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Організація самостійної роботи студентів при вивченні патофізіології в умовах дистанційного навчання / О. Є. Акімов, А. В. Міщенко, Н. В.Соловйова, В. О. Костенко // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Медична наука в практику охорони здоров’я», Україна, Полтава. – Полтава, 2020. – С. 39–40.
Короткий огляд (реферат): Самостійна робота студента (СРС) є невід’ємною частиною освітнього процесу в закладах вищої освіти. Особливої актуальності набуває контроль за виконанням самостійної роботи та її організація в період впровадження дистанційного навчання у зв’язку із поширенням COVID-19. Кафедра патофізіології активно розробляє нові методи контролю самостійної позаудиторної роботи студентів [1, 2, 3]. Оскільки інновації в освітньому процесі є невід’ємною частиною конкурентного середовища в якому перебувають заклади вищої освіти. Кафедра патофізіології Української медичної стоматологічної академії активно розробляє інноваційні підходи до викладання дисципліни та полегшення інтеграції знань та умінь, отриманих на кафедрі, до вимог клінічних дисциплін [4]. Описані вище методичні напрацювання кафедри патофізіології, особливо напрацювання, які стосуються посилення наукової складової в підготовці магістрів на кафедрі, дозволили збільшити якість підготовки студентів [5]. Проте ці методичні розробки вимагали очного контакту між викладачем та здобувачем освітнього рівня «магістр медицини», що є ускладненим в умовах карантинних обмежень, що спричинені поширенням вірусу COVID-19. Одним із засобів подолання труднощів, що виникають підчас дистанційного навчання, є більш активне застосування ситуаційних задач IV рівня складності, які вимагають від здобувача освіти не машинального заучування та відтворення фактичного матеріалу, що поданий у підручниках, а більш детального аналізу явищ та ситуацій, які описані у задачі [6]. Тестовий контроль засвоєння знань є також корисним інструментом у покращенні якості дистанційної освіти, проте лиш за умови, що якість тестових завдань є досить високою, тобто відсутні завдання що не мають правильної відповіді, або є занадто легкими для розв’язання (оперують базовими поняттями із теми заняття) [7]. Складність тестових завдань для контролю самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання має бути не нижче рівня тестів IFOM [8]. Це спонукає здобувачів освіти до опрацювання не лише методичних рекомендацій до теми заняття, лекційного матеріалу та параграфу у підручнику, а й змусить активно шукати інформацію у інших джерелах (закордонних підручниках, інтернет-ресурсах та наукових журналах). Такий підхід дозволить здобувачу освіти самостійно сформувати свою освітню траєкторію при вивченні дисципліни. Виконання завдань, які вимагають творчого підходу (ситуаційні задачі, тести типу IFOM), буде індивідуальним, оскільки немає «сталої, єдиної для всіх» освітньої траєкторії. Однією із доступних електронних освітніх платформ, яка надає можливість створювати та контролювати якість виконання творчих завдань є система Google Classroom та G-Suite. Варто зазначити, що дані системи надають лише «технічну можливість» створення творчих завдань з дисципліни. Необхідно певною мірою «переформатувати» програму дисципліни із урахуванням викликів, які створює дистанційне навчання. Навантаження на здобувача освіти має бути зменшеним до рівня запропонованого нами у методичній статті [9]. Разом із тим контроль за виконанням завдань має бути посиленим, оскільки самостійна робота починає відігравати значно більшу роль. У підсумку варто зазначити, що для ефективної організації самостійної роботи при вивченні патофізіології в умовах дистанційного навчання, необхідне виконання наступних умов: жорсткий контроль за виконанням завдань; переважання творчих завдань IV рівня складності; зменшення щоденного навантаження на студента. Список використаної літератури 1. Акімов О. Є. Шляхи оптимізації навчального процесу на кафедрі патофізіології / О. Є. Акімов, В. О. Костенко, Н. В. Соловйова [та ін.] // Удосконалення якості підготовки лікарів у сучасних умовах : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю. – Полтава. – 2016. – С. 6–7. 2. Акімов О. Є. Роль тестового контролю в інтеграції освітнього процесу на кафедрі патофізіології до європейського освітнього простору / О. Є. Акімов, А. В. Міщенко, А. А. Левков, В. О. Костенко // Інтегративні механізми патологічних процесів: від експериментальних досліджень до клінічної практики : матеріали VII Пленуму наукового товариства патофізіологів та наук.-практ. конф., присвячених 110-річчю з дня народження члена-кореспондента АМН СРСР, професора М. Н. Зайка. – Полтава, 2018. – С. 134–135. 3. Акімов О. Є. Контроль якості самостійної роботи на кафедрі патофізіології – невід’ємна складова якісної освіти / О. Є. Акімов, Н. В. Соловйова, С. В. Денисенко [та ін.] // Актуальні питання контролю якості освіти у вищих медичних навчальних закладах : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю. – Полтава, 2018. – С. 11–12. 4. Денисенко С. В. Інтеграція і впровадження інтерактивних методів навчання в організації самостійної роботи студентів медичних освітніх закладів / С. В. Денисенко, Н. В. Соловйова, А. В. Міщенко [та ін.] // Інноваційні технології в організації самостійної роботи студентів медичних освітніх закладів : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 23 березня 2017 р. – Полтава, 2017. – С. 45–46. 5. Акімов О. Є. Організація індивідуальної наукової роботи при підготовці магістрів на кафедрі патофізіології / О. Є. Акімов, В. О. Костенко // Актуальні питання контролю якості освіти у вищих медичних навчальних закладах : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю. – Полтава, 2018. – С. 9–10. 6. Акімов О. Є. Роль розв’язання ситуаційних задач на заняттях із патофізіології в підготовці компетентного медичного фахівця / О. Є. Акімов, С. В. Денисенко, А. А. Левков [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 21 березня 2019 р. – Полтава, 2019. – С. 7–8. 7. Акімов О. Є. Роль тестового контролю і якості тестових завдань у підготовці фахівців на кафедрі патофізіології / О. Є. Акімов, С. В. Денисенко, А. В. Міщенко [та ін.] // Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика : матеріали Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 19 березня 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 5–6. 8. Акімов О. Є. Оптимізація викладання дисципліни «Патофізіологія» із урахуванням викликів сучасності / О. Є. Акімов, В. О. Костенко // Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика : матеріали Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 19 березня 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 7–8. 9. Акімов О.Є. Перспективи реструктуризації патофізіології як навчальної дисципліни для студентів медичного факультету / О. Є. Акімов, В. О. Костенко // Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти в Україні : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 21 березня 2019 р. – Полтава, 2019. – С. 9–10.
УДК: 378.147 616–092
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14088
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра патофізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Self-srudy_work_distant_learning.pdf238,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.