Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14607
Назва: Методичний підхід до викладання студентам механізмів розвитку лейкоцитозів та лейкопеній на кафедрі патофізіології
Інші назви: Методический подход к преподаванию студентам механизмов развития лейкоцитозов и лейкопений на кафедре патофизиологии
Methodical approach to teaching students the mechanisms of development of leukocytosis and leukopenia at the department of pathophysiology
Автори: Єлінська, Аліна Миколаївна
Елинская, Алина Николаевна
Yelinska, A. M.
Дата публікації: гру-2020
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Єлінська А. М. Методичний підхід до викладання студентам механізмів розвитку лейкоцитозів та лейкопеній на кафедрі патофізіології / А. М. Єлінська // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, № 4 (72). – C. 173–176.
Короткий огляд (реферат): В статті розглянуті проблемні питання, що виникають підчас розгляду теми «Лейкоцитози та лейкопенії». Основними проблемними питаннями при вивченні частини теми, пов’язаної із механізмами розвитку лейкоцитозів є: механізми розвитку фізіологічних лейкоцитозів, розуміння конкретних механізмів селективної стимуляції лейкопоезу в кістковому мозку, методика визначення зсуву лейкоцитарної формули при нейтрофіьному лейкоцитозі шляхом розрахунку індексу ядерного зсуву. Викладачу слід акцентувати увагу студентів на цих питаннях підчас практичного заняття та на лекції. Патофізіологія це наука, що вивчає життєдіяльність хворого організму. Патофізіологія займає одне з провідних місць в системі науково-теоретичної підготовки лікаря. Лікар повинен трактувати основні поняття загальної нозології, інтерпретувати причини, механізми розвитку та прояви типових патологічних процесів та найбільш поширених захворювань, аналізувати, робити висновки щодо причин і механізмів функціональних, метаболічних, структурних порушень органів та систем організму при захворюваннях. Вивчення механізмів розвитку лейкоцитозів складає 50% від теми «Лейкоцитози та лейкопенії». Інші 50 відсотків часу відведені на вивчення механізмів розвитку лейкопеній. При розгляді механізмів розвитку нейтропеній особливу увагу слід приділити особливостям патогенезу спадкових нейтропеній. Оскільки дане питання є особливо актуальним для здобувачів освіти за спеціальністю 228 «Педіатрія» та за спеціальністю 221 «Стоматологія» у контексті особливостей лікування стоматологічних захворювань в дитячому віці. У підсумку слід зазначити, що для підвищення якості освіти та полегшення засвоєння студентами теми «Лейкоцитози та лейкопенії» викладачу слід детальніше зупинятись на розгляді патогенезу спадкових нейтропеній, фізіологічних лейкоцитозів та механізмах селективної стимуляції лейкопоезу.
В статье рассмотрены проблемные вопросы, возникающие во время рассмотрения темы «Лейкоцитозы и лейкопении». Основными проблемными вопросами при изучении части темы, связанной с механизмами развития лейкоцитозов являются: механизмы развития физиологических лейкоцитозов, понимание конкретных механизмов селективной стимуляции лейкопоэза в костном мозге, методика определения сдвига лейкоцитарной формулы при нейтрофиьному лейкоцитозе путем расчета индекса ядерного сдвига. Преподавателю следует акцентировать внимание студентов на этих вопросах во время практического занятия и на лекции. Патофизиология это наука, изучающая жизнедеятельность больного организма. Патофизиология занимает одно из ведущих мест в системе научно-теоретической подготовки врача. Врач должен трактовать основные понятия общей нозологии, интерпретировать причины, механизмы развития и проявления типичных патологических процессов и наиболее распространенных заболеваний, анализировать, делать выводы относительно причин и механизмов функциональных, метаболических, структурных нарушений органов и систем организма при заболеваниях. Изучение механизмов развития лейкоцитозов составляет 50% от темы «Лейкоцитозы и лейкопении». Остальные 50 процентов времени отведенные на изучение механизмов развития лейкопений. При рассмотрении механизмов развития нейтропении особое внимание следует уделить особенностям патогенеза наследственных нейтропении. Поскольку данный вопрос является особенно актуальным для соискателей образования по специальности 228 «Педиатрия» и по специальности 221 «Стоматология» в контексте особенностей лечения стоматологических заболеваний в детском возрасте. В итоге следует отметить, что для повышения качества образования и облегчения усвоения студентами темы «Лейкоцитозы и лейкопении» преподавателю следует подробнее останавливаться на рассмотрении патогенеза наследственных нейтропении, физиологических лейкоцитозов и механизмах селективной стимуляции лейкопоэза.
The article is devoted to the problem of methodical approach to teaching the topic "Leukocytosis and leukopenia" at the Department of Pathophysiology. Module 2 "Pathophysiology of organs and systems" begins with the study of the submodule "Pathophysiology of the blood system" for all students studiing specialties 222 "Medicine", 228 "Pediatrics" and 221 "Dentistry". One of the most difficult topics for students to understand is the topic "Leukocytosis and leukopenia". Pathophysiology is a science that studies the vital activity of a sick organism. Pathophysiology occupies one of the leading places in the system of scientific and theoretical training of a doctor. The doctor should interpret the basic concepts of general nosology, interpret the causes, mechanisms of development and manifestations of typical pathological processes and the most common diseases, analyze, draw conclusions regarding the causes and mechanisms of functional, metabolic, structural disorders of organs and body systems in diseases. The study of the mechanisms of leukocytosis is 50% of the topic "Leukocytosis and leukopenia". The other 50 percent of the time is devoted to studying the mechanisms of leukopenia. When considering the mechanisms of neutropenia, special attention should be paid to the pathogenesis of hereditary neutropenia. Because this issue is especially relevant for students majoring in 228 "Pediatrics" and specialty 221 "Dentistry" in the context of the treatment of dental diseases in childhood. The purpose of this work is to analyze the difficulties encountered by students in studying the topic "Leukocytosis and leukopenia" and the development of methodological approaches to their elimination.
Ключові слова: методика викладання
студенти
лекоцитоз
лейкопенія
патофізіологія
УДК: 616.155.394:378.147
ISSN: 2077-1096
DOI: 10.31718/2077-1096.20.4.173
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14607
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра патофізіології
Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 4 (72)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.