Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14672
Назва: Феномен поняття "наукова школа" в контексті сучасної педагогічної думки
Інші назви: Феномен понятия «научная школа» в контексте современной педагогической мысли
The Phenomenon of the Concept of «Scientific School» in the Context of Modern Pedagogical Thought
Автори: Шарлай, Наталія Миколаївна
Шарлай, Наталья Николаевна
Sharlay, N. M.
Дата публікації: 2020
Видавець: Луганський національний університет ім.Т. Г. Шевченка
Бібліографічний опис: Шарлай Н. М. Феномен поняття "наукова школа" в контексті сучасної педагогічної думки / Н. М. Шарлай // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія : Педагогічні науки. – 2020.– № 7 (338). – С. 126–132.
Короткий огляд (реферат): Зміст статті полягає у дослідженні феномену поняття «наукова школа» в контексті сучасної педагогічної думки. З’ясовано, що підготовка молодих науковців у наукових школах є ефективною педагогічною технологією, яка відповідає сучасним вимогам розбудови національної освіти і науки. Досліджено, що наукова школа є ефективною моделлю освіти, яка транслює, крім суто наукового змісту, культурні норми і цінності від старшого покоління до молодшого. Визначено, що наукова школа є таким науково-освітнім середовищем, де інтелектуально зростають наукові кадри. Наукова школа – це яскравий прояв колективної форми науково-творчої діяльності під безпосереднім ідейним та практичним керівництвом видатного вченого та учителя, який вносить у цей колектив наукові ідеї, визначає форми, методи та зміст роботи, що проводяться в школі.
Содержание статьи заключается в исследовании феномена понятия «научная школа» в контексте современной педагогической мысли. Выяснено, что подготовка молодых ученых в научных школах является эффективной педагогической технологией, которая отвечает современным требованиям развития национального образования и науки. Доказано, что научная школа является эффективной моделью образования, транслирует, помимо чисто научного содержания, культурные нормы и ценности от старшего поколения к младшему. Определено, что научная школа является такой научно-образовательной средой, где интеллектуально растут научные кадры. Научная школа – это яркое проявление коллективной формы научно-творческой деятельности под непосредственным идейным и практическим руководством выдающегося ученого и учителя, который вносит в этот коллектив научные идеи, определяет формы, методы и содержание работы, проводимые в школе.
The content of the article is to study the phenomenon of the concept of «scientific school» in the context of modern pedagogical thought. It was found that the training of young scientists in scientific schools is an effective pedagogical technology that meets modern requirements for the development of national education and science. It is investigated that the scientific school is an effective model of education, which translates, in addition to purely scientific content, cultural norms and values from the older generation to the younger. It is determined that the scientific school is such a scientific and educational environment where scientific personnel grow intellectually. It is generalized that the scientific school is a bright manifestation of the collective form of scientific and creative activity under the direct ideological and practical guidance of an outstanding scientist and teacher, who contributes scientific ideas to this team, determines the forms, methods and content of school work. Students and followers are a prerequisite for the functioning of a scientific school. Through them there is a transfer of scientific ideas and traditions from one generation to another. An important indicator of the formation of a scientific school is its integration potential, ie the ability to unite like-minded people and followers, to influence the conceptual ideas of representatives of other scientific associations.
Ключові слова: вища освіта
наукова школа
науковий потенціал
парадигма
высшее образование
научная школа
научный потенциал
парадигма
higher education
scientific school
scientific potential
paradigm
УДК: 378.124.3:61
ISSN: 2227-2844
DOI: 10.12958/2227-2844-2020-7(338)-126-132
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14672
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Scientific_School_2020.pdf210,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.