Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14903
Назва: Організація самостійної роботи студентів під час підготовки до складання субтесту з англійської мови ліцензійного іспиту «Крок 1. Стоматологія»
Інші назви: Organization of students’ independent english language learning in the course of preparation to subtest of licensing examination «Krok 1. Dentistry
Организация самостоятельной работы студентов при подготовке к сдаче субтеста на английском языке лицензионного экзамена «Крок 1. Стоматология»
Автори: Ефендієва, Світлана Миколаївна
Гаврильєва, Ксеня Григорівна
Бугаєнко, Ксенія Сергіївна
Эфендиева, Светлана Николаевна
Гаврильева, Ксения Григорьевна
Бугаенко, Ксения Сергеевна
Efendiieva, S. M.
Havrylieva, K. Hr.
Buhaienko, K. S.
Дата публікації: 2020
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Ефендієва С. М. Організація самостійної роботи студентів під час підготовки до складання субтесту з англійської мови ліцензійного іспиту «Крок 1. Стоматологія» / С. М. Ефендієва, К. Г. Гаврильєва, К. С. Бугаєнко // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 4 (72). – C. 169–172.
Короткий огляд (реферат): Over two decades Ukrainian system of medical professional training has been providing a single pathway for primary licensure of all graduates of medical schools by licensing examinations «Krok 1», «Krok 2» and «Krok 3». Since their inceptions, the examinations provide the valid and reliable independent assessment of medical examinations in order to demonstrate they have knowledge and clinical skills for the unsupervised general practice of medicine, and thus, to grant the primary license to practice medicine. The aim of our investigation is to analyze ways of the organization of student’s self-preparation on the Department of Foreign Languages with Latin and Medical Terminology of Ukrainian Medical Stomatological Academy, which will give an opportunity for students to obtain high indices of English subtest «Krok 1». Self-training with additional texts should help students, concerning with previously studied elements of specialized terminology, lexical and grammatical terms, easily oriented in unknown text, individually determine the meaning of new terms and sentences, sometimes using the language contextual guess. At the detailed consideration of the significance of the causes which had been determined by authors to self-preparation in scientific literature we have found that it is necessary to analyze the ways to support and to improve students’ independent learning in order to demonstrate the best performance of English subtest in «Krok 1» structure. The instructors performed the questionnaire among students to identify the most sources for training to licensing exam. The study included 155 third year dental students (groups 3, 4, 9, 11, 16, 19, 20, 21, 41, and such groups of shortened term of study as 2, 5, 7, 9 for 2019-2020 academic year). The diaphragm demonstrates that the students actively use mobile applications from the playmarket, namely K-test which they can use for independent practice at individual pace. After the scientists we will agree that the use of computer technologies can significantly improve the efficiency of foreign language teaching and help us in the organization independent work of students in educational process. As a result of the conducted research it has been established that testkrokorg.ua ranks the second position. 19,35% of students choose the website testkrokorg.ua, which gives an opportunity to pass test online. The results received during the research conducted by us have shown that 17,41% of students who participated in the study stated that testcentr.org.ua allows them reviewing and uploading booklets of this site for self-training to pass subtest in English. From the diaphragm, one can observe that only 11,61% of respondents use social media groups where are located materials, news and results for training to licensing exam. 9,67% of students choose booklets, methodical instructions for students’ training which are located on the site of our department. 3,2% of the responders suggest that lifehackes in youtube contains the experience of bloggers and due to them the youth can learn new video and renovations. The obtained results have shown that the computer appliances of study acquire topicality in modern conditions and allow improving the quality of professional training of specialists. The main advantages of this system include students’ promotion to regular hectic work during professional training. High results of subtest of licensing examination include generalization and experience of foreign language study and it is based on multiple algorithm of various educative technologies and proper methodical guidelines. In the process of language training it is necessary to focus on to development of abilities to the methods of self-knowledge, self-improvement giving the chance to obtain information independently and to use it creatively. An important role of formation of these qualities is played by the organization of independent work of students in educational process which provide in the future their orientation on effective achievement of both professional and global universal tasks.
В настоящее время разработана и широко внедряется лицензионный экзамен «Крок 1», составной частью которого является составление субтеста на английском языке. Для подготовки к субтесту на английском языке для студентов третьего курса была разработана учебная дисциплина, которая содержит материал с нормальной анатомии, биологии, биохимии и молекулярной биологии, генетики, гистологии, фармакологии, физиологии, микробиологии, иммунологии, статистики, латинского языка и биоэтики. Цель нашего исследования − проанализировать мониторинг путей организации и внедрения самоподготовки студентов на кафедре иностранных языков с латинским языком и медицинской терминологией Украинской медицинской стоматологической академии, которые позволили студентам иметь высокие показатели субтеста по английскому языку экзамена «Крок 1». Особое внимание уделяется самостоятельной подготовке студентов к субтесту. Поэтому считаем целесообразным своевременно обратить внимание на причины и учесть предложения по самоподготовки, чтобы помочь тщательно подготовиться к сдаче «Крок 1». Нами был проведен опрос среди студентов, для того, чтобы определить наиболее удобные по их мнению источники для подготовки к лицензионному экзамену. Доказано, что студенты активно пользуются мобильными приложениями, а именно K-test, с помощью которого самостоятельно проходят тестирование. На первом месте − мобильные приложения, которое не требуют интернета и удобны тем, что используются студентами при любой удобной возможности. На втором месте по актуальности использования − сайт testkrokorg.ua, который позволяет проходить онлайн тестирования. На третьем месте по-использованию − сайт testcentr.org.ua, где можно загрузить все базы. Рекомендуется посещение занятий по иностранному языку в лингафонном классе, систематический тренинг на сайте testkrok.org.ua, использование буклетов для самоподготовки к сдаче субтеста на иностранном языке. Необходимо поощрять и побуждать студентов к регулярной напряженной работы во время их профессиональной медицинской подготовки.
Нині розроблений і широко впроваджується ліцензійний іспит «Крок 1», складовою частиною якого є складання субтесту англійською мовою. Для підготовки до субтесту англійською мовою для студентів третього курсу була розроблена навчальна дисципліна «Англійська мова за професійним спрямуванням», яка містить матеріал із нормальної анатомії, біології, біохімії та молекулярної біології, генетики, гістології, фармакології, фізіології, мікробіології, імунології, статистики, латинської мови та біоетики. Мета дослідження − проаналізувати моніторинг шляхів організації та впровадження самопідготовки студентів на кафедрі іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією Української медичної стоматологічної академії, які дали змогу студентам мати високі показники субтесту з англійської мови іспиту «Крок 1». Особлива увага приділяється самостійній підготовці студентів до субтесту. Тому вважаємо за доцільне своєчасно звернути увагу на причини та врахувати пропозиції щодо самопідготовки, щоб допомогти ретельніше підготуватися до складання «Крок 1». Нами було проведено опитування серед студентів стоматологічного факультету, для того, щоб визначити найзручніші на їх думку джерела для підготовки до ліцензійного іспиту. Досліджено, що студенти активно користуються мобільними додатками, а саме K-test, за допомогою якого самостійно проходять тестування. На першому місці − мобільні додатки не потребують інтернету і зручні тим, що використовуються студентами при будь-якій зручній нагоді. На другому місці по актуальності використання − веб-сайт testkrokorg.ua, який дає змогу проходити онлайн тестування. На третьому місці по-використанню – веб-сайт testcentr.org.ua, де можливо завантажити всі бази. Рекомендується відвідування занять з іноземної мови у лінгафонному класі, систематичний тренінг на сайті testkrok.org.ua, використання буклетів для самопідготовки до складання субтесту іноземною мовою. Необхідно заохочувати та спонукати студентів до регулярної напруженої роботи під час їх професійної медичної підготовки.
Ключові слова: ліцензійний іспит
самопідготовка
мобільні додатки
веб-сайт
іноземна мова
лицензионный экзамен
самоподготовка
мобильные приложения
веб-сайт
иностранный язык
licensed exam
individual preparation
mobile applications
website
foreign language
УДК: 378.6:61.016:616.31.097.322-042.65:37.091.22=111
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077 - 1096.20.4.169
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14903
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією
Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 4 (72)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Efendieva_Organizaciya.pdf379,61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.