Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15177
Назва: Діалогізація педагогічної взаємодії як умова розвитку професійної спрямованості студентів медичного вузу
Інші назви: Диалогизация педагогического взаимодействия как условие развития профессиональной направленности студентов медицинского вуза
Dialogue in pedagogical interaction as a precondition to foster medical student professionalization
Автори: Донець, Ілона Миколаївна
Григоренко, Альона Сергіївна
Волошина, Олена Валеріївна
Штепа, Катерина Вікторівна
Донец, Илона Николаевна
Григоренко, Алена Сергеевна
Волошина, Елена Валерьевна
Штепа, Екатерина Викторовна
Donets, I. М.
Hryhorenko, A. S.
Voloshyna, O. V.
Shtepa, K. V.
Дата публікації: 2020
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Діалогізація педагогічної взаємодії як умова розвитку професійної спрямованості студентів медичного вузу / І. М. Донець, А. С. Григоренко, О. В. Волошина, К. В. Штепа // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 2 (70). – С. 221–226.
Короткий огляд (реферат): У сучасних умовах реформування системи освіти в Україні перед багатьма науково-педагогічними працівниками стає проблема підвищення якості освітнього процесу. Спільнотою піднімаються питання гуманізації освіти, її спрямованості на диференційний підхід у навчанні з урахуванням індивідуальних особливостей кожної особистості, її потенціалу. З цією метою повинні бути створенні сприятливі умови протягом всього навчально-виховного процесу. Багато науковців та практиків піднімають питання духовного та особистісного розвитку студентів, активізації їх самосвідомості, позитивного та творчого ставлення до майбутньої професії. Обґрунтовано значення діалогізації педагогічної взаємодії як умови розвитку професійної спрямованості студентів медичного університету, їх ідентифікації з носіями професійних цінностей, охарактеризовано психолого-педагогічні умови розвитку професійної спрямованості майбутніх лікарів. На основі результатів емпіричного дослідження з’ясовано характер взаємин між викладачами і студентами, стилі їх педагогічної взаємодії. В статті розкриваються особливості педагогічної взаємодії: проводиться аналіз різних підходів до її визначення та розглядаються основні її механізми. Особлива увага приділяється такій стороні педагогічної взаємодії між викладачем та студентами, як педагогічне спілкування, розглядаються так звані «бар’єри» спілкування та способи їх подолання. Наводяться провідні форми організації навчальної діяльності, які сприятимуть оптимізації педагогічної взаємодії між викладачем та студентами.
В современных условиях реформирования системы образования в Украине перед научно- педагогическими работниками возникает проблема повышения качества образовательного процесса. В обществе поднимаются вопросы гуманизации образования, его направленности на дифференциро- ванный подход в обучении с учетом индивидуальных особенностей каждой личности, ее потенциала. С этой целью должны создаваться благоприятные условия в течении всего учебно-воспитательного процесса. Многие научные сотрудники и практики поднимают вопрос духовного и личностного разви- тия студентов, активизации их самосознания, положительного и творческого подхода по отношению к будущей профессии. Обосновано значение диалогизации педагогического взаимодействия как усло- вия развития профессиональной направленности студентов медицинского университета, их иденти- фикации с носителями профессиональных ценностей, охарактеризовано психолого-педагогические условия развития профессиональной направленности будущих врачей. На основе результатов эмпирического исследования установлен характер взаимоотношений между преподавателями и студентами, стили их педагогического взаимодействия. В статье раскрываются особенности педагогического взаимодействия: проводится анализ различных подходов к его определению, а также рассматриваются основные его механизмы. Особое внимание уделяется такой стороне педагогического взаимодействия между преподавателем и студентами, как педагогическое общение, рассматриваются так называемые «барьеры» общения и способы их преодоления. Приводятся ведущие формы организации учебного процесса, которые обеспечат оптимизацию педагогического взаимодействия между преподавателем и студентами.
A large-scale reform of Ukrainian education has set up new challenges in the field of education and professional training. The society raises questions on the humanization of professional education, its focus on a differentiated approach to learning, taking into account the individual characteristics of each person, its potential. Therefore, it is critical to create favourable conditions throughout the entire period of learning at the university. Many researchers and practitioners also raise the question of the spiritual and personal development of students, boosting of their self-consciousness, as well as the ways to foster a positive and creative approach to their future profession. The importance of the dialogue in the pedagogical interaction as a condition for the development of the professional orientation of medical students, their selfidentification as carriers of professional values is emphasized. The article elucidates the psychological and pedagogical conditions for the development of the professional orientation of future doctors. Based on the results of empirical research, the nature of the relationship between teachers and students, the styles of their pedagogical interaction are described. The article reveals the features of pedagogical interaction: the analysis of various approaches to its definition, as well as its main mechanisms. Particular attention is paid to such a side of pedagogical interaction between the teacher and students as pedagogical communication, the so-called "barriers" in communication and ways to overcome these obstacles. The leading forms of organization of the educational process, which will ensure the optimization of pedagogical interaction between the teacher and students, are detailed.
Ключові слова: професійне становлення майбутніх лікарів
професійна спрямованість
педагогічна взаємодія
діалогічне спілкування
ідентифікація
педагогічне спілкування
профессиональное становление будущих врачей
профессиональная направленность
педагогическое взаимодействие
диалогическое общение
идентификация
педагогическое общение
professional growth
medical students
pedagogical interaction
communication
dialogue
УДК: 378.147:614.25
ISSN: 2077-1096
DOI: 10.31718/2077-1096.20.2.221
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15177
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра гістології, цитології та ембріології
Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 2 (70)
Наукові праці. Кафедра біології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pedagogichna_vzayamodiya.pdf356,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.