Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15360
Назва: Изучение процессов терминообразования и оценка уровня интеллекта у Иранских студентов в зависимости от их профиля межполушарной асимметрии
Інші назви: Вивчення процесів терміноутворення і оцінювання рівня інтелекту у іранських студентів в залежності від їх профілю міжпів кульової асиметрії
Study of term- formation processes and intellectual level assessment in iranian students depending on their interhemispheric asymmetry profile
Автори: Ткаченко, Елена Викторовна
Алиреза Шадфарт
Мортеза Фазели Ниаки
Сартипи Носратолла, Хамед
Соболь, А.
Ткаченко, Олена Вікторівна
Аліреза Шадфард
Мортеза Фазелі Ніакі
Сартіпі Носратолла, Хамєд
Соболь, А.
Tkachenko, Ye. V
Alireza Shadfard
Morteza Fazeli Niaki
Sartipi Nosratolla, Hamed
Sobol, A.
Дата публікації: 2010
Видавець: Українська медична стоматологічна академія
Бібліографічний опис: Изучение процессов терминообразования и оценка уровня интеллекта у Иранских студентов в зависимости от их профиля межполушарной асимметрии / Е. В. Ткаченко, Алиреза Шадфард, Мортеза Фазели Ниаки [ и др. ] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2010. – Т. 10, вип. 4 (32). – С. 150–155.
Короткий огляд (реферат): В статье приведены результаты изучения коэффициента интеллекта и процессов терминообразования у Иранских студентов УМСА. Нами получены следующие результаты. Истинные левши и амбидекстры обладали более высоким коэффициентом интеллекта, чем скрытые и ложные левши и правши. Определение терминов оказалось легче всего для амбидекстров; сравнение и различение терминов - для правшей; обнаружение логических связей - для правшей и амбидекстров. В построении свободных классификаций лидировали истинные и скрытые левши, а также амбидекстры. Полученные результаты могут быть объяснены с точки зрения различий в выполнении когнитивных операций правым и левым полушарием головного мозга с учётом полушарного доминирования у выделенных субпопуляциях студентов.
У статті наведено результати вивчення коефіцієнта інтелекту і процесів терміноутворення у іранських студентів УМСА. Нами отримані наступні результати. Справжні лівші і амбідекстри володіли вищим коефіцієнтом інтелекту, ніж приховані та несправжні лівші та правші. Визначення термінів виявилося найлегшим для амбідекстрів; порівняння і диференціація термінів - для правшів; знайденні логічних зв’язків - для правшів і амбідекстрів. У побудові вільних класифікацій були лідерами справжні та приховані лівші, а також амбідекстри. Отримані результати можуть бути поясненими з точки зору розбіжностей у виконанні когнітивних операцій правою та лівою півкулями головного мозку з урахуванням півкульового домінування у виділених субпопуляціях студентів.
The paper presents the finding referring to the study of the intellect co-efficient and term-formation processes in the UMSA Iranian students. We have received the following results. True sinisters and ambidexters possessed higher intellect co-efficient than the latent and pseudo-sinisters and dexters. The terms determining was the easiest for the ambidexters; the term comparison and differentiation - for the dexters; the determining of logic correlations - for the dexters and ambidexters. Either true and latent sinisters or ambidexters were leaders in the free classifications compiling. The results received can be explained from the point of view about brain right and left hemispheric differences in the cognitive operations performance taking into account hemispheric dominance in the above mentioned students’ subpopulations.
Ключові слова: интеллект
правши
левши
амбидекстры
межполушарная асимметрия
інтелект
правші
лівші
амбідекстри
міжпівкульова асиметрія
intellect
dexters
sinisters
ambidexters
interhemispheric asymmetry.
УДК: 612.821.3/.5: 612.82]:37.011.32(055)
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15360
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
terminoobrazovaniya.pdf127,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.