Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15623
Назва: | Поєднання традиційних та інтерактивних методів навчання при викладанні розділу «Вроджені вади розвитку обличчя» на кафедрі дитячої хірургічної стоматології |
Інші назви: | Сочетание традиционных и интерактивных методов обучения при преподавании раздела «Врожденные пороки развития лица» на кафедре детской хирургической стоматологии |
Автори: | Попело, Юлія Вікторівна Попело, Юлия Викторовна |
Дата публікації: | 2021 |
Видавець: | Харківська медична академія післядипломної освіти |
Бібліографічний опис: | Попело Ю. В. Поєднання традиційних та інтерактивних методів навчання при викладанні розділу «Вроджені вади розвитку обличчя» на кафедрі дитячої хірургічної стоматології / Ю. В. Попело // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2021. – № 1 (41). – С. 34–37. |
Короткий огляд (реферат): | Першочерговим завданням вищої медичної освіти України нині є забезпечення закладів охорони здоров’я конкурентоспроможними кадрами з фундаментальними знаннями. Компетентна складова здобувача вищої освіти передусім передбачає впровадження оновлених підходів до навчального процесу. Під час вивчення компоненти «Дитяча хірургічна стоматологія» тема «Вроджені вади розвитку обличчя» є однією зі складних для сприйняття, але вельми важливою. Як доводить досвід, труднощі виникають саме в засвоєнні практичного матеріалу. З огляду на це, метою нашої роботи була оптимізація викладання дисципліни «Дитяча хірургічна стоматологія», спрямована на формування компетентнісної складової у здобувачів вищої освіти. У вивченні цієї теми насамперед слід акцентувати увагу на актуальності проблеми. Окрім того, з метою поглибленого засвоєння матеріалу в процесі практичного заняття ми застосовували інтерактивні методи навчання: мозкові атаки, кейс-метод, презентації, рольові та ділові ігри. Для систематизації теоретичних знань студентів, отриманих на практичному занятті з зазначеної теми, викладається лекційний матеріал, зміст якого науково обґрунтований і доповнений мультимедійною презентацією. Для забезпечення балансу між теоретичною та практичною частинами підготовки здобувача вищої освіти на базі кафедри створено обласний діагностично-консультативний центр для дітей зі вродженими та набутими вадами розвитку обличчя, досвід і напрацювання якого є додатковим джерелом методологічного забезпечення навчального процесу. Наведені нами дані та методики викладання, спрямовані на отримання необхідних знань і практичних навичок здобувачами з вивчення теми «Вроджені вади розвитку обличчя», свідчать про перспективність їх упровадження й дають змогу додатково створити базові передумови для подальших пошуків з оптимізації навчального процесу для формування компетентностей відповідно до освітньо-професійної програми. Первоочередной задачей высшего медицинского образования Украины на сегодня является обеспечение учреждений здравоохранения конкурентноспособными кадрами с фундаментальными знаниями. Компетентная составляющая соискателя высшего образования прежде всего предусматривает внедрение обновленных подходов к учебному процессу. При изучении дисциплины «Детская хирургическая стоматология» тема «Врожденные пороки развития лица» является одной из сложных для восприятия, но весьма важной. Как показывает опыт, трудности возникают именно в усвоении практического материала. Учитывая это, целью нашей работы стала оптимизация преподавания дисциплины «Детская хирургическая стоматология», направленная на формирование компетентностной составляющей у соискателей высшего образования. При преподавании темы в первую очередь следует акцентировать внимание на актуальности проблемы. Кроме того, с целью углубленного усвоения материала в процессе практического занятия мы применяли интерактивные методы обучения: мозговые атаки, кейс-метод, презентации, ролевые и деловые игры. Для систематизации теоретических знаний студентов, полученных на практическом занятии по данной теме, излагается лекционный материал, содержание которого научно обосновано и дополнено мультимедийной презентацией. Для обеспечения баланса между теоретической и практической частями подготовки соискателя высшего образования на базе кафедры создан областной лечебно-консультативный центр для детей с врожденными и приобретенными пороками развития лица, опыт и наработки которого являются дополнительным источником методологического обеспечения учебного процесса. Приведенные нами данные и методики преподавания, направленные на получение необходимых знаний и практических навыков соискателями при изучении темы «Врожденные пороки развития лица», свидетельствуют о перспективности их внедрения, позволяя дополнительно создать базовые предпосылки для дальнейших поисков по оптимизации учебного процесса для формирования компетентностей в соответствии с образовательно-профессиональной программой. |
Ключові слова: | освітній процес дитяча хірургічна стоматологія здобувачі вищої освіти образовательный процесс детская хирургическая стоматология соискатели высшего образования |
УДК: | 616.314-053.2-378.147 |
ISSN: | (print) 2308-3220 (on-line) 2664-5238 |
DOI: | 10.31071/promedosvity2021.01.033 |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/15623 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові праці. Кафедра дитячої хірургічної стоматології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Poyednannya_tradicijnih.pdf | 217,75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.