Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16270
Title: Специфіка вивчення курсу другої іноземної мови у вищій школі: розвиток навчальної особистості студента
Authors: Кохан, Р. А.
Issue Date: 2021
Publisher: Полтавський державний медичний університет
Citation: Кохан Р. А. Специфіка вивчення курсу другої іноземної мови у вищій школі: розвиток навчальної особистості студента / Р. А. Кохан // Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). – Poltava : Astraya, 2021. – P. 102–107.
Abstract: Науково-дослідницький дискурс сьогодення охоплює чималу кількість запитань практичного характеру до організації освітнього процесу. Виклики глобалізованого та вкрай «осучасненого» суспільства підвищили планку для фахівця, котрий прагне успішно ввійти у професійний світ. Водночас вони становлять значну небезпеку для навчальної особистості майбутнього фахівця, який може загубитися в невичерпній множині цифрових, технологічних та інформаційних пропозицій. Оволодіння іншомовною компетентністю майбутнім спеціалістом у закладі вищої освіти ефективно реалізовує засади прагматичної освіти «космополітного» характеру, головним завданням якої є формування всебічно розвиненої, широкопрофільної особистості професіонала, готового до навчання впродовж життя, перепрофілювання та діяльності попри кордони та межі.
Today’s research discourse covers a considerable number of questions of a practical nature to the organization of the educational process. The challenges of a globalized and highly "modernized" society have raised the bar for the professional, who seeks to successfully enter the professional world. At the same time, they pose a significant danger to the educational personality of the future specialist, who may get lost in the inexhaustible number of digital, technological and information proposals. Mastering a foreign language competence by a future specialist in a higher education institution effectively implements the principles of pragmatic education of a "cosmopolitan" nature, the main task of which is to form a comprehensively developed, broad-minded professional personality, ready for lifelong learning, retraining and activities across borders.
Keywords: іншомовна компетентність
методика викладання іноземної мови
зворотний зв'язок
особистісно зорієнтоване навчання
foreign language competence
methods of teaching a foreign language
feedback
personality-oriented learning
UDC: 378.015.311.016:81’243
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16270
Appears in Collections:Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kokhan_Spetsyfika_vyvchennia.pdf366,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.