Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16330
Назва: Психосоціальні аспекти адаптації іноземних студентів медичних закладів України
Інші назви: Psychosocial aspects of foreign students’ adaptation of medical institutions of Ukraine
Автори: Герасименко, Лариса Олександрівна
Герасименко, Лариса Александровна
Herasymenko, L. O.
Ісаков, Рустам Ісроїлович
Исаков, Рустам Исроилович
Isakov, R. I.
Фисун, Юрій Олександрович
Фисун, Юрий Александрович
Fysun, Yu. O.
Дата публікації: 2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Герасименко Л. О. Психосоціальні аспекти адаптації іноземних студентів медичних закладів України / Л. О. Герасименко, Р. І. Ісаков, Ю. О. Фисун // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 2 (160).– С. 88–91.
Короткий огляд (реферат): Дослідження феномену психосоціальної адаптації іноземних студентів медичних ВУЗів виникла не тільки в історичному, політичному, освітньому, але і психологічному аспектах, з точки зору медичної, загальної та соціальної психології. Успішність навчання в Україні багато в чому визначається соціально-культурною адаптацією іноземного студента, яка має на увазі пристосування іноземного студента до умов нових ціннісних орієнтирів, норм поведінки, традицій. Вивчено шість основних блоків, які відповідають основниминапрямкам порушеного психосоціального функціонування: сімейний, сексуальний, виробничий (службовий), економічно-майновий, комунікативний, інформаційний у студентів-іноземців медичних закладів України. Аналіз структури психосоціальної дезадаптації для іноземних студентів показав, що найбільш типовими її проявами були: інформаційна перенасиченість на всіх рівнях (в учбовому процесі та поза ним), складність адаптуватися до мовного середовища, релігійні відмінності, емоційне перевантаження (нові зв’язки, оточення, комунікації, комфортність під час спілкування), дезадаптація на побутовому рівні (самостійність у розподілі бюджету, самозабезпечення і самообслуговування), незадоволеність психологічними стосунками із колегами та товаришами, проблеми у родині. Найбільша питома вага тяжких проявів психосоціальної дезадаптації поєднувалась із соматичними реакціями, як то тремтіння, пітливість, серцебиття, головні болі, порушення сну, апетиту та припадала на випадки інформаційної і виробничої форм психосоціальної дезадаптації. Діа гностовано джерела труднощів, які іноземний студент особливо гостро відчуває в перший рік перебування в новій країні та мають вплив на його адаптацію в суспільстві та навчання в медичному закладі. Виявлені ознаки психосоціальної дезадаптації у іноземних студентів, які являють собою психосоціальний бар’єр, подолання якого пов’язане з психічними (душевними), особистісними, емоційними, інтелектуальними, а також фізичними перевантаженнями, що і підтверджується дослідженням.
Исследование феномена психосоциальной адаптации иностранных студентов медицинских ВУЗов возникло не только в историческом, политическом, образовательном, но и психологическом аспектах, с точки зрения медицинской, общей и социальной психологии. Успешность обучения в Украине во многом определяется социально-культурной адаптацией иностранного студента, которая подразумевает приспособление иностранного студента к условиям новых ценностных ориентиров, норм поведения, традиций. Изучены шесть основных блоков, которые соответствуют основным направлениям нарушенного психосоциального функционирования: семейный, сексуальный, производственный (служебный), экономически-имущественный, коммуникативный, информационный студентов-иностранцев медицинских учреждений Украины. Анализ структуры психосоциальной дезадаптации для иностранных студентов показал, что наиболее типичными ее проявлениями были: информационная перенасыщенность на всех уровнях (в учебном процессе и вне его), сложность адаптироваться к языковой среде, религиозные различия, эмоциональное перенапряжение (новые связи, окружение, коммуникации , комфортность во время общения), дезадаптация на бытовом уровне (самостоятельность в распределении бюджета, самообеспечения и самообслуживания), неудовлетворенность психологическими отношениями с коллегами и товарищами, проблемы в семье. Наибольший удельный вес тяжких проявлений психосоциальной дезадаптации сочеталась с соматическими реакциями, как дрожь, потливость, сердцебиение, головные боли, нарушения сна, аппетита и приходилась на случаи информационной и производственной форм психосоциальной дезадаптации. Диагностированные источники трудностей, иностранный студент особенно остро чувствует в первый год пребывания в новой стране и влияют на его адаптацию в обществе и обучения в медицинском учреждении. Обнаруженные признаки психосоциальной дезадаптации у иностранных студентов, представляют собой психосоциальный барьер, преодоление которого связано с психическими (душевными), личностными, эмоциональными, интеллектуальными, а также физическими перегрузками, что и подтверждается исследованием.
The research of the psychosocial adaptation phenomenon of foreign medical students arose not only in the historical, political, educational, but also psychological aspects, in terms of medical, general and social psychology. The success of education in Ukraine is largely determined by the social and cultural adaptation of a foreign student, which implies the adaptation of a foreign student to the conditions of new values, norms of behavior, traditions. Six main blocks have been studied, which correspond to the main directions of disturbed psychosocial functioning: family, sexual, production (official), economic and property, communicative, informational among foreign students of medical institutions of Ukraine. Analysis of the structure of psychosocial maladaptation for foreign students showed that its most typical manifestations were: information overload at all levels (in the learning process and outside it), difficulty adapting to the language environment, religious differences, emotional overload (new connections, surroundings, intercourse, comfort during communication), maladaptation at the house hold level (independence in budgetal location, self-sufficiency and self-service), dissatisfaction with psychological relationships with colleagues and comrades, problems in the family. The largest share of severe manifestations of psychosocial maladaptation was combined with somatic reactions, such as tremor, sweating, palpitations, headaches, sleep and appetite disorders, and cases of information and production forms of psychosocial maladaptation. The sources of difficulties that a foreign student feels especially acutely in the first year of his stay in the new country and have an impact on his adaptation in society and study in a medical institution have been diagnosed. Signs of psychosocial maladaptation in foreign students are detected, which are a psychosocial barrier, overcoming of which is associated with mental (emotional), personal, emotional, intellectual, physical overload, which is confirmed by the study.
Ключові слова: іноземні студенти
психосоціальна дезадаптація
иностранные студенты
психосоциальная дезадаптация
foreign students
psychosocial maladaptation
УДК: 616.895.4+616.891+616.892:616.89-02-058
ISSN: 2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2021-2-160-88-91
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16330
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра психіатрії, наркології та медичної психології
Вісник проблем біології і медицини, Випуск 2 (160)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Psychosocial_aspects_of_foreign_students.pdf209,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.