Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16678
Назва: Технологія подкастингу як засіб набуття іноземними студентами-медиками лінгвокультурознавчої компетентності
Інші назви: Podcasting technology as a method of formationof linguocultural competence
Технология подкастинга як способ формирования лингвокультуроведческой компетентности
Автори: Лещенко, Тетяна Олександрівна
Жовнір, Марина Миколаївна
Leshchenko, Т. O.
Zhovnir, М. M.
Лещенко, Татьяна Александровна
Жовнир, Марина Николаевна
Дата публікації: 28-вер-2021
Видавець: КПІ ім. Ігоря Сікорського
Бібліографічний опис: Лещенко Т. О. Технологія подкастування як метод формування лінгокультурної компетентності / Т. О. Лещенко, М. М. Жовнір // Інформаційні технології та засоби навчання. – 2021. – Т. 84, № 4. – С. 49–64.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено проблемі формування мовної, мовленнєвої, комунікативної й соціокультурної компетентностейстудента-медика. У розвідці апельовано до невіддільності комунікативної вправності від актуалізації завдання системного використання інноваційних дидактичних методів і прийомів, а також форм роботи, навальних ресурсів, що забезпечують залучення студентів до діалогу культур з метою їх успішної інтеграції до вітчизняного інтелектуально-освітнього простору. У праці акцентовано на невіддільності комунікативної вправності від лінгвокультурологічних знань і актуалізації завдання системного використання інноваційних дидактичних методів і прийомів, а також форм роботи, навчальних ресурсів, що забезпечують залучення студентів до діалогу культур з метою успішної інтеграції студентів-іноземців до вітчизняного інтелектуально-освітнього простору. У цій розвідці зосереджено увагу на впровадженні різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій у вишівський навчально-виховний процес. Указано на переваги педагогічної інноватики в порівнянні з традиційними методами подачі навчальної інформації. У полі зору авторів пропонованої статті –технологія подкастингу. Дослідниками витлумачено термін подкаст, проаналізовано теоретико-методологічну базу, наведено й проаналізовано узуальні типологічні парадигми подкастів. Обґрунтовано доцільність і раціональність використання подкастів українознавчої тематики на заняттях з дисципліни «Українська мова як іноземна» в медичному закладі вищої освіти. Крім цього, детально описано особливості послуговування подкастами, що містять етномаркіровані лінгвоодиниці. Доведено, що раціональне й систематичне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях з дисципліни «Українська мова як іноземна» –це спосіб підвищення якості нефахової, мовної і лінгвокультурознавчої підготовки студентів-іноземців. Умотивовано послуговування подкастами, які містять етнокомпонент, під час вивчення української мови як іноземної у медичному закладі вищої освіти. У праці запропоновано стенограму подкасту, який можна використовувати під час вивчення дисципліни «Українська мова як іноземна» (ІІ курс, спеціальність «Медицина»), розроблено й представлено систему вправ до нього. Дослідження виконано в межах сучасної наукової парадигми. У праці використано описово-аналітичний метод, загальнолінгвістичний метод наукового опису, метод порівняння, узагальнення.
Статья посвящена проблеме формирования языковой личности иностранного студента-медика, его языковой, коммуникативно-речевой и социокультурной компетентности. В работе указано на взаимосвязь формирования коммуникативных навыков студентов и систематического использования инновационных дидактических методов и приемов, а также форм работы, ресурсов, обеспечивающих вовлечение иностранных студентов в диалог культур с целью самореализации. успешной интеграции в национальное интеллектуальное и образовательное пространство. В работе также акцентировано внимание на взаимосвязи коммуникативной компетентностии лингвокультурологических знаний, а также на актуализации задачи системного использования инновационных дидактических методов и приемов, новых дидактических форм работы, современных образовательных ресурсов, обеспечивающих вовлечение студентов в диалог культур с целью их успешной интеграции в отечественное интеллектуально-образовательное пространство. В этом исследовании сосредоточено внимание на внедрении различных информационно-коммуникационных технологий в вузовский учебно-воспитательный процесс. Указано на преимущества педагогической инноватики по сравнению с традиционными методами подачи учебной информации. В поле зрения авторов предлагаемой статьи –технология подкастинга.Исследователями дефинировано термин подкаст, выделено и проанализировано узуальные типологические парадигмы подкастов. Обосновано целесообразность и рациональность использования подкастов украиноведческой тематики на занятиях по «Украинскому языку как иностранному» в медицинском вузе. Кроме этого, подробно описано особенности использования подкастов, содержащих этномаркированные словесные единицы. Доказано, что системное и рациональное внедрения информационно-коммуникационных технологий на занятиях по «Украинскому языку как иностранному» –это способ повышения качества не профессиональной, а языковой и лингвокультуроведческой подготовки студентов-иностранцев. Исследование выполнено в рамках антропоцентичной научной парадигмы. В работе использованы описательно-аналитический метод, общелингвистический метод научного описания,а также метод сравнения, апеллировано и к специальным лингвистических методам и приемам, в частности задействовано дискурсивный анализ;
The article is devoted to the problem of formation of linguistic personality of a foreign medical student, in particular their linguistic, speech, communication and sociocultural competences.The paperhighlights the inseparability of students’communicative skills formation with systematic use of innovative didactic methods and techniques, as well as forms of work, resources involving foreign students in the dialogue of cultures aiming their successful integration into the national intellectual and educational space. In the paper it is emphasizedthat communicative competence is related to linguistic and cultural knowledge. The authors focus their attention on the importance of actualization the systematicuse of innovative forms, didactic methods and techniques, resources for creating conditions forengaging students in intercultural dialogue, their successful integration into the national intellectual and educational and scientific and technical environment. In this paper various information and communication technologiesimplemented into the educational process are described. Besides, the authors focus their attention on the technology of podcasting. The researchers present their definition of podcasts. Their common typological paradigms have been analyzed. The need and rationality of using podcasts, which contains important information about Ukraine, Ukrainians, their history, culture, ancient and modern traditions, for teaching Ukrainian language as foreign in higher medical educational institutions have been shown. The advantages of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information have been pointed out. It was proved that motivated introduction in the courses on subjects «Ukrainian as a foreign language» is a way to improve the quality of non-professional, mainly linguistic and cultural studies of foreign students. The expediency and rationality of the use of podcasts of Ukrainian studies in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» in the medical university are substantiated. The transcript of the training podcast is presented, which can be used in practical lessons in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» (II rd course, speciality «Medicine»). The research has been presented within the anthropocentric scientific paradigm. Main descriptive and analytical methods, general and inguistic methods of scientific description, modern methods of comparison have been used. It has been appealed to special linguistic methods and techniques, including discourse analysis.
Ключові слова: інноваційні технології
українська мова як іноземна
подкаст
студент-іноземець
медичний ЗВО
innovative technologies
podcast
foreign student
Ukrainian as a foreign language
medical university
инновационные технологии
подкаст
студент-иностранец
украинский язык как иностранный
медицинский вуз
УДК: 004.91-028.17-02:811’243:39-054.6-057.875
ISSN: 2076-8184
DOI: 10.33407/itlt.v84i4.365
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16678
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LeshchenkoTO.pdf723,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.