Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16686
Title: Шляхи удосконалення та закріплення знань при вивченні дисципліни «Акушерство та гінекологія»
Other Titles: Пути усовершенствия и закрепления знаний при изучении дисциплины «Акушерство и гинекология»
Ways of improvement and perfection of knowledge by studying the discipline «Obstetrics And gynecology»
Authors: Басюга, І. О.
Басюга, И. О.
Basiuha, I.
Issue Date: 2018
Publisher: Полтавський державний медичний університет
Citation: Басюга І. О. Шляхи удосконалення та закріплення знань при вивченні дисципліни «Акушерство та гінекологія» / І. О. Басюга // Вісник проблем біології і медицини. – 2018. – Вип. 3 (145). – С. 218–220.
Abstract: Метою даної роботи є створення передумови успішної освіти при викладанні предмету акушерство та гінекологія, удосконалення вивчення дисципліни та систематизація знань при підготовці фахівця. Розглянуті основні акценти для освоєння студентами знань та практичних навиків застосовуючи різні методологічні підходи.
Цель данной работы состоит в создании условий для успешного образования при преподавании предмета акушерство и гинекология, усовершенствовать изучение дисциплины и систематизировать знания при подготовке специалиста. Рассмотрены основные акценты для усвоения студентами знаний и практиче- ских навыков применяя разные методологические подходы.
The integrated approach and the search for effective mechanisms for its implementation are important direction in the organization of learning. Currently, the accumulation of knowledge and skills by students as well as the formation of the ability to study, mastering the skills of search of information, the ability to master the knowledge complex, the need for self-education are the priority in modern education. The purpose of this work is to make the precondition for successful education by the teaching of the subject «Obstetrics and gynecology», improvement of studying discipline and systematization of knowledge during the training of a specialist. An obligatory element of the study is the application of interdisciplinary integration in the pedagogical process. However, effective teaching of our discipline is impossible without the proper knowledge of previous, basic disciplines including anatomy, biology, histology, normal physiology, topographical anatomy. One of the stages in practical teaching of students of the discipline «Obstetrics and Gynecology» is to work with a patient in the ward, the maternity hall, the manipulative office and the operation unit. One student has a task for active work with the patient, then he makes the report based on the taking anamnesis, puts a previous diagnosis, prescribes additional methods of examinations, and determines the management of treatment. Other students have the task to put questions and analyze the clinical situation of this patient. Creating problematic situations allows to increase the efficiency of such type of study. The main attention is paid to the development of knowledge and practical skills of students using various methodological approaches. Practical work in the departments of obstetrics and gynecology allows to master the principles of diagnosis and management of various pathologies. Also it requires from the teacher high pedagogical and professional skills, a constant changes of approaches that would stimulate and create motivation of students, that allow to form an algorithm of activity and prognosis for a possible solution by intellectual search.
Keywords: практичні навики
навчальний процес
міждисциплінарна інтеграція
практические навыки
учебный процесс
междисциплинарная интеграция
practical skills
learning process
interdisciplinary integration
UDC: 378.147+614.254.3
ISSN: 2523-4110
2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2018-3-1-145-218-220
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16686
Appears in Collections:Вісник проблем біології і медицини, Випуск 3 (145)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ways_of_improvement.pdf128,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.