The Use of a Pragmatic-Based Approach to Teaching the FutureTense in Medical English for Professional Purposes

Анотація

У статті представлено методи формування навичок утворення та вживання майбутнього часу в процесі викладання курсу фахової англійської мови в закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018). Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію навичок вживання майбутнього часу в англійській мові на основі прагматичного підходу.
The present paper explores the methods for effective mastering the future tense in the process of training undergraduates, Ph.D. students, academic and clinical teachers at a medical university. The results of the research have been integrated into the 1st edition of Medical English for Academic Purposes by Yu. Lysanets, O. Bieliaieva, M. Melaschenko (2018). The authors developed the linguo-didactic mechanisms to support courses in professional English at higher medical educational institutions by teaching and revising the grammar material on the basis of a pragmatic-based approach.

Опис

Ключові слова

English for Professional Purposes, pragmatic-based approach, professionally-oriented training, integrative approach, the future tense

Бібліографічний опис

The Use of a Pragmatic-Based Approach to Teaching the FutureTense in Medical English for Professional Purposes / Yu. Lysanets, O. Bieliaieva, I. Znamenska, K. Havrylieva // Наукові ракурси : зб. наук. праць / за ред. Л. Король, Л. Черчатої. – Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2021. – Вип. 3. – C. 90–98.