Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16866
Назва: Деякі проблеми практичної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів у закладах вищої освіти України
Інші назви: Некоторые проблемы практической подготовки будущих врачей-стоматологов в высших учебных заведениях Украины
Some problems of practical preparation of future dentists at higher education establishments in Ukraine
Автори: Янко, Наталія Валентинівна
Каськова, Людмила Федорівна
Новікова, Світлана Чеславна
Хміль, Олена Всеволодівна
Янко, Наталия Валентиновна
Каськова, Людмила Фёдоровна
Новикова, Светлана Чеславна
Хмиль, Елена Всеволодовна
Yanko, N. V.
Kaskova, L. F.
Novikova, S. Ch.
Khmil, E. V.
Дата публікації: 2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Деякі проблеми практичної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів у закладах вищої освіти України / Н. В. Янко, Л. Ф. Каськова, С. Ч. Новікова, О. В. Хміль // Вісник проблем біології і медицини. – 2021. – Вип. 3 (161). – С. 212–215.
Короткий огляд (реферат): Пандемія Ковід 19 та реформування системи здоров’я України ускладнили ефективність підготовки майбутніх лікарів, обмеживши їх можливості застосувати отримані знання в практичній діяльності. Метою статті було виявити сучасні проблеми практичної підготовки студентів на кафедрах стоматологічного профілю закладів вищої освіти України. Рівень професійних навичок студента залежить від його самомотивації до навчальної діяльності та вираженості прокрастинації щодо їх оволодіння. Нажаль, частина студентів відкладають опанування практичними навичками до закінчення університету. Значна кількість студентів у групі (10-12) на стоматологічних кафедрах погіршує можливості викладача проконтролювати практичні навички здобувача освіти. Не завжди створені умови для відпрацювання практичних навичок у симуляційних класах, де маніпуляції проводяться на зубах, вставлених у зубні ряди фантома, замість цього використовуються пластмасові протези або окремі штучні зуби. У зв’язку з реформою системи охорони здоров’я України перелік безкоштовних стоматологічних послуг, до яких залучались студенти, скоротився. Проте студенти отримують доступ до пацієнтів здебільшого під час виробничої практики у закладах комунальної чи приватної медицини, де реально надають невідкладну стоматологічну допомогу або асистують лікарям. Пандемія Ковід 19 також знизила рівень практичної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів. В результаті вищевказаних проблем у теперішніх умовах студенти-стоматологи приймають за весь період навчання незначну кількість пацієнтів. Якість практичної підготовки здобувачів освіти можна підвищити посиленням контролю за виконанням практичних навичок, відпрацюванням практичних навичок на фантомах і видалених зубах протягом всього періоду навчання на стоматологічних кафедрах, популяризацією студентського прийому пацієнтів під контролем викладача та співпрацею з приватними стоматологічними клініками. Перспективним напрямком є опитування студентів із метою встановлення причин низької мотивації до навчання для наступного вибору стратегії її підвищення
Ключові слова: студенти
практичні навички
мотивація
компетентності
students
competences
practical skills
motivation
УДК: 378.147.611.31-053.2
ISSN: 2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2021-3-161-212-215
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16866
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра дитячої терапевтичної стоматології
Вісник проблем біології і медицини, Випуск 3 (161)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
DeyakI_problemi_praktichnoYi_pIdgotovki_maybutnih_likarIv_stomatolog.pdf173,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.