Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16937
Назва: Шляхи формування математичних компетентностей студентів
Автори: Наливайко, Людмила Геннадіївна
Наливайко, Людмила Геннадиевна
Дата публікації: 2019
Видавець: ХНУМГ ім. О.М. Бекетова
Бібліографічний опис: Наливайко Л. Г. Шляхи формування математичних компетентностей студентів / Л. Г. Наливайко // Комунальне господарство міст. – 2019. – Т. 6, вип. 152. – С. 79–81.
Короткий огляд (реферат): Якість освіти – інтегроване поняття, яке має кілька дефініцій, в залежності від кута розгляду проблеми та спирається на високий рівень професіоналізму та розвинених педагогічних компетентностей викладача. Розглянуто перелік критеріїв, за якими в європейському освітньому просторі може бути оцінена якісна складова та компетентність діяльності викладача вищого навчального закладу та шляхи формування математичних компетентностей студентів. В системі професійної освіти застосовуються такі форми організації навчання, що відповідають власним прагненням студента навчатись та забезпечують розвиток професійно-важливих якостей майбутнього фахівця. Реалізація цього процесу залежить від навчальної мотивації студентів, їх активності та самостійності в здобутті знань.
The quality of education is an integrated concept that includes several definitions, depending on the angle of consideration of the problem and relies on the high level of professionalism and the developed pedagogical competencies of the teacher. The list of criteria by which the quality component and the competence of a teacher of a higher educational institution and the formation of students' mathematical competencies can be assessed in the European educational space can be assessed. In the system of vocational education, such forms of study organization are used that meet the student’s own desire to learn and ensure the development of professionally important qualities of a future specialist. The implementation of this process depends on the learning motivation of students, their activity and independence in obtaining knowledge. The article deals with the definition of mathematical competence. The educational and methodological support of the educational process is one of the main factors in the training of future specialists with a high level of professional and social competences. It is stated that mathematical competence contributes to the formation of a well-developed personality. The professional competence of the teacher today dominates among the important factors for ensuring the development of quality education. The author considers what categories of personality are needed to form mathematical competence. The essence of these categories is revealed. It is stated that the development of mental actions is one of the directions of the formation of the mathematical competence of students. The teacher's actions in the course planning and managing the students' potential development are indicated, as well as strategies to use in the solving creative tasks process. It has been analyzed what technologies should be used by teachers to implement the process of students' creativity
Ключові слова: компетенція
математична компетентність
якість освіти
критерії
реформування
компетентність
competence
quality of education
criteria
reform
competence
mathematical competence
УДК: 373.5.091.3:51
ISSN: 2522-1809 (Print)
2522-1817 (Online)
DOI: 10.33042/2522-1809-2019-6-152-79-83
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16937
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Фаховий медико-фармацевтичний коледж

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nalivaiko_1.pdf511,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.