Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17082
Назва: Досвід використання інтерактивних методик та інноваційних технологій при викладанні гістології, цитології та ембріології в ІФНМУ
Інші назви: Experience of using interactive methods and innovative technologies in teaching histology, cytology and embryology at Ivano-Frankivsk national medical university
Опыт использования интерактивных методик и инновационных технологий при преподавании гистологии, цитологии и эмбриологии в ИФНМУ
Автори: Атаманчук, О. В.
Atamanchuk, O. V.
Дата публікації: 2020
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Атаманчук О. В. Досвід використання інтерактивних методик та інноваційних технологій при викладанні гістології, цитології та ембріології в ІФНМУ / О. В. Атаманчук // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 1 (69). – С. 161–164.
Короткий огляд (реферат): Інтеграція України у європейський науково-освітній простір вимагає впровадження сучасних світових стандартів в галузі освіти, та передбачає підготовку висококваліфікованих спеціалістів, які здатні інтегрувати теоретичні знання і практичні уміння у практичній діяльності, володіти новітніми технологіями. Надзвичайно актуальним у цих умовах виступає формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, що сприятиме підвищенню їх конкурентоспроможності на міжнародному ринку послуг. Підготовка майбутнього лікаря була й залишається досить складним та відповідальним завданням. Для досягнення даної мети необхідно не тільки засвоєння знань, умінь і навичок, а й розвиток клінічного і аналітичного мислення. Метою публікації виступає аналіз та висвітлення досвіду впровадження інтерактивних методик та інноваційних технологій в освітньому процесі працівниками кафедри гістології, цитології та ембріології Івано-Франківського національного медичного університету. У процесі лекційних, аудиторних занять, а також самостійної позааудиторної та індивідуальної науково-дослідної роботи студентів професорсько-викладацький склад успішно використовує сучасні підходи міжособистісної взаємодії. Лекція-візуалізація, семінар-диспут, методика “мозкового штурму”, проведені із активним залученням інноваційних технологій, сприяють отриманню студентами глибоких професійних знань шляхом поглиблення мотивації до навчання, формуванню всебічного світогляду, вміння чітко висловлювати, відстоювати власну думку та аналізувати думки опонентів. З іншої сторони використання інтерактивних методів навчання дозволяє розкрити творчий потенціал викладача, освіжаючи його творчий кругозір спонукаючи до постійної роботи в напрямку ефективного використання методики і дидактики, удосконалення педагогічної майстерності. Систематичне використання інтерактивних технологій дозволяє налагодити найефективніший зворотній зв'язок між учасниками освітнього процесу, перевірити глибину сприйняття, усвідомлення, обробки ними інформації, та в кінцевому результаті сформувати у майбутніх лікарів необхідні фахові вміння для ефективного вирішення завдань в галузі охорони здоров’я.
Интеграция Украины в европейское научно-образовательное пространство требует внедрения современных мировых стандартов в области образования, и предусматривает подготовку высококвалифицированных специалистов, способных интегрировать теоретические знания и практические умения в практической деятельности, владеть новейшими технологиями. Чрезвычайно актуальным в этих условиях выступает формирование у будущих специалистов профессиональной компетентности, что будет способствовать повышению их конкурентоспособности на международном рынке услуг. Подготовка будущего врача была и остается достаточно сложным и ответственным заданием. Для достижения данной цели необходимо не только усвоение знаний, умений и навыков, но и развитие клинического и аналитического мышления. Целью публикации выступает анализ и освещение опыта внедрения интерактивных методик и инновационных технологий в образовательном процессе работниками кафедры гистологии, цитологии и эмбриологии Ивано-Франковского национального медицинского университета. В процессе лекционных, аудиторных занятий, а также самостоятельной внеаудиторной и индивидуальной научно-исследовательской работы студентов профессорско- преподавательский состав успешно использует современные подходы межличностного взаимодействия. Лекция-визуализация, семинар-диспут, методика "мозгового штурма" проведены с активным привлечением инновационных технологий способствуют получению студентами глубоких профессиональных знаний путем углубления мотивации к обучению, формированию всестороннего мировоззрения, умению четко выражать, отстаивать собственное мнение и анализировать мнения оппонентов. С другой стороны, использование интерактивных методов обучения позволяет раскрыть творческий потенциал преподавателя, освежая его творческий кругозор, побуждая к постоянной работе в направлении эффективного использования методики и дидактики, совершенствования педагогического мастерства. Систематическое использование интерактивных технологий позволяет наладить эффективную обратную связь между участниками образовательного процесса, проверить глубину восприятия, осознания, обработки ими информации, и в конечном итоге сформировать у будущих врачей необходимые профессиональные умения для эффективного решения задач в области здравоохранения.
The integration of Ukraine into the European scientific and educational space requires wider implementation of modern world standards in the field of education, and envisages the training of highly qualified specialists who are able to integrate theoretical knowledge and practical skills in practical activities, to use today’s technologies. In this context, it is of a great importance to develop the professional competency of future professionals that will contribute to their competitiveness at the international services market. The training of the future doctor has been and is remaining a rather complex and challenging task. Achieving this goal requires not only the development of knowledge, skills and skills, but also the development of clinical and analytical thinking. The aim of the publication is to analyse and present the experience of implementing interactive methods and innovative technologies in the training process by the staff of the Department of Hystology, Cytology and Embryology, Ivano-Frankivsk National Medical University. During lecture, practical classes, as well as during students’ out-of-class learning and individual research, the teaching staff successfully uses modern approaches of interpersonal interaction. Data visualization lectures, seminar-discussion and brainstorming methodology used on the regular basis include innovative technologies and help students to acquire deep professional knowledge by enhancing their motivation for better learning and fostering professional critical thinking, as well as the ability to articulate, defend and analyse the views of opponents. On the other hand, the interactive teaching methods enable the creative potential of the teachers to be unleashed by refreshing their creative horizons and encouraging them to elaborate new effective techniques and didactic approaches, to improve their pedagogical skills. Systematic use of interactive technologies enables to establish effective feedback between the participants in the educational process, to check the depth of their perception, understanding and processing of information, and ultimately develops the necessary professional skills of future health care professionals to effectively address health challenges.
Ключові слова: навчальний процес
інтерактивні методики
інноваційні технології
гістологія
цитологія та ембріологія
учебный процесс
интерактивные методики
инновационные технологии
гистология
цитология и эмбриология
УДК: 378.147+614.253.4
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.20.1.161
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17082
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 1 (69)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Atamanchuk_Dosvid_viroristannya.pdf327,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.