Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17086
Назва: Вивчення внутрішньої медицини студентами стоматологічного факультету з використанням інтерактивних методів навчання
Інші назви: Interactive teaching methods in teaching internal medicine to dental students
Изучения внутренней медицины студентами стоматологического факультета с использованием интерактивных методов обучения
Автори: Лучко, О. Р.
Luchko, O. R.
Дата публікації: 2020
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Лучко О. Р. Вивчення внутрішньої медицини студентами стоматологічного факультету з використанням інтерактивних методів навчання / О. Р. Лучко // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, вип. 1 (69). – С. 177–179.
Короткий огляд (реферат): В статті відображено актуальність використання інтерактивних методів навчання студентів у вищій медичній школі, які побудовані на взаємодії всіх учасників навчального процесу та моделюють шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах відповідного предмету та теми. Наведено особливості інноваційних методів навчання, їхні види та характеристику кожного зокрема. Проведено аналіз методики малих груп, «мозкового шторму», дискусії, кейс-методу, ділової гри, методу дебрифінгу. Різноманітність методів навчання, вимоги до їх вибору змушують викладача вищої медичної школи раціонально добирати методи навчання до кожної теми, створювати власну методику викладання навчальних предметів, які у сукупності сприяють розв’язанню поставлених завдань для оптимальної діагностики та лікування. Описано впровадження певних методів інтеактивного навчання в педагогічний процес на кафедрі внутрішньої медицини стоматологічного факультету ім. професора М.М. Бережницького Івано-Франківського національного медичного університету. Для студентів 3 курсу стоматологічного факультету часто використовуються методи малих груп та «мозкового штурму», які дають можливість навчальному процесу максимально імплементувати теоретичні знання. Для удосконалення практичної діяльності студентів 4 курсу перевага надається навчальній дискусії, яка переходить в наукову. Для розгляду та аналізу кожного окремого клінічного випадку в процесі навчання використовується кейс - метод в різних своїх конструкціях та ділова гра. Методика дебрифінгу використовується для відпрацювання практичних навиків, які передбачені типовою робочою програмою. Застосування інтерактивних форм навчання є необхідною умовою забезпечення ефективності педагогічного процесу з дисципліни «Внутрішня медицина». Така тактика навчання забезпечує формування професійного мислення студентів, сприяє їх професійно-особистому розвитку, стимулюванню навчально-пізнавальної активності, оволодінню навичками всебічного аналізу ситуацій та оперативному прийняттю рішення.
В статье отражены актуальность использования интерактивных методов обучения студентов в высшей медицинской школе, построенных на взаимодействии всех участников учебного процесса, которые моделируют путь освоения конкретного учебного материала в пределах соответствующего учебного предмета и темы. Приведены особенности инновационных методов обучения, их виды и характеристика каждого в отдельности. Проведен анализ методики малых групп, «мозгового шторма», дискуссии, кейс-метода, деловой игры, метода дебрифинга. Разнообразие методов обучения, требования к их выбору заставляют преподавателя высшей медицинской школы рационально подбирать методы обучения к каждой теме, создавать собственную методику преподавания учебных предметов, в совокупности способствуют решению поставленных задач для оптимальной диагностики и лечения. Описано внедрение определенных методов интерактивного обучения в педагогический процесс на кафедре внутренней медицины стоматологического факультета им. профессора Н.Н. Бережницкого Ивано-Франковского национального медицинского университета. Для студентов 3 курса стоматологического факультета часто используются методы малых групп и «мозгового штурма», которые дают возможность учебному процессу максимально имплементировать теоретические знания. Для совершенствования практической деятельности студентов 4 курса предпочтение отдается учебной дискуссии, которая переходит в научную. Для рассмотрения и анализа каждого отдельного клинического случая в процессе обучения используется кейс-метод в различных своих конструкциях и деловая игра. Методика дебрифинга используется для отработки практических навыков, предусмотренных типичной рабочей программой. Применение интерактивных форм обучения является необходимым условием обеспечения эффективности педагогического процесса по дисциплине «Внутренняя медицина». Такая тактика обучения обеспечивает формирование профессионального мышления студентов, способствует их профессионально-личностному развитию, стимулированию учебно-познавательной активности, овладению навыками всестороннего анализа ситуаций и оперативному принятию решения.
The article reflects the relevance of using interactive teaching methods based on the involvement of all participants of the educational process, who are being impelled to pass through the specific training materials within the relevant discipline and each topic in particular. The article also highlights the distinct features of innovative teaching techniques, their types and characteristics. There have been analyzed small group methods, brainstorming, discussion, case method, business game, and debriefing techniques. A variety of teaching methods, the requirements for their selection make instructors and lecturers of a higher medical school to opt teaching methods thoroughly for each topic in order to enhance their own methodology of teaching subjects than in general should considerably contribute to professional task solving of diagnosis, treatment and prevention of diseases. The paper presents the implementation of some methods into interactive professional training at the Department of Internal Medicine of the Prof. M.M. Berezhnitsky Dentistry Faculty, Ivano-Frankivsk National Medical University. The 3rd year dental students are often involved into training activities through the methods of small group working and "brainstorming" that allows to deeper understanding and better mastering of theoretical knowledge. In order to improve subject comprehension, the 4th year students are involved into topic-related discussions and problem-solving tasks. The case method in its different designs and business games are used to consider and analyze an each individual clinical case in the discipline course. The debriefing technique seems to be effective to improve practical skills required by a typical discipline curriculum. The implementation of interactive training techniques is a prerequisite for ensuring the effectiveness of the teaching and learning the discipline "Internal Medicine". Such training tactics provide fostering of students' professional thinking, promote their professional and personal growth, stimulate learning and cognitive activity, master the skills of comprehensive analysis of situations and prompt decision making.
Ключові слова: інтерактивні методи навчання
вища медична школа
внутрішня медицина
викладання
студенти
интерактивные методы обучения
высшая медицинская школа
преподавание
студенты
внутренняя медицина,
interactive teaching methods
higher medical school
internal medicine
education
students
УДК: 378.147+614.253.4+616.314
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.20.1.177
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17086
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 1 (69)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Luchko_Vivchennya_vnutr_med.pdf333,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.