Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17249
Назва: Концепція організації дистанційного навчання на кафедрі патофізіології ПДМУ
Автори: Акімов, Олег Євгенович
Соловйова, Наталія Веніамінівна
Денисенко, Софія Валеріївна
Міщенко, Артур Володимирович
Костенко, Віталій Олександрович
Дата публікації: 12-тра-2021
Видавець: Національний фармацевтичний університет
Бібліографічний опис: Концепція організації дистанційного навчання на кафедрі патофізіології ПДМУ / О. Є. Акімов, Н. В. Соловйова, С. В. Денисенко, А. В. Міщенко, В. О. Костенко // Від експериментальної та клінічної патофізіології до досягнень сучасної медицини і фармації : зб. матеріалів ІІІ наук.-практ. конф. студентів та молодих вчених, Україна, Харків, 12 травня 2021 р. – Харків, 2021. – С. 26–27.
Короткий огляд (реферат): В умовах пандемії, що викликана поширенням вірусу COVID-19, в системі медичної освіти в Україні виникла кризова ситуація, яка обумовлена карантинними обмеженнями. В рамках карантинних обмежень проведення класичних лекцій та практичних занять, які передбачають «живе» спілкування між студентами та викладачем (лектором) є забороненим з метою запобігання поширенню COVID-19. Проте повна зупинка навчального процесу в умовах невизначених термінів тривалості пандемії є згубною для економіки та безпеки держави. Особливо це актуально для медичних спеціальностей. Тому виникає необхідність створення та обґрунтування концепції організації дистанційного навчання спеціалістів медичного та стоматологічного профілю з фундаментальних та клінічних дисциплін. Мета теоретично обґрунтувати концепцію організації дистанційного навчання на кафедрі патофізіології Полтавського державного медичного університету. Матеріали та методи. При підготовці даної роботи були використані такі загально-наукові методи як аналіз та синтез досвіду організації дистанційного навчання на кафедрі патофізіології Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) у 2020-2021 роках. Результати та їх обговорення. Кафедра патофізіології ПДМУ за період карантинних обмежень набула практичного досвіду у роботі із такими програмами як Moodle, ZOOM, Google Classroom та іншими. Врахувавши всі позитивні риси та недоліки описаних вище програм, кафедра патофізіології розробила концепцію організації дистанційного навчання. Сутність розробленої концепції можна описати наступними пунктами: 1. Використання програми ZOOM підчас дистанційного навчання слід обмежити лише для подачі лекційного матеріалу в скороченому форматі (не більше 40 хв. на лекцію) та проведення семінарських занять. Недоцільність застосування платформи ZOOM підчас проведення практичних занять обумовлена неможливістю досягнення певних програмних результатів навчання (особливо тих, які вимагають відпрацювання практичних навичок). Також слід зазначити тенденцію серед студентства щодо алгоритму: «Я вийшов на зв’язок із викладачем – отримав мінімум трійку» (особливо ця тенденція актуальна для студентів-іноземців). Підготовка до ліцензійного іспиту КРОК-1 на платформі ZOOM також є утрудненою через нехтування певною частиною студентства принципами академічної доброчесності. 2. Для ефективної організації самостійної роботи студентів, підготовки до ліцензійного іспиту КРОК-1 та контролю за засвоєнням базових понять теоретичної підготовки слід застосовувати платформу Google Classroom та її більш адаптовану для використання в закладах вищої освіти версію G-Suit. Використання даної платформи дозволяє проводити тестування студентів, що сприятиме підготовці до ліцензійного іспиту КРОК-1. Завдання у Google Classroom має складатись із мінімум 2 теоретичних питань з теми практичного заняття. Важливо зазначити, що теоретичні питання мають бути підвищеної складності, щоб унеможливити банальне копіювання тексту відповіді із підручників. Контроль за дотриманням принципів академічної доброчесності можна ефективно здійснювати за допомогою вбудованого аналізатора унікальності тексту програми G-Suit. Відпрацювання практичних навичок можна контролювати шляхом використання ситуаційних задач (аналізів лабораторних методів дослідження). 3. В умовах дистанційного навчання слід розширити програму освітнього компоненту колоквіумами на платформі ZOOM за рахунок годин для самостійної роботи. Необхідність даного пункту концепції обумовлена тим, що частина студентів може засвоювати теоретичну інформацію лише на рівні базових когнітивних функцій (знання, розуміння тощо). Роль викладача в даному випадку зводиться до систематизації знань студентів в процесі обговорення блоку тем (у рамках субмодуля або, навіть, меншої кількості тем) без оцінювання рівня володіння предметом. Цей підхід зменшить стресовий фактор та допоможе сформувати у студентів навичок використання вищих когнітивних функцій (аналіз, використання тощо). Висновки. У підсумку слід зазначити, що розроблена на кафедрі патофізіології Полтавського державного медичного університету концепція організації дистанційного навчання є перспективною для впровадження у закладах вищої медичної освіти України.
УДК: 615.1: 616 (043.2)
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17249
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра патофізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Koncepciya_organizatcii.pdf404,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.