Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17285
Назва: Роль інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних компетенцій майбутніх лікарів під час вивчення медичних експертних систем
Інші назви: The role of information and communication technologies in the development and formation of professional competences of future doctors during medical expert programm studying
Автори: Сілкова, Олена Вікторівна
Макаренко, Олександр Володимирович
Макаренко, Володимир Іванович
Хміль, Олена Всеволодівна
Silkova, O. V.
Makarenko, O. V.
Makarenko, V. I.
Khmil, O. V.
Дата публікації: гру-2021
Видавець: Видавнича група "Наукові перспективи"
Бібліографічний опис: Роль інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних компетенцій майбутніх лікарів під час вивчення медичних експертних систем / О. В. Сілкова, О. В. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Хміль // Перспективи та інновації науки. Серія "Педагогіка", Серія "Психологія", Серія "Медицина". – 2021. – № 5 (5). – С. 564–571.
Короткий огляд (реферат): Метою статті є розкриття ролі інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних знань, умінь здобувачів вищої медичної освіти під час вивчення медичних експертних систем дисципліни «Медична інформатика». Для досягнення поставленої мети були використані методи обґрунтування, узагальнення, систематизація теоретичного та практичного матеріалу. На основі аналізу науково-дослідницької літератури визначені поняття: професійна компетентність і професійна компетенція здобувача вищої медичної освіти. Зазначені цілі професійно спрямованого викладання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема при вивчені теми «Експертні системи у медицині». Виділені технологічні особливості сучасної медичної освіти:  мобільність - миттєве поширення інформації;  необмежена кількість інформаційних ресурсів - віртуальні засоби масової інформації, групи в соціальних мережах, сторінки в соціальних мережах, професійні спільноти, сайти, блоги, і багато іншого;  великі обсяги даних і розвинена аналітика – комп’ютерне навчання, штучний інтелект, засоби автоматизації досліджень;  хмарні технології - можливість зберігання і обробки величезних обсягів даних;  віртуальна реальність і додаткова реальність. У статті представлені приклади медичних експертних систем, що використовуються дисципліною «Медична інформатика» при навчанні здобувачів вищих медичних закладів та у медичній практиці лікарів. Крім того, розглянуті переваги і недоліки використання медичних експертних систем у майбутній практичній діяльності лікаря.
The purpose of the article is to reveal the role of information and communication technologies in the development and formation of professional knowledge, students` skills during the study of medical expert systems of the discipline "Medical Informatics". To achieve this goal, grounding methods, generalization, systematization of theoretical and practical material were used. Based on the analysis of the scientific-research literature, the concepts are defined: professional competence and professional competence of the medical students. The purposes of professionally intended teaching and information and communication technologies are specified, in particular at the studied theme "Expert systems in medicine". Selected technological features of modern medical education:  mobility - instant dissemination of information;  unlimited number of information resources - virtual media, groups in social networks, social network pages, professional communities, web-sites, blogs, and so on;  large amounts of data and advanced analytics - computer training, artificial intelligence, research automation tools;  cloud technologies - the ability to store and process huge amounts of data;  virtual reality and additional reality. The article presents examples of medical expert systems used by the subject "Medical Informatics" in the training of higher medical students and in the medical practice of doctors. In addition, the advantages and disadvantages of using medical expert systems in the future practice of the doctor are considered in this article.
Ключові слова: медична освіта
експертні системи
медична інформатика
професійні компетенції
процес навчання
майбутні лікарі
medical education
expert systems
medical informatics
professional competences
studying process
future doctors
УДК: 37.013.46
ISSN: 2786-4952
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17285
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Silkova_Makarenko_Khmil.pdf1,33 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.