Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17304
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВечерок, Ольга Миколаївна-
dc.contributor.authorІотова, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorМаджар, Наталія Миколаївна-
dc.contributor.authorСкальська, Світлана Анатоліївна-
dc.contributor.authorVecherok, O. M.-
dc.contributor.authorIotova, I. M.-
dc.contributor.authorSkalska, S. A.-
dc.contributor.authorMadzhar, N. M.-
dc.date.accessioned2021-12-23T14:04:21Z-
dc.date.available2021-12-23T14:04:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationНаціональні мотиви та міжкультурні зв'язки в художніх творах В. Короленка / О. М. Вечерок, І. М. Іотова, Н. М. Маджар, С. А. Скальська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. – 2021. – № 7 (345). – С. 88–95.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17304-
dc.description.abstractУ статті розглядаються національні мотиви (українські, єврейські, якутські), які зустрічаються в оповіданнях, нарисах та повістях В. Короленка, а також відзначаються міжкультурні зв’язки, що мають місце в його творах. Чільне місце в його творчості посідає Україна, а саме Волинщина, другої половини ХІХ століття, де пройшло дитинство майбутнього письменника. Короленко знайомить читачів з яскравими сторінками її історії, культурними традиціями, звичаями, особливостями побуту, використовує фольклорні джерела, зокрема, героїчний епос та міфологію. Матеріалом для аналізу послугували повісті „Без язикаˮ, „Діти підземелляˮ, „Ліс шумитьˮ. Зокрема, повість „Без язикаˮ насичена характерними етнографічними реаліями поліського села: українські хати під солом'яними стріхами, особливості віросповідання, зумовлені взаємовпливом католицизму і православ'я, специфіка місцевої говірки і навіть одягу. В ході проведеного дослідження відзначається синтез української, польської і частково єврейської культур, характерний для даного культурно-історичного локусу. Досить широко представлені єврейські мотиви: історичні сюжети („Сказання про Флора, Агріппу і Менахема, сина Ієгудиˮ); культурна та релігійна самобутність єврейського народу, мова, одяг, характерні прикмети побуту тощо (повість „Брати Мендельˮ); традиційні свята та елементи фольклору (образ Хапуна в оповіданні „Судний день (Йом-Кіпур)ˮ ). У „сибірських оповіданняхˮ В. Короленка присутні якутські національні мотиви: описи побуту місцевого населення, місцевих традицій і звичаїв, специфіка релігійних уявлень, що являють собою синтез християнства і язичництва (оповідання „Сон Макараˮ). Запропонована розвідка, з виокремленням та аналізом національних мотивів у найбільш відомих художніх творах В. Короленка, відкриває можливості для подальшого дослідження творчості письменника в даному контексті, зокрема, у автобіографічному романі „Історія мого сучасникаˮ.uk_UA
dc.description.abstractThe article explores national motives (Ukrainian, Jewish, Yakut), which are found in the stories, essays and novels of V. Korolenko, and the problem of the intercultural communication that takes place in his works. Ukraine, namely the Volyn region, the second half of the XIX century, where the childhood of the future writer took place, is described in his works. Korolenko acquaints readers with the bright pages of its history, cultural traditions, customs, peculiarities of life, uses folklore sources, in particular, the heroic epic and mythology. The material for the analysis was the stories „Without a tongue”, „Children of the dungeon”, „The forest is noisy”. In particular, the story „Without a tongue” is full of characteristic ethnographic realities of Polissya village: Ukrainian houses under thatched roofs, features of religion due to the interaction of Catholicism and Orthodoxy, the specifics of the local dialect and even clothing. In the course of the study, the synthesis of Ukrainian, Polish and partly Jewish cultures, characteristic of this cultural and historical locus. Jewish motifs are widely represented: historical plots („Legends of Flora, Agrippa and Menachem, son of Yehuda”); cultural and religious identity of the Jewish people, language, clothing, characteristics of life, etc. (the story „The Mendel Brothers”; traditional holidays and elements of folklore (the image of Hapun in the story „Judgment Day (Yom Kippur”)). There are Yakut national motives: descriptions of the life of the local population, local traditions and customs, the specifics of religious ideas, which are a synthesis of Christianity and paganism (the story „Dream of Makar”) In V. Korolenko’s „Siberian stories”. The proposed exploration, with the selection and analysis of national motives in the most famous works of V. Korolenko, opens opportunities for further study of the writer’s work in this context, in particular, in the autobiographical novel „History of my contemporary”.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЛуганський національний університет імені Тараса Шевченкаuk_UA
dc.subjectВ. Короленкоuk_UA
dc.subjectнаціональні мотивиuk_UA
dc.subjectміжкультурні зв’язкиuk_UA
dc.subjectV. Korolenkouk_UA
dc.subjectnational motivesuk_UA
dc.subjectintercultural communicationuk_UA
dc.titleНаціональні мотиви та міжкультурні зв'язки в художніх творах В. Короленкаuk_UA
dc.title.alternativeNational motives and intercultural communication in the works of art by V. Korolenkouk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc82-1/-9-378uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Навчально-науковий центр з підготовки іноземних громадян

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
nazionalnimotyvy.pdf391,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.