Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17363
Назва: Жанрово-орієнтований підхід у навчанні іноземним мовам за професійним спрямуванням (спеціальність «Стоматологія») в контексті лінгводидактики
Автори: Костенко, Вікторія Геннадіївна
Сологор, Ірина Миколаївна
Костенко, Виктория Геннадиевна
Сологор, Ирина Николаевна
Kostenko, V. G.
Solohor, I. M.
Дата публікації: 25-лис-2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Костенко В. Г. Жанрово-орієнтований підхід у навчанні іноземним мовам за професійним спрямуванням (спеціальність «Стоматологія») в контексті лінгводидактики / В. Г. Костенко, І. М. Сологор // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. – Полтава, 2021. – С. 183–188.
Короткий огляд (реферат): Жанрово-орієнтований підхід у вітчизняній і зарубіжній методиці викладання іноземних мов за професійним спрямуванням розглядають як один з найбільш ефективних у рамках когнітивно-комунікативної парадигми навчання іноземним мовам. Мета розвідки – визначити лівнгводидактичний потенціал жанрово-орієнтованого підходу при формуванні іншомовної професійної компетентності у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія» Полтавського державного медичного університету та окреслити напрямки удосконалення лінгво-дидактичних умов щодо його впровадження. Такий підхід уможливлює моделювання ситуацій професійного спілкування, а знання актуального репертуару жанрів, їхніх прагматичних, структурно-композиційних, мовних, риторичних характеристик та конвенцій англомовного дискурсу стоматології у цілому допомагає навчити раціонально планувати і продукувати власні висловлювання, які б повністю відповідали сучасному професійному контексту. Перспективними завданнями щодо поліпшення реалізації жанрово-орієнтованого підходу є розробка жанрово-орієнтованих методик навчання, спрямованих на оволодіння моделями, сценаріями, стратегіями та тактиками мовленнєвої поведінки у типових сферах професійного спілкування.
Жанрово-ориентированный подход в отечественной и зарубежной методике преподавания иностранных языков в профессиональных целях рассматривается как одно из наиболее эффективных направлений в рамках когнитивно-коммуникативной парадигмы обучения иностранным языкам. Цель предлагаемой работы – определить ливнгводидактический потенциал жанрово-ориентированного подхода при формировании иноязычной профессиональной компетности у соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования по специальности 221 «Стоматология» Полтавского государственного медицинского университета и определить направления усовершенствования лингво-дидактических условий при его использовании. Такой подход позволяет смоделировать ситуации профессионального общения, а знание актуального репертуара жанров, их прагматических, структурно-композиционных, языковых, риторических характеристик и конвенций англоязычного дискурса стоматологии в целом помогает научить рационально планировать и продуцировать собственные высказывания, которые бы полностью соответствовали современному префессиональному контексту. Среди задач, направленных на улучшения реализации жанрово-ориентированного похода, следует почеркнуть важность разработки жанрово-ориентированных методик обучения, направленных на овладение моделями, сценариями, стратегиями и тактиками речевого поведения в типичных сферах профессионального общения.
Genre-oriented approach being extensively discussed in national and international methodology of teaching foreign languages for professional purposes is considered as one of the most effective within the cognitive-communicative paradigm of teaching foreign languages. The purpose of this paper is to determine the linquistic and didactic potential of the genre-oriented teaching approach in fostering foreign language professional competence in Master Degree dental student of Poltava State Medical University as well as to outline areas for improving linguistic and didactic conditions for its implementation. This approach allows language instructors to model situations of professional communication; knowing the actual repertoire of genres, their pragmatic, structural, compositional, linguistic, and rhetorical peculiarities as well as mastering conventions of the dentistry discourse help students to plan and produce their own speech patterns, which would fully meet modern professional context. Promising tasks to improve the implementation of genre-oriented approach include the development of more sophisticated genre-oriented teaching methodology aimed at teaching models, scenarios, strategies and tactics of speech behavior in typical areas of professional communication.
Ключові слова: іноземна мова за професійним спрямуванням
професійне спілкування
дискурс стоматології
жанрово-орієнтований підхід
жанр
иностранный язык для специальных целей
профессиональное общение
дискурс стоматологии
жанрово-ориентированный подход
жанр
foreign language for professional purposes
professional communication
dentistry discourse
genre-oriented approach
genre
УДК: 811.11.13
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17363
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією
Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zhanrovo_oriyentovanyy_pidkhid.pdf579,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.