Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17445
Назва: Важливість міждисциплінарного підходу при вивченні дитячої хірургічної стоматології
Інші назви: Важность междисциплинарного подхода при изучении детской хирургической стоматологии
Автори: Попело, Юлія Вікторівна
Попело, Юлия Викторовна
Дата публікації: 2021
Видавець: Харківська медична академія післядипломної освіти
Бібліографічний опис: Попело Ю. В. Важливість міждисциплінарного підходу при вивченні дитячої хірургічної стоматології / Ю. В. Попело // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2021. – № 3–4 (43). – С. 27–32.
Короткий огляд (реферат): Висвітлено важливість міждисциплінарного підходу під час вивчення дитячої хірургічної стоматології. Уведення Стандарту вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія», галузь знань 22 «Охорона здоров’я» для другого (магістерського) рівня вищої освіти дало нам згоду переглянути й удосконалити низку положень стосовно вивчення дитячої хірургічної стоматології. Насамперед оновлена освітньо-професійна програма 221 «Стоматологія» окреслює перелік компетентностей і результатів навчання з дисципліни «Дитяча хірургічна стоматологія» та чітко визначає пререквізити, на яких базується вивчення дитячої хірургічної стоматології. Вивчаючи дитячу хірургічну стоматологію, а саме питання, пов’язані з запальними процесами щелепно-лицевої ділянки, слід акцентувати увагу на етіології і патоґенезі цієї патології безпосередньо у віковому аспекті. Водночас важливо наголошувати на необхідності профілактичних стоматологічних заходів, вчасного терапевтичного втручання, особливо в період прорізування постійних зубів і невідкладного радикального лікування для запобігання ускладненням. Окрім того, важливою складовою для цієї тематики є питання, пов’язані з віковими особливостями формування органів і систем дитини, схильності до гіперергічних реакцій та генералізації запального процесу, фактором мінімального протизапального потенціалу, що в поєднанні зумовлюють швидке поширення інфекції в щелепно-лицевій ділянці. Поданий методологічний підхід в аспекті практичного застосування міждисциплінарних зв’язків під час вивчення дитячої хірургічної стоматології за результатами наших спостережень створив можливість підвищити рівень знань у межах професійної компетентності студентів з оцінкою 5 балів із 20 % на IV курсі до 68 % на V курсі. Проаналізований у цій роботі перелік складових освітнього процесу створює перспективний напрям стосовно подальшого вдосконалення методів навчання на кафедрі дитячої хірургічної стоматології.
Освещена важность междисциплинарного подхода при изучении детской хирургической стоматологии. Введение Стандарта высшего образования по специальности 221 «Стоматология», отрасль знаний 22 «Здравоохранение» для второго (магистерского) уровня высшего образования позволило нам пересмотреть и усовершенствовать ряд положений по изучению детской хирургической стоматологии. Прежде всего обновленная образовательно-профессиональная программа 221 «Стоматология» определяет перечень компетентностей и результатов обучения по дисциплине «Детская хирургическая стоматология» и четко определяет пререквизиты, на которых базируется изучение детской хирургической стоматологии. Изучая детскую хирургическую стоматологию, а именно вопросы, связанные с воспалительными процессами челюстно-лицевой области, следует акцентировать внимание на этиологии и патоґенезе данной патологии непосредственно в возрастном аспекте. При этом важно отмечать необходимость профилактических стоматологических мероприятий, своевременного терапевтического вмешательства, особенно в период прорезывания постоянных зубов, и неотложного радикального лечения для предотвращения осложнений. Кроме того, важной составляющей данной тематики являются вопросы, связанные с возрастными особенностями формирования органов и систем ребенка, склонности к гиперергическим реакциям и генерализации воспалительного процесса, фактором минимального противовоспалительного потенциала, которые в сочетании обуславливают быстрое распространение инфекции в челюстно-лицевой области. Представленный методологический подход в аспекте практического применения междисциплинарных связей при изучении детской хирургической стоматологии по результатам наших наблюдений позволил повысить уровень знаний в пределах профессиональной компетентности студентов с оценкой 5 баллов с 20 % на IV курсе до 68 % на V курсе. Проанализированный в этой работе перечень составляющих образовательного процесса создает перспективное направление для дальнейшего усовершенствования методов обучения на кафедре детской хирургической стоматологии.
Ключові слова: підготовка медичних кадрів
міждисциплінарний підхід
дитяча хірургічна стоматологія
подготовка медицинских кадров
междисциплинарный подход
детская хирургическая стоматология
УДК: 616.314-089-053.2:378
DOI: https://doi.org/10.31071/promedosvity2021.03-04.027
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17445
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра дитячої хірургічної стоматології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vazhlivist_mizhdisciplinarnogo_pidhodu.pdf226,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.