Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17476
Назва: Необхідність формування базових знань з питань «Природно-осередкові інфекції» у здобувачів вищої медичної освіти в умовах сьогодення
Інші назви: Необходимость формирования базовых знаний по вопросам «Природно-очаговые инфекции» у соискателей высшего медицинского образования в современных условиях
Preconditions to deepen basic knowledge on issues of «Natural focal infections» in medical students nowadays
Автори: Звягольська, Ірина Миколаївна
Дерев’янко, Тетяна Василівна
Полянська, Валентина Павлівна
Федорченко, Віра Іванівна
Боброва, Нелля Олександрівна
Zviagolska, I. N
Derevianko, T. V.
Polianska, V. P
Fedorchenko, V. I.
Bobrova, N. O.
Звягольская, Ирина Николаевна
Деревянко, Татьяна Васильевна
Полянская, Валентина Павловна
Федорченко, Вера Ивановна
Боброва, Нелля Александровна
Дата публікації: 2021
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Необхідність формування базових знань з питань «Природно-осередкові інфекції» у здобувачів вищої медичної освіти в умовах сьогодення / І. М. Звягольська, Т. В. Дерев’янко, В. П. Полянська, В. І. Федорченко, Н. О. Боброва // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стомтаологічної академії. – 2021. – Т. 21, вип. 3 (75). – С. 246–251.
Короткий огляд (реферат): На стадії формування у здобувачів вищої медичної освіти базових знань з природно-осередкових інфекційних захворювань вертикально «зустрічаються» три нормативні дисципліни: медична біологія, мікробіологія, вірусологія та імунологія, інфекційні хвороби. Мікробіологія, вірусологія та імунологія з будь-яких поглядів займає центральну позицію у формуванні базових знань з питань природної осередковості інфекційних захворювань і як провідна доклінічна дисципліна закладає підвалини по застосуванню майбутнім фахівцем набутих знань, умінь та навичок в практичній діяльності. В статті розглянуто питання необхідності формування у здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю «Медицина» і «Педіатрія», базових знань з природно-осередкових інфекцій в умовах сьогодення, а також можливі шляхи удосконалення навчально-пізнавальної діяльності суб’єктів навчання із врахуванням міждисциплінарній інтеграції. Набуття знань про актуальність природно-осередкових інфекційних захворювань, науково обґрунтовані характеристики цієї групи інфекцій та практичну спрямованість одержаної інформації здійснюються студентами, які навчаються за спеціальностями 222 «Медицина» і 228 «Педіатрія» під час їх перебування в освітньо-пізнавальному просторі кафедри мікробіології, вірусології та імунології на ІІ та ІІІ курсах. Студенти ІІ курсу, які навчаються за спеціальністю 221«Стоматологія», отримують знання з природно-осередкових інфекцій лише під час самостійної позааудиторної підготовки. На вимоги сучасної вищої медичної освіти колектив кафедри для забезпечення продуктивної навчально-пізнавальної діяльності студентів використовує різноманітні інструменти класичних та новітніх освітніх технологій, оптимально їх сполучаючи, адаптуючи чи модифікуючи у рамках дисципліни, які відповідають моделі пізнавальної діяльності. Така модель реалізується у чотири етапи, кожний із яких передбачає свої психолого-дидактичні цілі, які спрямовані на здійснення відповідної навчальної діяльності, і як кінцевий результат – формування базових знань з кожної конкретної теми практичного заняття, з кожного конкретного тематичного блоку, а по закінченню інтенсивної пізнавальної діяльності на кафедрі – очікувано високоякісний навчально-дієвий продукт з опанованої дисципліни
На стадии формирования у соискателей высшего медицинского образования базовых знаний по природно-очаговым инфекционным заболеваниям вертикально «встречаются» три нормативные дисциплины: медицинская биология, микробиология, вирусология и иммунология, инфекционные болезни. Микробиология, вирусология и иммунология занимает центральную позицию в формировании базовых знаний, и как ведущая доклиническая дисциплина, закладывает основы по применению будущим специалистом приобретенных знаний, умений и навыков в практической деятельности. В статье рассмотрены вопросы необходимости формирования у соискателей высшего образования, обучающихся по специальности «Медицина» и «Педиатрия», базовых знаний по природно-очаговым инфекциям на современном этапе, а также возможные пути совершенствования учебно-познавательной деятельности субъектов обучения с учетом междисциплинарной интеграции. Приобретение знаний по вопросам актуальности природно-очаговых инфекционных заболеваний, научно-обоснованной характеристики этой группы инфекций и практической направленности полученной информации осуществляются студентами, которые обучаются по специальностям 222 «Медицина» и 228 «Педиатрия» во время их пребывания в образовательно-познавательном пространстве кафедры микробиологии, вирусологии и иммунологии на II и III курсах. Студенты II курса, обучающиеся по специальности 221 «Стоматология», получают знания по природно-очаговым инфекциям только во время самостоятельной внеаудиторной подготовки. Такая модель реализуется в четыре этапа, каждый из которых предполагает свои психолого-дидактические цели, направленные на осуществление учебной деятельности, и как конечный результат - формирование базовых знаний по каждой конкретной теме практического занятия, по каждому конкретному тематическому блоку, а по окончании интенсивной познавательной деятельности на кафедре - ожидаемо высококачественный учебно-действенный продукт с освоенной дисциплины.
At the stage of forming of fundamental knowledge on focal infectious diseases, three compulsory disciplines are vertically “encountered”: medical biology, microbiology, virology and immunology, and infectious diseases. Microbiology, virology and immunology occupy a central position in the formation of basic knowledge, and as a leading preclinical discipline, it lays the foundations for the application of acquired knowledge, skills and abilities by future healthcare professionals. The article discusses the preconditions to form the fundamental knowledge of natural focal infections in medical students, whose majors are specialty "Medicine», and "Paediatrics", as well as possible ways to boost students’ cognitive activity/ learning interest, taking into account interdisciplinary integration. Medical students gain knowledge on natural focal infectious diseases, the scientifically grounded characteristics of this group of infections and the ways to apply this knowledge during their II and III years being fostered in the educational and cognitive environment of the Department of Microbiology, Virology and Immunology. Students are guided on receiving knowledge on natural focal infections also during independent out-of-class training. Such model is implemented in four stages, each of which assumes its own psychological and didactic goals aimed at the implementation of educational activities, and as the end result, consisting in the formation of basic knowledge on each specific topic of the practical lesson, for each specific thematic block, and at the end of intensive cognitive activity at the department - an expected high-quality educational and effective product from the mastered discipline
Ключові слова: базові знання
наступність навчальних дисциплін
природно-осередкові інфекції
пізнавальна діяльність
базовые знания
природно-очаговые инфекции
познавательная деятельность
преемственность учебных дисциплин
basic knowledge
continuity of academic disciplines
natural focal infections
cognitive activity
УДК: 378. 6.. 61. 016..[578+616.98]
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.21.3.246
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17476
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 21, вип. 3 (75)
Наукові праці. Кафедра мікробіології, вірусології та імунології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
neobhidnist_formuvanja_bazovuh_znanj.pdf361,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.