Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17575
Назва: Впровадження дистанційної форми навчання в умовах карантину на кафедрі дитячої стоматології ІФНМУ
Автори: Лісецька, І. С.
Ковалишин, А. Ю.
Дата публікації: 2020
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Лісецька І. С. Впровадження дистанційної форми навчання в умовах карантину на кафедрі дитячої стоматології ІФНМУ / І. С. Лісецька, А. Ю. Ковалишин // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, № 3 (71). – С. 241–244.
Короткий огляд (реферат): Людство стикнулась з раніше не відомою хворобою - COVID-19, яка змінила та внесла корективи в усталені механізми життя. Ці зміни стосуються і сфери освіти, в тому числі – медичної. У зв’язку з карантином, який запровадили в Україні для запобігання поширенню COVID-19, закрили заклади освіти, студентів перевели на дистанційне навчання. Організувати якісне онлайн-навчання за короткий проміжок часу, заряджати мотивацією до навчання і бути готовим до технологічних проблем – ось не повний перелік проблем, що повстали перед викладачами. Однак, стрімкий злет інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій, онлайн-інструментів у життя суспільства останніми десятиріччями став підготовкою для вирішення завдань та проблем. Практичні заняття з дитячої терапевтичної стоматології проводяться в форматі он-лайн конференції в програмі Microsoft Teams (попередньо створюються Класи для кожної підгрупи та події в програмі – в календарі відповідно розкладу, запрошуються студенти). Microsoft Teams – центр для командної роботи в Office 365, який є більш спрощеним варіантом систем управління навчанням, проте дозволяє навчальній групі комунікувати та обмінюватися файлами. Програма зручна, тому що об’єднує все в спільному робочому середовищі, яке містить чат для обговорень, файлообмінник та корпоративні програми. Студенти проходять по кожній темі тестування в системі відповідно до календарно- тематичного плану, отримують результат, який викладач конвертує в бали, відповідно до крите ріїв оцінювання. Під-час он-лайн заняття викладач опитує тему, корегує відповідь, пояснює моменти, що були незрозумілі, використовуючи попередньо завантажені матеріали – презентації, відео, фото, рентгенограми та ортопантомограми, що допомагає засвоїти матеріал. Для майбутніх лікарів-стоматологів надзвичайно важливими є практична підготовка, робота з реальними пацієнтами, відпрацювання мануальних та комунікативних навичок, тому під час дистанційного викладання дитячої терапевтичної стоматології вирішуються ситуаційні задачі та розбираються алгоритми виконання практичних навичок з метою максимального наближення студентів до практики. Дистанційне навчання – це цілеспрямований процес взаємодії викладача та студента, що ґрунтується на використанні сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, які дозволяють здійснювати навчання на відстані, що актуально в умовах пандемії COVID-19.
Человечество столкнулась с ранее неизвестной болезнью - COVID-19, которая изменила и внесла коррективы в устоявшиеся механизмы жизни. Эти изменения касаются и сферы образования, в том числе - медицинской. В связи с карантином, который ввели в Украине для предотвращения распространения COVID-19 закрыли учебные заведения, студентов перевели на дистанционный режим обучения. Организовать качественное онлайн-обучение за короткий промежуток времени, заряжать мотивацией к обучению и быть готовым к технологическим проблемам - вот неполный перечень проблем, с которым столкнулись преподаватели. Однако, стремительный взлет интеграции информационно-коммуникационных технологий, онлайн-инструментов в жизни общества в последние десятилетия был подготовкой для решения задач и проблем. Практические занятия по детской терапевтической стоматологии проводятся в формате он-лайн конференции в программе Microsoft Teams (предварительно создаются группы для каждой подгруппы и события в программе - в календаре соответствии расписания, приглашаются студенты). Microsoft Teams - центр для командной работы в Office 365, который является более упрощенным вариантом систем управления обучением, однако позволяет учебной группе коммуницировать и обмениваться файлами. Программа удобна, так как объединяет все в общем рабочем среде, содержащей чат для обсуждений, файлообменник и корпоративные программы. Студенты проходят по каждой теме тестирования в системе в соответствии календарно-тематическому плану, получают результат, преподаватель конвертирует в баллы согласно критериям оценивания. Во время он-лайн занятия преподаватель опрашивает тему, корректирует ответ, объясняет моменты, которые были непонятны, используя предварительно загруженные материалы - презентации, видео, фото, рентгенограммы и ортопантомограммы, что помогает усвоить материал. Для будущих стоматологов чрезвычайно важны практическая подготовка, работа с реальными пациентавания детской терапевтической стоматологии решаются ситуационные задачи и алгоритмы выполнения практических навыков, с целью максимального приближения студентов к практике. Дистанционное обучение - это целенаправленный процесс взаимодействия преподавателя и студента, основанный на использовании современных информационных и телекоммуникационных технологий, позволяющих осуществлять обучение на расстоянии, что актуально в условиях пандемии COVID-19.
Mankind has encountered a previously unknown disease, COVID-19, which has changed and caused a major disruption in nearly all spheres of human life. The COVID pandemic has had a tremendous impact on education, and medical education in particular. In quarantine conditions, distance learning was the only possible option to continue the professional medical training. The educators and education authorities faced a number of issues to be solved immediately including the organization of the course content and delivery for online synchronous and asynchronous format, the improvement of computer operating skills, the stimulation of students’ independent cognitive activity, creativity, nurtures self-awareness, independence and responsibility, etc. Ever-increasing amount of information, rapid progression of communication technologies and online tool applications in recent decades has created a strong ground for overcoming challenges caused by the pandemic. Practical classes on paediatric therapeutic dentistry were conducted in the format of an online conference via the Microsoft Teams program (groups, course schedule were created in advance). Microsoft Teams is a team centre of Office 365 that is a simplified version of learning management systems, but allows the learning team to communicate and share files. The program is convenient as it enables to create conventional work environment, including chat for discussion, file sharing and corporate programs. Students are supplied with instructional materials, guidelines; there has been elaborated the system of the tests for the themes of the discipline to check up students’ knowledge; educators give prompt feedback and grade student’s work. During the online lesson, educators discuss the main issues of a theme, explain the unclear or disputable points, using pre-loaded materials as presentations, videos, photos, radiographs and orthopantomograms that helps to facilitate the material comprehension. Practical training, which includes dealing with patients, improving manual and communication skills, is among the top priorities for dental students. To solve this problem associated with the remote learning, the department staff elaborated situational tasks and algorithms for performing practical skills. Distance learning can be and must be organized as a purposeful process of interaction between educators and students based on applying the latest information and technologies, adequate control and guidance that allows medical educational settings not to stop fostering future healthcare professionals in the pandemic period.
Ключові слова: дистанційне навчання
медична освіта
викладач
студент
пандемія COVID-19
дистанционное обучение,
медицинское образование
студент
преподаватель
пандемия COVID-19
distance learning
medical education, teacher
student,
COVID-19 pandemic
УДК: 37.018.43+614.46+616.314+613.95
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096.20.3.241
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17575
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 3 (71)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Implementation_of_distance_training.pdf334,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.