Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17760
Назва: Роль самостійної роботи студентів у формуванні професійної компетентності медичних фахівців
Інші назви: Роль самостоятельной работы студентов в формировании профессиональной компетентности медицинских специалистов
Role of independent work in development of professional competence of medical specialists
Автори: Поливкан, М. І.
Полывкан, М. И.
Polyvkan, M. I.
Дата публікації: 2020
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Поливкан М. І. Роль самостійної роботи студентів у формуванні професійної компетентності медичних фахівців / М. І. Поливкан // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2020. – Т. 20, № 2 (70). – С. 236–239.
Короткий огляд (реферат): Сучасні світові тенденції на ринку медичних послуг зумовлюють нові вимоги до якості медичної освіти. Перш за все. випускники навчальних закладів повинні орієнтуватися в новітніх технологіях медичної науки, бути готовими розробки та впровадження наукових досягнень в систему практичної охорони здоров'я. Допомога і спрямування майбутніх фахівців у набутті високого рівня професійної компетенції, поряд із формуванням у них особистісних моральних і емоційно-вольових якостей, життєвих цінностей, професійної спрямованості, клінічного мислення є пріоритетними завданнями сучасної вищої медичної школи. В освітньо-науковому просторі медичного вузу існують великі можливості для успішного професійно-особистісного розвитку фахівців, проте багаторазово зростаючий обсяг знань та інформації вимагає інтенсифікації процесу навчання, однією з форм реалізації якої є ефективна організація самостійної роботи студентів. В умовах кредитно-трансферної системи освітнього процесу дана форма організації навчання здатна забезпечувати самостійний пошук необхідної інформації, творче сприйняття і осмислення навчального матеріалу в ході аудиторних занять і поза аудиторний час, розвиток аналітичних здібностей. Ефективність самостійної роботи залежить як від організації занять і характеру впливу викладача, так і від ступеню підготовки студента. Запорукою успіху даної форми навчальної діяльності є також грамотне співвідношення об’ємів аудиторної та самостійної роботи, забезпечення студента необхідними методичними матеріалами щодо виконання самостійної роботи, проведення індивідуальних консультацій; знання алгоритму та методів виконання самостійної роботи; підтримання стійкої мотивації у студентів, включення в завдання обов’язкової для всіх базової частини і варіативної – для більш підготовлених осіб. В статті наведено теоретичне обґрунтування та деякі аспекти практичної реалізації самостійної роботи студентів на кафедрі гістології, цитології та ембріології Івано-Франківського національного медичного університету як головного резерву підвищення якості підготовки медичних фахівців.
Современные мировые тенденции на рынке медицинских услуг обусловливают новые требования к качеству медицинского образования. Прежде всего, выпускники учебных заведений должны ориентироваться в новейших технологиях медицинской науки, быть готовыми к разработке и внедрению научных достижений в систему практического здравоохранения. Помощь и направление будущих специалистов в приобретении высокого уровня профессиональной компетенции, наряду с формированием у них личностных нравственных и эмоционально-волевых качеств, жизненных ценностей, профессиональной направленности, клинического мышления являются приоритетными задачами современной высшей медицинской школы. В научно-образовательном пространстве медицинского вуза существуют большие возможности для успешного профессионально-личностного развития специалистов, однако многократно возрастающий объем знаний и информации требует интенсификации процесса обучения, одной из форм реализации которой является эффективная организация самостоятельной работы студентов. В условиях кредитно-трансферной системы образовательного процесса данная форма организации обучения способна обеспечивать самостоятельный поиск необходимой информации, творческое восприятие и осмысление учебного материала в ходе аудиторных занятий и внеаудиторное время, развитие аналитических способностей. Эффективность самостоятельной работы зависит как от организации занятий и характера влияния преподавателя, так и от степени подготовки студента. Залогом успеха данной формы учебной деятельности также является грамотное соотношение объемов аудиторной и самостоятельной работы, обеспечение студента необходимыми методическими материалами по выполнению самостоятельной работы, проведение индивидуальных консультаций, поддержания устойчивой мотивации у студентов, включение в задания обязательной для всех базовой части и вариативной – для более подготовленных лиц. В статье приведены теоретическое обоснование и некоторые аспекты практической реализации самостоятельной работы студентов на кафедре гистологии, цитологии и эмбриологии Ивано-Франковского национального медицинского университета как главного резерва повышения качества подготовки специалистов.
Current global trends in the medical services market are creating new requirements for the quality of medical training. First of all, graduates of medical educational institutions should be guided in the latest technologies of medical science, be prepared to develop and implement scientific achievements in the system of practical health care. The assistance and quidance of future specialists in acquiring a high level of professional competencies, along with the fostering moral, emotional, and volitional qualities, life values and professional orientation, clinical thinking, are priority tasks of a modern higher medical school. The educational and scientific environment of a medical university provides great opportunities for successful professional and personal growth of specialists, however, the ever-increasing amount of knowledge and information requires the intensification of the learning process, and well-planned and organized tasks for students’ independent work is one of the forms of the effective learning strategy. In the context of the ECTS implementation, this form of learning is able to provide an independent search for the necessary information, creative perception and comprehension of educational material in the classroom and extracurricular time, the development of analytical skills and critical thinking. The effectiveness of independent work depends both on the organization of classes and the nature of the teacher’s influence, and on the self-organization of the student. The key to the success of this learning form also consists in a reasonable ratio between the volumes of class work and independent work, providing the student with the necessary methodological materials for independent work, conducting individual consultations, maintaining motivation among students. The tasks for independent work should include two levels of tasks: basic tasks, which are obligatory for everyone, and more advanced tasks, which based on deep understanding and mastering the basics. The article provides a theoretical justification and some aspects of the practical implementation of students' independent work at the Department of Histology, Cytology and Embryology, Ivano-Frankivsk National Medical University as one of the sources for improving the medical training quality.
Ключові слова: компетентність
самостійна робота
медичні фахівці
студент
компетентность
самостоятельная работа
медицинские специалисты
студент
competence
independent work
medical specialists
students
УДК: 378.147+614.23
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077-1096
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17760
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 20, вип. 2 (70)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Polivkayn.pdf336,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.