Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18405
Назва: Адаптація викладання медичної інформатики у здобувачів вищої медичної освіти в умовах військового стану в Україні
Інші назви: Adaptation of teaching of medical informatics to recipients of higher medical education in the condition of martial law in Ukraine
Автори: Сілкова, Олена Вікторівна
Макаренко, Олександр Володимирович
Макаренко, Володимир Іванович
Хміль, Олена Всеволодівна
Silkova, O. V.
Makarenko, O. V.
Makarenko, V. I.
Khmil, O. V.
Дата публікації: тра-2022
Видавець: Наукові перспективи
Бібліографічний опис: Сілкова О. В. Адаптація викладання медичної інформатики у здобувачів вищої медичної освіти в умовах військового стану в Україні / О. В. Сілкова, О. В. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Хміль // Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка». – 2022. – № 5 (5). – С. 412–420.
Короткий огляд (реферат): Військова агресія Російської Федерації проти України, запровадження військового стану обумовлюють актуальність вивчення проблеми організації навчального процесу, викладання дисциплін у вищих навчальних закладах, їх особливостей проведення в умовах бойових дій. Адже наявні обмеження можливостей здобувачів вищої освіти, викладачів Україні, обумовлені технічними проблемами, психологічними станами учасників освітнього процесу в умовах запровадження режиму військового стану потребують належної адаптації навчального процесу, викладання дисциплін, правового регулювання. Саме тому вивчення окремих аспектів викладання, адаптації навчальних дисциплін для здобувачів вищої освіти в умовах запровадження режиму військового стану характеризується актуальністю. Зазначено правовий режим здійснення освітнього процесу в умовах військового стану в Україні. Визначено форми адаптації здобувачів вищої освіти у сучасних реаліях: формальна, соціально-психологічна, дидакційна. Розглянуто поняття: навчання, викладання в умовах військового стану. Окреслено особливості організації навчального процесу: дистанційна, синхронна, асинхронна за допомогою месенджерів, он-лайн ресурсів, вправ та завдань, що розвантажують психологічно. Виокремлено методи роботи із здобувачами вищої освіти: проблемні, пошукові, творчі; форми взаємодії з педагогом: дискусійні, партнерські, актуалізації опорних знань. Зазначено технічні можливості для роботи під час проведення занять. Сформульовано методи роботи для розвантаження психологічного стану учасників освітнього процесу. Наведено і рекомендовано деякі приклади практичних завдань з дисципліни «Медична інформатика» з урахуванням можливостей здобувачів вищої освіти. Визначено пропозиції щодо внесення змін у викладання дисципліни під час військового стану.
The military aggression of the Russian Federation against Ukraine, the introduction of martial law determines the urgency of studying the problem of organizing of the educational process, teaching disciplines in higher education institutions, its features during fighting. After all, the existing limitations for the recipients of higher education, teachers of Ukraine, due to technical problems, psychological states of participants in the educational process in the martial law require proper adaptation of the educational process, teaching disciplines, legal regulation. That is why the study of certain aspects of teaching, adaptation of disciplines for the recipients of higher education in the condition of martial law is characterized by relevance. The legal regime of the educational process in the condition of martial law in Ukraine is indicated. The forms of adaptation for the recipients of higher education in modern realities are determined: formal, socio-psychological, didactic. The concepts are considered: training, teaching in martial law. The peculiarities of the organization of the educational process are outlined: remote, synchronous, asynchronous with the help of messengers, online resources, exercises and tasks that relieve psychologically. Methods of work with the recipients of higher education are singled out: problem-based, exploratory, creative; forms of interaction with the teacher: discussion, partnership, updating of basic knowledge. The technical possibilities for work during the classes are indicated. Methods of work for unloading the psychological state of participants in the educational process are formulated. Some examples of practical tasks in the discipline of & quot; Medical Informatics & quot; are given and recommended, taking into account the capabilities of the recipients of higher education. Proposals for changes in the teaching of discipline during martial law have been identified.
Ключові слова: військовий стан
освітній процес
медична інформатика
медичні знання
медична освіта
martial law
educational process
medical informatics
medical knowledge
medical education
УДК: 37.013.46
ISSN: 2786-6025 Online
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18405
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Silkova_Makarenko_Khmil_Adaptacija_vykladannja_medychnoi_informatyky.pdf3,25 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.