Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18434
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorSzast, Mateusz-
dc.date.accessioned2022-05-27T10:16:34Z-
dc.date.available2022-05-27T10:16:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationSzast M. Polish education system in the context of the 2016 reform: social implications / M. Szast // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. – Полтава, 2021. – С. 293–300.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18434-
dc.description.abstractThe aim of the paper is to discuss the features of the education system in Poland with a special focus on its recent reform in 2016 and the social implications of the reform on the functioning of the contemporary young generation. The paper is built on the concept of social capital of such authors as Pierre Bourdieu, James Coleman and, above all, Robert Putnam, from which the issues of bonding type social capital and bridging type social capital are taken. The issue of human capital in social sciences is extensive, however, it is worth emphasizing the lack of studies on the social capital of students, especially the bridge-type social capital in the context of education of the young generation.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПолтавський державний медичний університетuk_UA
dc.subjectPolish education systemuk_UA
dc.subjecteducation reformsuk_UA
dc.subjectsocial capitaluk_UA
dc.subjectyouthuk_UA
dc.titlePolish education system in the context of the 2016 reform: social implicationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc37.014(438)uk_UA
Розташовується у зібраннях:Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Szast_Polish_education.pdf1,14 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.