Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18691
Title: Practical suggestions for teaching academic writing to medical applicants for higher education
Authors: Slipchenko, L. B.
Bieliaieva, O. M.
Lysanets, Yu. V.
Efendiieva, S. M.
Rozhenko, I. V.
Сліпченко, Лариса Борисівна
Бєляєва, Олена Миколаївна
Лисанець, Юлія Валеріївна
Ефендієва, Світлана Миколаївна
Роженко, Інеса Віталіївна
Issue Date: 2022
Publisher: Полтавський державний медичний університет
Citation: Practical suggestions for teaching academic writing to medical applicants for higher education / L. B. Slipchenko, O. M. Bieliaieva, Yu.V.Lysanets [et al.] // Сучасні тренди розвитку медичної освіти: перспективи і здобутки : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 24 березня 2022 р. – Полтава, 2022. – С. 281–282.
Abstract: Поширеність англійської мови змушує професіоналів у всіх сферах науки та техніки передавати результати своїх досліджень англійською мовою, щоб їх зрозуміли та визнали. Щоб цього досягти, від здобувачів вищої освіти очікується знання академічного стилю та стандартів англійської мови.
The prevalence of English compels the professionals in all spheres of science and technology to render their research results in English in order to be understood and acknowledged. In order to achieve this, applicants for higher education are expected well-versed in the academic style and standards of the English language.
Keywords: здобувачі вищої освіти
навчальний процес
практичні навички
викладання
навчання письма
applicants for higher education
learning process
practical skills
teaching
writing
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18691
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією
Сучасні тренди розвитку медичної освіти: перспективи і здобутки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Slipchenko_Practical_suggestions.pdf60,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.