Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18797
Назва: Навчальний текст як мультимодальний лінгвовізуальний феномен: цілісність, зв’язність, інформативність
Інші назви: Educational text as a multimodal linguovisual phenomenon: textual integrity, coherence, informativeness
Автори: Лещенко, Тетяна Олександрівна
Жовнір, Марина Миколаївна
Юфименко, Вікторія Георгіївна
Leshchenko, T. O.
Zhovnir, M. M.
Yufymenko, V. G.
Дата публікації: лип-2022
Видавець: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Лещенко Т. О. Навчальний текст як мультимодальний лінгвовізуальний феномен: цілісність, зв’язність, інформативність / Т. О. Лещенко, М. М. Жовнір, В. Г. Юфименко // Інноваційна педагогіка. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 47, т. 1. – С. 185–190.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано мультимодальний дидактичний текст як лінгвовізуальне явище. Задекларовано, що поява й еволюція феномена «мультимодальний дидактичний текст» невіддільна від употужнення векторів дослідження тексту як складного утворення лінгвальних і паралінгвальних засобів і детального вивчення мовних явищ і процесів, які характеризуються залученням до аналізу різноманітних модусів – каналів комунікації: письма, усного мовлення, жестів, візуальних образів тощо. Авторками дослідження мультимодальний дидактичний текст дефіновано як специфічний поліфункціональний вербально-семіотичний утвір, якому притаманна особлива функційна спрямованість. Провідна мета навчального мультимодального тексту – дидактична. Дослідницями показано, що традиційному навчальному мультимодальному тексту притаманні звичні текстові категорії: гетерогенність складників, лаконізм подачі об’ємного масиву інформації, її подвійне декодування, особлива темпоральність і локативність, цілісніть, зв’язність, інформативність. Аналіз виявив, що стрімке зростання ролі знань і технологій, інтенсифікація процесів глобалізації, посилення впливу інтернету й виклики реформування системи освіти загалом актуалізують питання, тісно пов’язані з акцентом на візуалізацію дидактичного матеріалу. У розвідці вмотивовано думку про те, що раціональне структурування й транслювання навчального матеріалу за допомогою мультимодальних текстів забезпечує стисле представлення великих обсягів інформації та її продуктивне сприймання завдяки швидкій активізації різних пізнавальних механізмів, які доповнюють і урізноманітнюють вербальний канал подачі інформації. Під час роботи з розглядуваними текстами краще запам’ятовування й глибше осмислення матеріалу частково забезпечує його сприйняття – візуальне, раціональне й емоційне.
The paper explores multimodal didactic text as well as linguo-visual phenomenon. It is declared that the appearance and evolution of the multimodal researches is closely related to the main vectors of the text researches and explanation of the text as a complex formation of lingual and paralingual means in general. Expanding the scope of the multimodal researches is relevant due to increasing number of scientific papers on linguistics and linguistic processes that can be characterized by using visual images, etc. The article also deals with the essence and advantages of innovative pedagogical interactive technologies, in particular modern ways of visualizing educational information. In this research paper, it was stated that the main goal of the educational multimodal text is didactic. Researchers have shown that the traditional educational multimodal text is characterized by the usual text categories: heterogeneity of components, conciseness of the volume of information, its double decoding, special temporality and locality, integrity, coherence, informativeness. It was found that the rapid growth of the role of knowledge and technologies, the intensification of globalization process, the growing influence of the Internet and the challenges of reforming the education system in general are closely related to the emphasis on visualization of didactic material. Special attention is being paid to the idea of rational structuring and broadcasting of educational material with the help of multimodal texts. Rational use of the multimodal texts in the process of presenting the material provides different ways of presentation of large amounts of information and its productive perception. It was also pointed out that these results can be achieved due to the rapid activation of various cognitive mechanisms that complement and diversify the verbal channel of information. It was proved that visual, rational, emotional perception of the text provides better memorization and deeper understanding of the educational material. In addition to this, it is one of the ways to encourage students to learn new material.
Ключові слова: мультимодальний дидактичний текст
тестові категорії
навчальна інформація
модус
дисурс
здобувач освіти
multimodal didactic text
test categories
mode
discourse
educational information
foreign student
УДК: 801.82-028.42
ISSN: 2663-6085
DOI: 10.32843/2663-6085/2022/47.35
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18797
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LeshchenkoTO.pdf252,95 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.