Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18837
Назва: Погляд на сучасні досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики
Інші назви: A look at modern achievements and prospects for the development of higher medical education through the prism of bioethics
Автори: Панасенко, Сергій Іванович
Кербаж, Нізар Ріда
Панасенко, Т. В.
Драбовський, Віталій Сергійович
Panasenko, S. I.
Kerbazh, N. R.
Panasenko, T. V.
Drabovskiy, V. S.
Дата публікації: чер-2022
Видавець: Полтавський державний медичний університет
Бібліографічний опис: Погляд на сучасні досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики / С. І. Панасенко, Н. Р. Кербаж, Т. В. Панасенко, В. С. Драбовський // Вісник проблем біології і медицини. – 2022. – Вип. 2, т. 1 (164). – С. 344–353.
Короткий огляд (реферат): The rapid progress of biomedical sciences and medical technologies in recent decades and their application in medical practice have posed new ethical dilemmas to higher medical schools and society. The number of articles in mass and professional journals testifies to the topic’s importance and the concern of higher medical school teachers. The central role of ethics in medical practice cannot be overestimated. Medicine implies specific fundamental values, such as saving lives and alleviating suffering. These values distinguish medicine from other sciences and involve some special responsibilities, particularly for doctors and other members of the medical profession and especially for those seeking medical education. The work aimed to study the achievements and prospects for the development of higher medical education from the standpoint of bioethics based on an analytical review of scientific sources of information. The concept proposed by the famous American philosophers Tom Beechamp and James Childress, covered in the work «Principles of Biomedical Ethics», has received the most comprehensive recognition. The authors put forward four basic, fundamental principles of biomedical ethics: autonomy, the desire not to harm, work for the patient’s benefit, and justice. Conclusions: 1. Higher Medical School of Ukraine, despite the constant dynamic changes in the structure of science and education, remains at the appropriate level, but the state of the modern health care system forces doctors to work with a constantly increasing ethical issues number and its nature. 2. Teachers of higher medical and educational establishments must continuously monitor changes in the medical and ethical orientation of the health care system as a whole. 3. With the correct and proper provision of medical education to the student on the principles of medical and biological ethics continuously throughout the training period, great success can be achieved in stabilizing the psycho-emotional population state and representing Ukraine’s global interests to the world community.
Надзвичайний прогрес біомедичних наук та медичних технологій за останні десятиліття та їх застосування в медичній практиці поставили перед новими етичними дилемами вищу медичну школу та суспільство в цілому. Кількість статей у масових та професійних журналах засвідчує важливість теми та стурбованість викладачів вищої медичної школи нею. Центральну роль етики в медичній практиці неможливо переоцінити. Медицина передбачає певні фундаментальні цінності, такі як збереження життя та полегшення страждань. Ці цінності відрізняють медицину від інших наук і передбачають деякі особливі обов’язки, зокрема для лікаря та інших представників медичних професій, і, особливо для здобувачів медичної освіти. Мета дослідження. На основі аналітичного огляду наукових джерел інформації вивчити досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти крізь призму біоетики. Основна частина. Найбільш широке визнання отримала концепція, яка була запропонована відомими американськими філософами Томом Бічампом і Джеймсом Чілдресом в роботі «Принципи біомедичної етики». Автори висувають чотири основних, фундаментальних принципи біомедичної етики: автономія, прагнення не нашкодити, робота на благо пацієнта і справедливість. При цьому, починаючи з другої половини минулого століття, у зв’язку з безперервним прогресом у медичній науці, перед майбутніми лікарями постає все більше етичних питань, актуальність яких вже зараз стоїть поряд з базовими принципами медичної та біоетики часів Гіпократа та потребує негайного заглиблення та розробки нових засад етичного виховання лікаря та вченого. Висновки. 1. Вища медична школа України, попри постійні динамічні зміни в структурі науки та освіти, досі залишається на належному рівні, проте стан сучасної системи охорони здоров’я змушує лікарів працювати в умовах постійного збільшення кількості та характеру етичних проблем. 2. Викладачі вищих медичних навчальних закладів повинні безперервно моніторити зміни у трендах медико-етичного спрямування системи охорони здоров’я в цілому. 3. При правильному та належному наданні здобувачу медичної освіти знань принципів медичної та біологічної етики безперервно, протягом усього періоду навчання, можна досягти великих успіхів як у стабілізації психоемоційного стану населення, так і у представленні глобальних інтересів України перед світовою спільнотою.
Ключові слова: біоетика
вища медична освіта
здобувачі освіти
медична етика
bioethic
higher medical education
students
medical ethics
УДК: 378.6:61:68.1
ISSN: 2077-4214
DOI: 10.29254/2077-4214-2022-2-1-164-344-353
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18837
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра хірургії № 3
Вісник проблем біології і медицини, Випуск 2, Том 1 (164)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
A_look_at_modern_achievements_and_prospects_for_the_development_of_higher medical_education.pdf244,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.