Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18964
Назва: Формування граматичної компетентності студентів-іноземців доуніверситетського етапу навчання.
Інші назви: Formation of grammatical competence of students – foreigners at the pre-university stage of study
Автори: Савицька, Тетяна Володимирівна
Горбенко, Євгенія Валеріївна
Іотова, Ірина Миколаївна
Дата публікації: 2022
Видавець: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Бібліографічний опис: Савицька Т. В. Формування граматичної компетентності студентів-іноземців доуніверситетського етапу навчання / Т. В. Савицька, Є. В. Горбенко, І. М. Іотова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 182.
Короткий огляд (реферат): У статті окреслено особливості формування граматичної компетенції студентів-іноземців пропедевтичного етапу навчання. Доведено, що її сформованість забезпечується дотриманням основних дидактичних принципів навчання української мови та врахуванням домінуючої ролі граматичних навичок, ефективність формування яких залежить від правильного визначення лінгводидактичних підходів, форм, методів, прийомів, засобів навчання, правильного їх добору й ефективного застосування. Здійснено аналіз методичної літератури з питань особливостей добору й реалізації методів та прийомів навчання граматики української мови; формування мовних граматичних навичок; удосконалення методів формування іншомовної граматичної компетенції. Доведена доцільність дослідження особливостей її формування в інокомунікантів. Визначено поняття «граматична компетенція», «граматичні навички», «експресивні навички», «рецептивні навички», «мовленнєві граматичні навички», «морфолого-синтаксичні навички» й аргументована важливість їх формування в інокомунікантів, які починають вивчати українську мову з метою подальшого здобуття фаху в закладах вищої освіти України. З’ясовано, що оволодіння мовленням у процесі вивчення другої мови розпочинається із засвоєння знань фонетичних, граматичних закономірностей цієї мови. Навчаючи граматики, викладач формує лінгвістичну компетенцію студента й головну її складову – граматичну компетенцію. Визначено, що успішність іншомовного спілкування безпосередньо залежить від сформованості іншомовної граматичної компетенції студентів-іноземців. Наголошено на важливості отримання викладачем фідбеку з метою покращення взаємодії. Запропоновано використання міні-текстів, де вживалася би знайома лексика переважно в певному відмінку для систематизації й узагальнення наявних теоретичних знань інокомуніканта, розширення новими ознаками лінгвістичних можливостей, що поглиблює розуміння певного мовного явища; вправ на розвиток аналітичного мислення, вдосконалення мовленнєвих умінь.
The article outlines the characteristics of formation of grammatical competence in foreign students of the propaedeutic stage of study. It is proved that formation is ensured by observance of the basic didactic principles of Ukrainian language teaching and taking into account the dominant role of grammatical skills, the effectiveness of which depends on the correct definition of didactic approaches, forms, methods, techniques, teaching aids, their selection and effective application. The methodical literature concerning chatacteristics of the selection and implementation of methods and techniques of teaching Ukrainian grammar; formation of language grammar skills; improving the methods of formation of the foreign grammatical competence were analyzed. The feasibility of studying the characteristics of its formation at foreign students has been proved. The concepts of "grammatical competence", "grammatical skills", "expressive skills", "receptive skills", "speech grammar skills", "morphological skills", "morphological skills", "syntactic skills", "morphological and syntactic skills" are defined and the importance of their formation in communicators who began to study the Ukrainian language in order to further obtain a profession in higher education institutions of Ukraine. It was found that mastering speech in the process of learning a second language begins with the acquisition of phonetic, grammatical laws. When teaching grammar, the teacher forms the linguistic competence of the student and its main component - grammatical competence. It is determined that the success of foreign language communication directly depends on the formation of foreign language grammatical competence of foreign students. The importance of receiving feedback from the teacher in order to improve interaction was emphasized. The use of mini-texts is proposed, where familiar vocabulary would be used mainly in a certain case to systematize, generalize and deepen the existing theoretical knowledge of the foreign communicant, clarify and expand new features of linguistic possibilities, which determines the degree of completeness of understanding a particular linguistic phenomenon; exercises for the development of analytical thinking, steady attention, improvement of speech skills.
Ключові слова: інокомунікант
пропедевтичний етап навчання
граматична компетенція
граматичні навички
етапи формування навичок
іншомовна граматична компетенція
комунікативні цілі навчання
foreign communicant
propaedeutic stage of study
grammatical competence
grammatical skills
stages of skills formation
foreign language grammatical competence
communicative learning aims
УДК: 81'36-047,22:[-054.6"711"]
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/18964
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Навчально-науковий центр з підготовки іноземних громадян

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
formuvaniagramatychnoi.pdf484 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.