Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19164
Назва: Вплив воєнного стану на успішність студентів -стоматологів: попереднє дослідження
Інші назви: The influence of martime on the success of dentist students: a preliminary study
Автори: Каськова, Людмила Федорівна
Янко, Наталія Валентинівна
Новікова, Світлана Чеславна
Kaskova, Luidmyla Fedorivna
Yanko, Nataliia Valentinivna
Novikova, Svitlana Cheslavna
Дата публікації: 2022
Видавець: Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина»)
Бібліографічний опис: Каськова Л. Ф. Вплив воєнного стану на успішність студентів -стоматологів: попереднє дослідження / Л. Ф. Каськова, Н. В. Янко, С. Ч. Новікова // Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). – 2022. – № 7 (12). – С. 165–172.
Короткий огляд (реферат): Останніми роками освіта в Україні зазнала суттєвих змін у зв'язку із широким впровадженням дистанційного навчання через пандемію Ковід 19, і зараз стикнулась із новим викликом - воєнним станом. Отже, практичні онлайн заняття були адаптовані до необхідності переривання під час повітряних тривог та навчання окремих студентів за індивідуальним графіком. Метою статті був аналіз поточної успішності українських студентів 3 курсу стоматологічного факультету ПДМУ з дисципліни «Профілактика стоматологічних захворювань» під час традиційного навчання в мирний час та дистанційного навчання в період військового часу. Першу групу склали 109 студентів із нормативним строком навчання, які закінчили медичний коледж та розпочали підготовку в ПДМУ з 2 курсу. Другу групу склали 147 студентів традиційної форми навчання. Оцінювання успішності проводилось за допомогою усного опитування на платформі Zoom. Середній бал поточної успішності в нормативних групах був нижчий як під час офлайн, так і під час онлайн навчання в воєнний час р<0,0001), що пов'язано з нижчим рівнем загальної підготовки в цих групах. В студентів традиційної форми навчання спостерігалось поліпшення поточної успішності під час онлайн навчання в період воєнного стану незалежно від статті (р<0,0001). В нормативних групах цей показник покращився лише у студенток (р<0,0001) та не змінився у чоловіків (р>0,5).На нашу думку, поліпшення успішності в період воєнного часу пов'язане із низкою психологічних факторів: підвищенням мотивації та психологічною мобілізацією студентів до навчання, а також суб'єктивним оцінюванням різних викладачів. Стоматологія є практично-орієнтованою дисципліною та необхідність якісного продовження освітнього процесу в новому навчальному році спонукає розглянути за перспективу змішане навчання. Аудиторні заняття з відпрацюванням практичних навичок на фантомах чи пацієнтах, безпосередня робота над психологічним станом студента під час практичних занять на кафедрі найкраще можуть запобігти падінню мотивації та успішності студентів. Слід розробити та впровадити ефективні техніки контроля психологічного стану та мотивації студентів до навчання, а також змішане навчання в закладах вищої освіти, там де є для цього можливості.
Recently, education in Ukraine has undergone significant changes due to the widespread introduction of distance learning related with Covid 19 pandemic, facing now such new challenge as martial law. Practical online classes have been adapted to the need for interruptions during air raids and training of students with an individual schedule. The aim of the article was to analyse the formative achievement of Ukrainian dental students of the 3rd year of study in Poltava state medical university from the discipline "Prevention of Dental Diseases" during traditional training in peacetime and distance learning in wartime. The first group consisted of 109 students with a normative period of study who graduated from medical colleges and began studying in the university at the 2nd year. The second group consisted of 147 students with standard period of study. Achievement evaluation was conducted using an oral survey during Zoom online meeting. The average score of formative assessment in the normative groups was lower during both offline and online learning in wartime (p<0.0001), it happened due to the lower level of general training in these groups. There was an improvement in formative assessment in students with standard period of study during martial law, regardless of gender (p<0.0001). This indicator improved in the normative groups only in female students (p <0.0001) and did not change in men (p> 0.5). On our opinion, the improvement of academic achievement during the war was associated with a number of psychological factors: increased motivation and psychological mobilization of students to study, as well as the subjectivity of various teachers. Dentistry is a practice-oriented discipline and there is the need to continue the educational process considering the prospect of mixed learning next academic year. Classroom classes with hand skills on phantoms or patients, direct work with psychological state of students during practical classes in the department could prevent a drop of motivation and student achievement. Thus, a promising future study is the introduction of techniques for monitoring of psychological state and motivation of students to learn.
Ключові слова: поточна успішність
студенти
дистанційне навчання
formative assessment
formative assessmen
students
distance learning
УДК: 378.355.01:616.314:612.08
ISSN: 2786-4952
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19164
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра дитячої терапевтичної стоматології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vpliv_voEnnogo_stanu.pdf224,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.