Особливості процесів формування клінічного мислення при викладанні фізіології

Ескіз недоступний

Дата

2013

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»

Анотація

Підвищення рівня підготовки майбутніх лікарів в світлі реформування системи вищої медичної освіти потребує не тільки оволодіння змістовними теоретичними знаннями, а насамперед їх вмілого свідомого використання завдяки формуванню клінічного мислення. За цих умов на теоретичних кафедрах є необхідним створення ситуацій, які б сприяли розвитку клінічного мислення, підвищення мотивації до вивчення предмета, прагнення до постійного самовдосконалення. Викладання фізіології з позицій формування клінічного мислення повинно бути проблемно-орієнтованим, розвивальним, підтримувати обов’язковий зв’язок між теорією та практикою; надавати студентам можливість пізнання останніх наукових розробок, у повному обсязі використовувати мультимедійні технології. Створення сприятливої атмосфери для розвитку клінічного мислення, повноцінного оволодіння професійними навичками дає можливість поліпшити якість навчання та сформувати особистість лікаря-спеціаліста високого ґатунку; Повышение уровня подготовки будущих врачей в свете реформирования системы высшего медицинского образования требует не только овладения глубокими теоретическими знаниями, а прежде всего их умелого сознательного использования благодаря формированию клинического мышления. В этих условиях на теоретических кафедрах необходимо создание ситуаций, которые бы способствовали развитию клинического мышления, повышения мотивации к изучению предмета, стремление к постоянному самосовершенствованию. Преподавание физиологии с позиций формирования клинического мышления должно быть проблемно-ориентированным, развивающим, поддерживать обязательную связь между теорией и практикой; предоставлять студентам возможность ознакомления с последними научными разработками, в полном объеме использовать мультимедийные технологии. Создание благоприятной атмосферы для развития клинического мышления, полноценного овладения профессиональными навыками дает возможность улучшить качество обучения и сформировать личность врача-специалиста высокого уровня; Improved training of future doctors in the light of the reform of medical education requires not only the mastery of profound theoretical knowledge, and above all, their skillful conscious use by the formation of clinical thinking. Under these conditions, the theoretical departments need to create situations that would promote the development of clinical thinking, increase motivation to study the subject, the desire for continuous improvement. Teaching of physiology from the point of formation of clinical thinking should be problem-oriented, develop, maintain a necessary connection between theory and practice, to provide students with knowledge of the latest scientific developments, the full use of multimedia technology. Creating an enabling environment for the development of clinical thinking, full mastery of skills provides an opportunity to improve the quality of education and create a personality of a specialist high level.

Опис

Ключові слова

медична освіта, клінічне мислення, практичні навички, проблемно-орієнтоване викладання, медицинское образование, клиническое мышление, практические навыки, проблемно- ориентированное преподавание, medical education, clinical reasoning, practical skills, problem-based teaching

Бібліографічний опис

Весніна Л. Е. Особливості процесів формування клінічного мислення при викладанні фізіології / Л. Е. Весніна // Вісник проблем біології та медицини. – 2013. — Т. 2 (99), № 1. — С. 188—191.