Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19554
Title: Використання групової роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої медичної освіти: теоретичний аналіз
Other Titles: The use of group work in learning the ukrainian language as a foreign by students of higher medical education: theoretical analysis
Authors: Шевченко, Олена Миколаївна
Лещенко, Тетяна Олександрівна
Shevchenko, Olena
Leschenko, Tetyana
Issue Date: 2022
Publisher: Уманський державний педагогічний університет
Citation: Шевченко О. М. Використання групової роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої медичної освіти: теоретичний аналіз / О. М. Шевченко, Т. О. Лещенко // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – 2022. – Вип. 3. – С. 150–158.
Abstract: У статті розкрито проблему використання групових методів роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої освіти медичного фаху. Проведено науковий аналіз сучасних запитів до майбутнього фахівця, системи його навичок із точки зору компетентнісного підходу. Описано поняття soft skills та їхню роль у функціонуванні сучасного фахівця. Представлено специфіку формування soft skills при вивченні української мови як іноземної серед здобувачів вищої освіти медичного фаху, акцентовано увагу на необхідності створення ситуацій реальної комунікації з метою розвитку навичок іншомовного спілкування. Представлено поняття групової роботи при вивченні української мови як іноземної у виші, описано її загальнодидактичні засади застосування відповідно до компетентнісного і діалогічного підходів. Акцентовано увагу на активності здобувачів вищої освіти під час застосування групових форм роботи, можливість їх включення до комунікативних ситуацій, забезпечення реальної інтерактивності під час роботи в мікрогрупах. Описано переваги групової роботи при вивченні мови – спроможність до забезпечення відтворення ситуацій реальної комунікативної взаємодії, забезпечення емоційно сприятливої атмосфери, модифікація методів контролю успішності й системи ролей викладача і здобувача вищої освіти в навчальному процесі. Висвітлено дидактичні засади можливого поділу здобувачів вищої освіти на мікрогрупи для оптимального забезпечення навчального процесу.
The article reveals the problem of using group methods of work in learning the Ukrainian language as a foreign language by students of higher education in the medical profession. A scientific analysis of modern requests to the future specialist, the system of his skills from the point of view of the competence approach was carried out. The concept of soft skills and its role in the a modern specialist functioning are described. The specifics of the soft skills formation during the study of the Ukrainian language as a foreign language among students of higher education in the medical profession are presented. Attention is focused on the need to create real communication situations in order to develop foreign language speaking skills. The concept of group work in learning the Ukrainian language as a foreign language in higher education is presented, its general didactic principles of application are described in accordance with the competence and dialogic approaches. Attention is focused on the activity of students of higher education during the application of group forms of work, their possibility of inclusion in communicative situations, ensuring real interactivity during work in microgroups. The advantages of group work in language learning are described - the ability to ensure the reproduction of situations of real communicative interaction, the provision of an emotionally favorable atmosphere, the modification of methods of monitoring success and the system of roles of the teacher and the student of higher education in the educational process. The didactic principles of the possible division of higher education students into microgroups for optimal provision of the educational process are described.
Keywords: групова робота
парна робота
українська мова як іноземна
відтворення ситуацій реальної комунікації
інтерактивність педагогічної діяльності
переваги групової роботи
soft skills
діалогічність
group work
dialogicity
pair work
Ukrainian language as a foreign language
reproduction of real communication situations
interactivity of pedagogical communication
advantages of group work
UDC: 378.147
ISSN: 2307-4906
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19554
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The_use_of_group_work.pdf311,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.