Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19746
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЖукова, Марина Юріївна-
dc.contributor.authorМіщенко, Ігор Віталійович-
dc.contributor.authorКоковська, Оксана Валеріївна-
dc.contributor.authorТкаченко, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorZhukova, M.-
dc.contributor.authorMishchenko, I.-
dc.contributor.authorKokovvska, O.-
dc.contributor.authorTkachenko, H.-
dc.date.accessioned2023-01-09T09:40:25Z-
dc.date.available2023-01-09T09:40:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЖукова М. Ю. Пошук можливих шляхів вирішення проблем освітнього процесу у медичних ВНЗу реаліях воєнного часу в Україні / М. Ю. Жукова І. В. Міщенко, О. В. Коковська, О. В. Ткаченко // Витоки педагогічної майстерності. – 2022. – Вип. 30. – С. 97–104.uk_UA
dc.identifier.issnPrint 2075 – 146X-
dc.identifier.issnOnline 2616-6623-
dc.identifier.urihttp://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19746-
dc.description.abstractУ публікації розкрито значення використання дистанційних технологій навчання у процесі підготовки майбутніх лікарів в умовах воєнного часу в Україні. Визначено місце та роль дистанційних технологій навчання у системі вищої освіти. Зазначено, що з розвитком технічних можливостей методики та технології навчання, засоби навчальної діяльності викладача змінюються. Наголошується на необхідності оволодіння викладачем медичного вузу сучасними інформаційно-комунікаційними та освітніми технологіями.uk_UA
dc.description.abstractThe publication reveals the importance of using remote learning technologies in the process of training future doctors in wartime conditions in Ukraine. The place and role of distance learning technologies in the system of higher education is defined. It is noted that with the development of the technical capabilities of teaching methods and technology, the means of the teacher's educational activity are changing. Emphasis is placed on the need for a medical university teacher to master modern information, communication and educational technologies. Although distance learning provides easy access to learning materials, the ability to virtually attend classes from home, safety and the reduction of possible risks in addition to the ease of communication, it can be considered as a temporary method of emergency response to adverse conditions that have developed in the country, this especially applies to higher medical education, as most of the formed clinical competencies of the future doctor are inextricably linked with face-to-face forms of education that require personal presence, primarily practical manipulations and communication skills. The impact of the pandemic and then the martial law in Ukraine on medical education became unprecedented and created unique problems. In connection with this, there was a need to form a new educational system that would be safe, sustainable and equipped for all kinds of unexpected scenarios in the future. Therefore, investments in virtual training are in demand today, as it is destined to become a method of modern medical education. Moreover, it is necessary to create more online platforms that are convenient for students and teachers, and can be used not only in emergency cases, but also in long-term use. However, a middle ground should be foundbetween virtual learning and direct face-to-face classroom learning. Moreover, medical students should be involved in the decision-making process regarding future medical education and play an active role, as they are the ones most affected by the consequences of such decisions.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПолтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленкаuk_UA
dc.subjectвища медична освітаuk_UA
dc.subjectцифрова освіта,uk_UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk_UA
dc.subjectтрадиційне навчанняuk_UA
dc.subjectзмішане навчанняuk_UA
dc.subjecthigher medical educationuk_UA
dc.subjectdigital educationuk_UA
dc.subjectdistance learninguk_UA
dc.subjecttraditional learninguk_UA
dc.subjectblended learninguk_UA
dc.titleПошук можливих шляхів вирішення проблем освітнього процесу у медичних ВНЗу реаліях воєнного часу в Україніuk_UA
dc.title.alternativeThe search of possible ways to solve the problems of the educational process in medical universities in the realities of wartime in ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фізіології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
possible.pdf871,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.