Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19981
Назва: Наставництво на кафедрі гістології, цитології та ембріології як головна складова в системі фахової підготовки молодого викладача
Інші назви: Mentorship at the department of histology, cytology and embryology as a main component in the system of professional training of young lecturers
Автори: Шепітько, Володимир Іванович
Борута, Наталія Володимирівна
Стецук, Євген Валерійович
Скотаренко, Тетяна Анатоліївна
Левченко, Ольга Анатоліївна
Shepitko, V. I.
Boruta, N. V.
Stetsuk, E. V.
Skotarenko, T. A.
Levchenko, O. A.
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Наставництво на кафедрі гістології, цитології та ембріології як головна складова в системі фахової підготовки молодого викладача / В. І. Шепітько, Н. В. Борута, Є. В. Стецук [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2022 – Т. 22, вип. 3–4 (79–80). – С. 198–200.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються напрями організації методичної роботи наставника з молодими викладачами кафедри гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету як одна із форм фахового навчання, соціальної підтримки та підготовки майбутніх спеціалістів медичної галузі. Звернено увагу на основні умови ефективності навчання наставником молодих викладачів кафедри, зроблено акцент, що саме наставництво є двостороннім процесом, коли наставник передає професійні знання, власний досвід, вміння і навички, які дозволять швидко адаптуватися молодому викладачу. З'ясовано, що наставництво є кадровою технологією кафедр медичних вузів, яка дозволяє здійснити безперервний професійний розвиток молодих викладачів. Нагальна потреба в наставництві постає сьогодні особливо гостро, оскільки швидкі зміни у системі вищої медичної освіти та їх метаморфози саме в організаційних процесах та освітньому середовищі вимагають від викладачів миттєвої реакції. Наставництво на кафедри гістології, цитології та ембріології дозволяє поєднати професійний розвиток, комплексний підхід до кожного молодого науково-педагогічного працівника. Обговорення реалізації програми наставництва на кафедрі гістології, цитології та ембріології Полтавського державного медичного університету ₋ найважливіша умова в професійному становленні молодого викладача, у підвищенні власної педагогічної майстерності, воно значуще і в професійній орієнтації студентів₋медиків. Наставництво сьогодні – це не популярний тренд, а усвідомлена необхідність, що свідчить про безцінність соціально₋педагогічного впливу висококваліфікованих наставників на молодих викладачів, які забезпечують злагодженість між теоретичною і практичною підготовкою майбутніх спеціалістів.
The article elucidates the directions of the guidance provided by experienced mentors to young lecturers at the Department of Histology, Cytology and Embryology of the Poltava State Medical University as one of the forms of professional training, social support and training of future specialists in the medical field. Special attention is paid to the main conditions for the effectiveness of mentorship; it has been emphasized that mentoring itself is a two-way process, when the mentor transfers professional knowledge, personal experience, skills and abilities that will allow the young teachers to adapt quickly. It has been found that mentoring is a personnel technology of departments of medical universities that enables continuous professional development of young lecturers and instructors. The urgent need for mentoring appears especially acute today, as rapid changes in the system of higher medical education and their introduction in organizational processes and the educational environment require an immediate response from teaching staff. Mentoring at the department of Histology, cytology, and embryology combines the professional development and a comprehensive approach to each young scientific and pedagogical worker. Discussion on the implementation of the mentoring program at the department of Histology, cytology and embryology of the Poltava State Medical University is the most important condition in the professional development of young educators, in improving pedagogical skills; it is also significant in the professional orientation of medical students. Mentoring today is not a popular trend, but a conscious necessity, which has proven the invaluable social and pedagogical influence of highly qualified mentors on young educators who ensure consistency between theoretical and practical training of future healthcare professionals.
Ключові слова: кафедра гістології, цитології та ембріології
наставництво
молодий викладач
mentoring
department of histology, cytology and embryology
young lecturers
УДК: 378.147:611.013/.018.1
ISSN: 2077-1096 (print)
2077-1126 (online)
DOI: 10.31718/2077–1096.22.3.4.198
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/19981
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 22, вип. 3-4 (79-80)
Наукові праці. Кафедра гістології, цитології та ембріології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nastavnytstvo_na_kafedri_histolohii.pdf479,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.